زمان آزمون دکتری
نوشته شده توسط : دانتل

زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۱ در تاریخ ۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ می باشد تمامی مراحل آزمون دکتری از جمله زمان ثبت نام، تاریخ برگزاری آزمون دکتری و مواردی مربوط به آزمون از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود. طبق اخرین اطلاعیه‌های سازمان سنجش آموزش کشور که از طریق سایت این سازمان به نشانی اینترنتی sanjesh.org منتشر می گردد. با توجه به اهمیت تاریخ آزمون دکتری برای تمامی متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری، در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون زمان برگزاری آزمون دکتری 1401 می‌پردازیم.

منبع: زمان آزمون دکتری

 

زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۱

شرکت کنندگان ابتدا بایستی در مرحله اول آزمون دکتری 1401 یعنی آزمون کتبی، شرکت کنند که لازمه آن، اطلاع از زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۱ می‌باشد. آزمون دکتری هرسال به صورت متفاوت از دیگر آزمونها برگزار می‌گردد، چراکه پذیرش در مقطع دکتری به صورت نیمه متمرکز انجام می‌شود. یعنی این آزمون طی دو مرحله اجرا می‌شود.

 

آزمون کتبی دکتری در تاریخ 6 اسفند 1400 برگزاری خواهد شد.

 

مرحله اول آزمون دکتری، آزمون کتبی می‌باشد و داوطلبانی که در زمان‌های اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام آزمون دکتری 1401 در سایت سازمان سنجش اقدام کرده باشند، می‌توانند در روز برگزاری آزمون حضور داشته باشند.

مرحله دوم آزمون دکتری مرحله مصاحبه است. داوطلبانی که پس از اعلام نتایج آزمون دکتری مجاز به انتخاب رشته بوده و پس از اعلام نتابج انتخاب رشته حدنصاب لازم برای دعوت به مصاحبه را در کدرشته محل‌های انتخابی‌شان کسب کرده باشند، می‌توانند نسبت به شرکت در جلسات مصاحبه اقدام کنند.

لازم به تاکید است که قبولی نهایی داوطلبان در گرو قبولی در مرحله مصاحبه است. داوطلبانی که در آزمون کتبی نمره لازم را کسب کنند، دعوت به مصاحبه می‌شوند و چنانجه در مصاحبه نیز پذیرفته شوند، وارد دانشگاه خواهند شد.

 

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۱۴۰۱

از مدارک لازم برای شرکت در جلسه آزمون دکتری، کارت آزمون دکتری ۱۴۰۱ می‌باشد به طوری که اگر داوطلبان کارت ورود به جلسه را به همراه نداشته باشند از ورود آنها به جلسه آزمون ممانعت خواهد شد. زمان کارت ورود به جلسه دکتری ۱۴۰۱ در یک بازه زمانی چند روزه و تا یک هفته پیش از برگزاری آزمون دکتری قابل دریافت می‌باشد که تاریخ دقیق دریافت آن از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

داوطلبان می‌توانند در تاریخ های اعلام شده به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنند و پس از وارد کردن شماره پرونده و کد ملی نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.

 

رفع نقص کارت ورود به جلسه 

توصیه می کنیم داوطلبان در روزهای آغازین انتشار کارت ورود به جلسه نسبت به دریافت آن اقدام کنند تا چنانچه کارت ورود به جلسه دارای ایراداتی باشد زمانی برای رفع نقص آن وجود داشته باشد. رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون دکتری از طریق لینک ویرایش اطلاعات ثبت نامی آزمون دکتری که در تاریخ دریافت کارت ورود به جلسه فعال می‌شود و همینطور از طریق باجه رفع نقص آزمون دکتری ۱۴۰۱ امکان پذیر می باشد.

 

زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۱ | نحوه برگزاری

داوطلبانی که در آزمون دکتری ۱۴۰۱ شرکت می‌کنند باید از تاریخ برگزاری آزمون دکتری اطلاع داشته باشند تا بتوانند در این روز و در ساعات تعیین شده در آزمون شرکت کنند.

آنچه که باید داوطلبان فراموش نکنند این است که کارت شناسایی شامل کارت ملی و یا شناسنامه و همینطور کارت ورود به جلسه آزمون دکتری را بایستی همراه خود داشته باشند چرا که این مدارک از ملزومات ورود به جلسه آزمون دکتری است و از آنها جهت شناسایی داوطلبان استفاده می‌شود. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا آزمون دکتری برای دانشگاه های سراسری و آزاد در یک روز برگزار می‌گردد؟

همانطورکه اشاره کردیم آزمون دکتری برای دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده و به صورت یکپارچه برگزار می‌گردد.

آزمون دکتری 1401 چه زمانی برگزار خواهد شد؟

آزمون دکتری 1401 در روز جمعه، 6 اسفند ماه 1400 برگزار می‌گردد.

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 1401 چه زمانی قابل دریافت می‌باشد؟

در یک بازه زمانی چند روزه تا یک هفته پیش از تاریخ برگزاری آزمون دکتری، لینک دریافت کارت ورود به جلسه در سایت سازمان سنجش فعال خواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

منبع: زمان آزمون دکتری





:: برچسب‌ها: زمان آزمون دکتری ,
:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: