شهریه مدارس تیزهوشان
نوشته شده توسط : دانتل

شهریه مدارس تیزهوشان ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ توسط آموزش و پرورش تعیین می گردد. این مدارس به دلیل کیفیت خدمات آموزشی بالایی که دارند، از جمله مدارس پرطرفدار به شمار می‌روند. یکی از شرایط اصلی تحصیل در مدارس تیزهوشان پس از قبولی در آزمون ورودی، پرداخت شهریه است. دانش آموزانی که در مدارس تیزهوشان به تحصیل می‌پردازند، از معلمان با تجربه و همچنین از امکانات آموزشی برجسته‌ای برخوردار هستند. از همین رو با توجه به ویژگی‌های چشمگیر این مدارس، شهریه پرداختی آن نیز قابل توجه خواهد بود. در این مقاله جزئیاتی در رابطه با شهریه مدارس تیزهوشان 1400 – 1401 شرح داده شده است.

منبع: شهریه مدارس تیزهوشان

 

شهریه مدارس تیزهوشان ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

مدارس تیزهوشانی که در سراسر کشور وجود دارند، تعداد کمی نیستند و هر یک از این مدارس در سطوح مختلفی قرار می‌گیرند. بدیهی است که مدرسه تیزهوشانی که از کیفیت آموزشی و خدماتی بالایی برخوردار باشد، شهریه بالاتری را به خود اختصاص می‌دهد. از همین جهت، می‌توان گفت که میزان شهریه با توجه به استان، شهرستان و منطقه با یکدیگر متفاوت است. شهریه مدارس تیزهوشان با توجه به دوره متوسطه اول و متوسطه دوم به دو دسته تقسیم می‌شود که در جدول زیر جزئیات آن را می‌توان دید.

مقطع تحصیلی میزان شهریه (تومان)
متوسطه اول (پایه هفتم، هشتم، نهم) 3.000.000 تا 7.000.000
متوسطه دوم (پایه دهم، یازدهم، دوازدهم) 4.000.000 تا 8.500.000

میزان دقیق شهریه مدارس تیزهوشان با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، در بین بازه‌های تعریف شده قرار می‌گیرند. ناگفته نماند که برخی از مدارس به دلیل خدمات جانبی که ارائه می‌کنند، هزینه‌ای مجزا دریافت می‌کنند. نمونه‌ای از این خدمات اضافی کلاس‌های المپیاد است که برای دانش آموزان مقاطع مختلف برگزار می‌شود.

میزان شهریه‌ای که برای مدارس تیزهوشان معرفی شد، برای سال جاری صدق می‌کند. این میزان از شهریه بدون شک با گذشت هر سال دچار درصدی افزایش خواهد شد و ثابت نیست. لازم به ذکر است که نرخ مصوب شهریه مدارس تیزهوشان توسط سرپرست مرکزی این مدارس تعیین می‌شود. بدین ترتیب مدارس تیزهوشان موظف هستند تا شهریه­ ای که به آنان ابلاغ ‌شده را از دانش آموزان دریافت کنند.

 

نحوه پرداخت شهریه مدارس تیزهوشان ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

نحوه پرداخت شهریه برای هر یک از مدارس متفاوت است. اما اکثر مدارس تیزهوشان یک نقطه مشترک دارند و آن همکاری این مدارس با دانش آموزان و والدین در پرداخت شهریه است. از همین جهت دانش آموزان می‌توانند با نگرانی کمتری نسبت به پرداخت شهریه، در این مدارس مشغول به تحصیل شوند.

همانطورکه می‌دانیم میزان شهریه مدارس تیزهوشان با توجه به پایه تحصیلی متفاوت است. شهریه مدارس تیزهوشان هم به صورت کامل و هم به صورت اقساطی قابل پرداخت است. به طور معمول این مدارس مبلغی معادل یک دوم و یا یک سوم شهریه را در ابتدای سال تحصیلی دریافت می‌کنند. باقیمانده شهریه نیز ممکن است ماهانه و یا به اشکال دیگر قابل پرداخت باشد. به هر حال مدارس تیزهوشان به طور عمده نهایت همکاری را با والدین و دانش آموزان انجام می‌دهند.

 

بخوانید: ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم

 

 

موارد تأثیرگذار بر شهریه مدارس تیزهوشان ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

کیفیت مدارس تیزهوشان سراسر کشور، براساس معیارهایی خاص تعیین می‌شوند. مهمترین موارد تأثیرگذار بر میزان شهریه مدارس تیزهوشان که کیفیت هر مدرسه با آنها سنجیده می‌شوند عبارتند از مواردی که در ادامه ذکر خواهیم کرد:

  • تجربه و سابقه معلمان و مربیان مدرسه
  • برگزاری برنامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی در طول تحصیل
  • امکانات آزمایشگاهی مدرسه
  • برنامه‌های آموزشی چند زبان خارجی به صورت همزمان
  • آماده سازی دانش آموزان برای حضور در آزمون کنکور و دانشگاه

بدیهی است که مهم‌ترین هدف والدین از ثبت نام فرزندان خود در مدارس تیزهوشان، پیشرفت تحصیلی آنان است. شهریه ای هم که بابت تحصیل پرداخت می‌شود، تنها و تنها به دلیل کیفیت خدمات این مدارس است. بدین ترتیب هر یک از متقاضیان بهتر است پس از بررسی های لازم و پس از آگاهی کافی در رابطه با شهریه نسبت به بخوانید: ثبت نام آزمون تیزهوشان اقدام کنند.

بخوانید: مزایا مدارس تیزهوشان

 

بخوانید: ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم

 

 

نحوه ورود به مدارس تیزهوشان

دانش آموزان در مقاطع ششم به هفتم و نهم به دهم می‌توانند برای ورود به مدارس تیزهوشان اقدام کنند. سنجش و پذیرش دانش آموز برای مقاطع اول و دوم متوسطه از طریق آزمون انجام می‌گیرد. علاوه بر این برای آشنایی با نحوه ورود به مدارس تیزهوشان، بهتر است شرایط ورود به مدارس تیزهوشان را مورد بررسی قرار داد.

در سال‌های اخیر آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی به طور مشترک انجام می‌گیرد. افرادی که نتایج خوبی در این آزمون به دست آورند، مجاز به ورود به مدارس تیزهوشان خواهند بود. البته طی سال‌های اخیر شرایط ورود به دوره اول متوسطه با تغییراتی همراه بوده است. برای این مقطع معیار اصلی جذب دانش آموز، نمرات و معدل آنان است.

 

بخوانید: شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان

 

 

ویژگی‌های مدارس تیزهوشان

شناخت مدارس تیزهوشان قبل از ورود به این مدارس برای هر والدین و دانش آموزی ضروری است. از طرفی با توجه به میزان شهریه ای که والدین برای مدارس تیزهوشان پرداخت می‌کنند، انتظار دارند تا به نتیجه مطلوبی دست یابند. با توجه به شکل متفاوتی که این مدارس نسبت به مدارس دولتی دارند، ممکن است تحصیل در آن برای هر دانش آموزی مناسب نباشد. به طور کلی مهمترین ویژگی‌های مدارس تیزهوشان عبارتند از:

 ساعات درسی زیاد: مدارس تیزهوشان از برنامه‌های فوق العاده و تقویتی زیادی برخوردار هستند. بدین ترتیب دانش آموزان این مدارس ساعات زیادی را به مطالعه و آموزش مشغول هستند.

 برخورداری از کتاب‌های جانبی: دانش آموزان مدارس تیزهوشان علاوه بر کتب درسی خود، از کتاب‌های آموزشی جانبی و مکمل نیز برخوردار هستند. این کتاب‌ها در جهت آموزش‌های بیشتر و کاربردی‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 رقابت بالا بین دانش آموزان: دانش آموزان مدارس تیزهوشان از هوش و مهارت بالایی برخوردار هستند. بدین ترتیب طبیعی است که رقابت سختی بین دانش آموزان این مدارس وجود داشته باشد. افرادی که در این مدارس تحصیل می‌کنند می‌بایست روحیات تحصیل در یک محیط پر از رقابت را داشته باشند.

✅ سنجش میزان پیشرفت تحصیلی: میزان پیشرفت دانش آموزان مدارس تیزهوشان توسط آزمون پیشرفت تحصیلی مورد سنجش قرار می‌گیرد. این آزمون دو بار در سال تحصیلی به طور سراسری برگزار می‌شود.

✅ ارائه مشاوره تحصیلی: ارائه مشاوره تحصیلی به والدین و دانش آموزان مدارس تیزهوشان از نمونه ویژگی‌های مثبت این مدارس است. این مشاوران دانش آموزان را به خوبی همراهی می‌کنند و زمان ارزشمندی را به این کار اختصاص می‌دهند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

بخوانید: بخوانید: چگونه در آزمون تیزهوشان قبول شویم

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شهریه مدارس تیزهوشان ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

منبع: شهریه مدارس تیزهوشان





:: برچسب‌ها: شهریه مدارس تیزهوشان ,
:: بازدید از این مطلب : 552
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: