نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری
نوشته شده توسط : دانتل

رای تمامی داوطلبانی که در کنکور سراسری ۱۴۰۰ ثبت نام کرده و در زیرگروه های مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند، نتایج اولیه در قالب کارنامه اعلام شد. داوطلبان وارد فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری 1400  شnند. پس از اتمام مرحله انتخاب رشته، سازمان سنجش پس از گذشت یک بازه زمانی یک ماهه، نتایج انتخاب رشته را با عنوان نتایج نهایی منتشر خواهد کرد و داوطلبان از نتیجه و وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود در الویت هایشان در فرم انتخاب رشته آگاه می شوند. در ادامه این مطلب به موضوع زمان اعلام نتایج و نحوه مشاهده انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 می پردازیم.

منبع: نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری

 

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

داوطلبانی که در جلسه کنکور سراسری در زیرگروه های مختلف شرکت کرده و مرحله انتخاب رشته خود را نیز پشت سرگذاشته اند می توانتد در تاریخ هایی که سازمان سنجش اعلام می کند، نسبت به دریافت نتیجه خود اقدام کنند.

تاکنون هیچ اطلاعیه ای از زمان دقیق اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری از سوی سازمان سنجش اعلام نشده است، اما پیش بینی می شود که لینک دریافت نتایج این مرحله از انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری در اواخر مرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش فعال گردد.

 

تا کنون زمان دقیق نتایج انتخاب رشته کنکور 1400 اعلام نشده است. طبق روال سال های گشته پیش بینی می شود در شهریور ماه اعلام شود.

 

 

نحوه مشاهده اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 1400

داوطلبان باید برای دریافت نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری طبق مراحل زیر پیش بروند تا نتایج خود را دریافت کنند.

1️⃣ برای دریافت نتایج نهایی باید به سایت سازمان سنجش به نشانی ” sanjesh.org ”  مراجعه کنید.

2️⃣ پس از ورود به سایت، از منوی سمت راست، بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک نمایید.

 

3️⃣ در صفحه پیش رو بر روی گزینه فعال ” نتایج نهایی آزمون سراسری (رشته های با آزمون) سال 1400 ” کلیک کنید. (لازم به ذکر است این لینک در زمان مقرر، فعال خواهد شد به همین دلیل راهنمای تصویری مربوط به سال گذشته می باشد.)

 

4️⃣ داوطلبان با دو روش می‌توانند نتایج نهایی خود را دریافت کنند. در صورت فراموشی برای نحوه دریافت شماره داوطلبی و شماره پرونده کنکور کلیک کنید.

                    روش اول: شماره داوطلبی و شماره شناسنامه

                    روش دوم: شماره پرونده و شماره شناسنامه 

 

 

توجه

داوطلبان کنکور سراسری، پس از اتمام روند انتخاب رشته، نتایج نهایی خود را دریافت می‌کنند. پس از اعلام نتایج نهایی داوطلبان در سه دسته قرار می‌گیرند.

  • دسته اول:  چنانچه داوطلب در کد رشته محلی پذیرفته شود، در یک ستون می تواند کد رشته محل پذیرفته شده و در ستون دوم عنوان رشته، دوره قبولی و محل قبولی خود را مشاهده کند.
  • دسته دوم: در رشته محلی پذیرفته شده اند اما مایل به تحصیل در آن کدرشته محل نیستند و به عبارتی از قبولی خود رضایت ندارند.
  • دسته سوم: داوطلب در هیچ کدام از کد رشته محل های انتخابیش حد نصاب قبولی را کسب نکرده باشد با کلمه مردود مواجه خواهد شد.

 

داوطلبانی که در هیچ کد رشته محلی پذیرفته نشده اند و یا از رشته قبولی خود رضایت کافی ندارند، می‌توانند در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 شرکت کرده و شانس خود را امتحان کنند.

 

اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 1400

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 سازمان سنجش آموزش کشور این امکان را برای متقاضیان تمامی زیرگروه های امتحانی کنکور سراسری فراهم کرده است که چنانچه به نتیجه بدست آمده در سایت سازمان سنجش معترض هستند، بتوانند درخواست اعتراض خود را ثبت کنند.

برای اینکه متقاضیان نسبت به اعتراض به نتایج کنکور 1400 اطمینان نیز داشته باشند، سازمان سنجش پس از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته برای متقاضیان کارنامه دیگری با عنوان کارنامه سبز نیز منتشر می کند که شامل فرم انتخاب رشته هر داوطلب به همراه آخرین رتبه قبولی در هر کدام از انتخاب های او می باشد. برای مشاهده زمان و نحوه اعلام نتایج دانشگاه آزاد 1400 کلیک کنید.

بنابراین داوطلبان معترض می توانند در زمان های اعلام شده از سوی سازمان سنجش با ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش ، اعتراض خود را مطرح نمایند. داوطلبانی که موفق به کسب قبولی شده اند، بایستی که در زمان های اعلام شده حتما نسبت به ثبت نام نهایی در دانشگاه محل قبولی خود اقدام کنند و توجه داشته باشند که عدم مراجعه به منزله انصراف آن ها خواهد بود. برای اطلاع از اعلام نتایج دانشگاه فرهنگیان 1400 کلیک کنید.

چنانجه پیرامون اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 1400 سوالی دارید و یا ابهاماتی در مورد این موضوع برایتان وجود دارد، می توانید از طریق تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1400  می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

نتلیج انتخاب رشته در زیرگروه های مختلف کنکور سراسری چه زمانی منتشر می شود؟

طبق روال هر ساله معمولا در شهریور ماه نتایج انتخاب زرشته کنکور سراسری اعلام می شود. در متن مقاله به زمان دقیق اشاره شده است.

نحوه دریافت نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری به چه صورت است؟

در متن مقاله راهنما و نحوه دریافت نتایج نهایی کنکور سراسری را شرح داده ایم

آیا متقاضیان می توانند نسبت به نتایج نهایی کنکور سراسری اعتراض کنند؟

بله امکان ثبت اعتراض به نتایج نهایی کنکور سراسری از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش وجود دارد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

منبع: نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری





:: برچسب‌ها: نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: