تکمیل ظرفیت
نوشته شده توسط : دانتل

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۰ پس از اعلام نتایج نهایی انجام می شود. سازمان سنجش پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ظرفیت های خالی در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان را در اختیار داوطلبان قرار می دهد. دسته ای از داوطلبان که از نتیجه نهایی کنکور سراسری خود رضایت ندارند و یا در هیچ کد رشته محلی پذیرفته نشده اند، می توانند از میان کد رشته محل های ارائه شده در مرحله تکمیل ظرفیت انتخاب رشته کنند. در ادامه اطلاعاتی پیرامون تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 ارائه کرده ایم.

منبع: تکمیل ظرفیت

 

تکمیل ظرفیت کنکور ۱۴۰۰

هر ساله پس از اعلام نتایج کنکور سراسری، برخی از ظرفیت ها در رشته ها و دانشگاه های مختلف خالی می ماند. دلیل خالی ماندن ظرفیت ها در دانشگاه های مختلف این است که برخی از پذیرفته شدگان از ثبت نام در دانشگاه محل قبولی انصراف می دهند و یا برخی دیگر نیز دانشگاه آزاد را جهت ادامه تحصیل انتخاب می کنند. همین عوامل باعث می شود که ظرفیت برخی از رشته ها در برخی دانشگاه ها خالی بماند.

سازمان سنجش پس از اعلام نتایج نهایی، این ظرفیت های خالی را در قالب دفترچه ای با عنوان دفترچه تکمیل‌ظرفیت کنکور سراسری 1400 منتشر کرده و در اختیار متقاضیان قرار می دهد. با برگزاری مرحله تکمیل‌ظرفیت هم دانشگاه ها موفق می شوند تا ظرفیت خالی خود را تکمیل کنند و هم فرصت مجددی در اختیار داوطلبان ناکام قرار می گیرد تا بار دیگر شانس خود را امتحان کنند.

اما نکته ای که در این میان وجود دارد این است که سازمان سنجش در صورتی مجاز به انتشار دفترچه تکمیل‌ظرفیت کنکور سراسری است که دارای مجوز از شورای سنجش و پذیرش دانشجو باشد. بنابراین برگزاری مرحله تکمیل‌ظرفیت کنکور سراسری مشروط به دریافت مجوز از شورای سنجش و پذیرش دانشجو می باشد.

 

آیا تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۰ برگزار می شود

در رابطه با برگزاری مرحله تکمیل‌ظرفیت کنکور سراسری 1400، شورای سنجش و پذیرش دانشجو از سال 1397 اعلام کرده است که این مرحله برگزار نمی شود. بدین صورت که تکمیل‌ظرفیت رشته های با آزمون کنکور سراسری حذف شده است.

مطابق این مصوبه، تکمیل‌ظرفیت دانشگاه های سراسری برای رشته های با آزمون در سال های گذشته برگزار نشد و فقط تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برگزار گردید. تاکنون سازمان سنجش پیرامون برگزاری مرحله تکمیل‌ظرفیت کنکور سراسری 1400 اطلاعیه ای منتشر نکرده است و هنوز اطلاعات دقیقی از برگزاری و یا عدم برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت  کنکور سراسری 1400 در اختیار نداریم.

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰

آخرین باری که تکمیل ظرفیت کنکور سراسری برگزار گردید در سال 1396 بود و از سال بعد آن یعنی سال 97 این مرحله حذف گردید و احتمال دارد در سال جاری نیز این مرحله حذف شود.

با توجه به اینکه پیش بینی می شود مرحله تکمیل‌ظرفیت کنکور سراسری 1400 حذف شود، اما در صورتی که سازمان سنجش بتواند با دریافت مجوز از شورای سنجش و پذیرش دانشجو ظرفیت های خالی دانشگاه های سراسری را جهت تکمیل ظرفیت اعلام کند، در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

تا به امروز سازمان سنجش پیرامون برگزاری تکمیل‌ظرفیت کنکور سراسری 1400 اطلاعیه ای منتشر نکرده است، می توانید با استفاده از مشاوره تحصیلی تلفنی  مرکز مشاوره تحصیلی دانتل از اخبار لحظه ای کنکور سراسری مطلع شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور سراسری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد؟

سازمان سنجش آموزش کشور تاکنون اطلاعیه ای پیرامون برگزاری و یا عدم برگزاری تکمیل‌ظرفیت کنکور سراسری 1400 منتشر نکرده است و هنوز مشخص نیست که این مرحله برگزار می شود یا خیر.

تکمیل‌ظرفیت کنکور سراسری در چند نوبت برگزار می گردد؟

قبل از سال 1397، تکمیل‌ظرفیت کنکور سراسری دو بار در سال یکبار برای ورودی مهر و یکبار برای ورودی بهمن ماه برگزار می شد.

برگزاری و یا عدم برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1400 از طریق کدام سایت منتشر می گردد؟

برگزاری و یا عدم برگزاری تکمیل‌ظرفیت کنکور سراسری 1400 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” منتشر می گردد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

منبع: تکمیل ظرفیت





:: برچسب‌ها: تکمیل ظرفیت ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: