نوشته شده توسط : دانتل

آشنایی با دانشگاه جامع علمی کاربردی

امروزه با به هم تنیده شدن علم و فن ضرورت ایجاد دانشگاه‌های علمی کاربردی بیش از پیش نمایان شده است. بسیاری از شاغلین در زمان انجام شغل خود، خلاء تحصیلات کاربردی را احساس می کنند. یکی از دانشگاه‌های محبوب برای افراد شاغل جامعه، دانشگاه جامع علمی کاربردی است. چرا که در این دانشگاه‌ها هم مبانی علمی  آموزش داده می شود و هم مهارت‌های حرفه ای مورد نیاز در محیط کار. پذیرفته شدن در دانشگاه علمی کاربردی ساده‌تر از سایر دانشگاه‌هاست. همین‌طور روند ادامه تحصیل نیز در این دانشگاه با سهولت طی می‌شود.

دانشگاه جامع علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی اقدام به برگزاری دوره‌های خود می کند. علاقه‌مندان به ادامه تحصیل می‌توانند از سه طریق دراین دانشگاه پذیرفته شوند. در ادامه شیوه‌های پذیریش دانشجو در این دانشگاه توضیح داده می‌شود.

شیوه پذیرش دانشجو

پذیریش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی از سه طریق زیر صورت می گیرد:

1- از طریق شرکت در آزمون ورودی:

علاقه‌مندان می‌توانند در سه مقطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته متقاضی پذیرش در این دانشگاه باشند. همچنین دو سهمیه آزاد و شاغل برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. برای پذیریش در مقطع کاردانی داشتن دیپلم کافی است اما برای مقطع کارشناسی پیوسته حتما باید مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام ارائه شود. برای مقطع کارشناسی ناپیوسته داشتن مدرک کاردانی یا مدرک معادل کاردانی ضروری است. دارندگان مدارک بالاتر از کاردانی مجاز به شرکت در این آزمون نمی‌باشند.

2- از طریق شرکت در دوره‌های پودمانی:

پودمان به معنی واحدهای درسی مربوط به یک مهارت خاص است. داوطلبان دارای دیپلم با مراجعه به سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org می توانند در این دوره‌ها شرکت نمایند. داوطلبان با داشتن هر دیپلمی می توانند بدون محدودیت  برای هر رشته‌ای ثبت نام نمایند. جمع پودمان‌های این دوره بین 8 تا 12 خواهد بود.

3- از طریق شرکت در دوره‌های  پودمانی غیرحضوری مدیریت خانواده:

داوطلبان متقاضی باید در دوره کاردانی پودمانی غیر حضوری مدیریت خانواده به نشانی reg.uast.ac.ir مراجعه و ثبت نام نمایند. این دوره شامل 16 پودمان  با رویكردهای مهارتی متنوع خواهد بود . دانشجویان برای فارغ التحصیلی می بایست 11 پودمان شامل 8 پودمان اجباری و 3 پودمان اختیاری را با موفقیت بگذرانند.

کلاس های دانشگاه جامع علمی کاربردی

این دانشگاه نیز همانند سایر دانشگاه‌های کشور در طول هر سال تحصیلی دو ترم اصلی را برای دانشجویان خود در نظر می‌گیرد. همچنین دانشجویان می‌توانند از ترم‌های تابستانی نیز بهره‌مند شوند. علی‌رغم  تصور عموم مردم، کلاسهای این دانشگاه به صورت حضوری برگزار می‌شود. این دانشگاه کلاس مجازی و یا غیر حضوری برگزار نمی‌کند. البته به دلیل شاغل بودن بیشتر دانشجویان در این دانشگاه تمهیداتی برای شاغلین اندیشیده شده است به عنوان مثال سعی شده کلاس‌ها در ساعت‌های بعد از ظهر تشکیل شود. همچنین شاغلین از تعداد جلسات مجاز برای غیبت بیشتری برخوردارند.

برای دریافت مشاوره در زمینه دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: دانشگاه جامع علمی کاربردی




:: برچسب‌ها: دانشگاه جامع علمی کاربردی ,
:: بازدید از این مطلب : 693
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: