نوشته شده توسط : دانتل

شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در دفترچه ای با عنوان دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم درج شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. دسته ای از متقاضیان که می خواهند در آزمون نمونه دولتی سال جاری شرکت کنند، بایستی که ابتدا بررسی کنند آیا واجد الشرایط می باشند، یا خیر. داوطلبان واجد الشرایط ملزم به نام نویسی در سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی استان محل زندگی خود می باشند. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1401 – 1402 ارائه کرده ایم.

منبع: شرایط نمونه دولتی

 

شرایط ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

طی سال های اخیر تغییراتی در روند برگزاری آزمون نمونه دولتی ایجاد شده است، به طوری که ثبت نام آزمون ورود به مدارس نمونه دولتی به صورت مجزا و از طریق سایت ثبت نام نمونه دولتی هر استان به صورت مجزا انجام می شود.

آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم حذف شده است و برای ورود به مدارس نمونه دولتی دوره متوسطه اول هیچ آزمونی برگزار نمی گردد، چراکه این مدارس به صورت هیات امنایی مدیریت می شوند و علاقه مندان می توانند با همراه داشتن مدارک لازم به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر مراجعه کنند.

اما برای مقطع دهم آزمون نمونه دولتی نهم به دهم توسط آموزش و پرورش هر منطقه برگزار می گردد و دسته ای از علاقه مندان می توانند در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم شرکت کنند که واجد الشرایط باشند

 

شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ | نهم به دهم

. شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 1401 – 1402 مطابق دفترچه ثبت نام نمونه دولتی به شرح موارد زیر می باشد : 

❌ دانش آموز بایستی که در وهله اول دارای تابعیت ایرانی باشد. (دانش آموزانی که تابعیت ایرانی ندارند، تحت شرایط خاصی می توانند در این آزمون ثبت نام کنند)

❌ دانش آموز متقاضی ثبت نام در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم بایستی که در زمان ثبت نام نمونه دولتی در حال تحصیل در مقطع نهم باشد.

❌ داوطلبان آزمون نمومه دولتی نهم به دهم بایستی که دارای حداقل معدل کتبی17 باشد.

❌ داوطلبان بایستی که در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم، در تمامی دروس امتحانی نیمسال دوم پایه نهم موفق به کسب حداقل نمره 12 شوند.

❌ دانش آموزانی که جزو عشایر هستند، مجاز به انتخاب هر کدام از مدارس نمونه دولتی استان محل زندگی خود می باشند.

 

تاثیر معدل در قبولی نمونه دولتی 

یکی از نکاتی که در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم حائز اهمیت است، این است که ملاک و معیار سنجش دانش آموزان علاوه بر نمره آزمون، معدل کل پایه نهم آن ها نیز می باشد. 50 در صد نمره دانش آموزان معدل آ» ها می باشد و 50 درصد دیگر تراز داوطلب را نمره آزمون ورودی نمونه دولتی می باشد. 

 

راهنما کامل ثبت نام نمونه دولتی

 

 

سهمیه دانش آموزان ایثارگر

لازم است توجه داشته باشید که در تمامی دبیرستان های نمونه دولتی، ده درصد از ظرفیت پذیرش این مدارس به دانش آموزانی اختصاص دارد که دارای سهمیه شاهد هستند. در صورتی که دانش آموزان با سهمیه شاهد موفق شوند حداقل 70 درصد امتیاز کل آخرین نفر پذیرفته شده را کسب کنند، می توانند در مدرسه انتخابی خود پذیرش شوند. در این قسمت از مقاله الویت بندی دانش آموزان با سهمیه شاهد را ارائه کرده ایم.

1️⃣ دانش آموزان دارای سهمیه شاهد

2️⃣ دانش آموز فرزند جانباز با درصد جانبازی 50 درصد و بالاتر و همچنین دانش آموز فرزند آزاده با سابقه اسارت بالای 3 سال

3️⃣ دانش آموز فرزند جانباز با درصد جانبازی 25 تا 49 درصد و همچنین دانش آموز فرزند آزاده با سابقه اسارت بالای 6 ماه

4️⃣ دانش آموز فرزند جانباز با درصد جانبازی کمتر از 25 درصد و و همچنین دانش آموز فرزند آزاده با سابقه اسارت زیر 6 ماه

 

مدارک ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

داوطلبان واجد الشرایط بایستی جهت ثبت نام و شرکت در آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ برخی مدارک و اطلاعات لازم را نیز آماده نمایند. مدارک ثبت نام نمونه دولتی 1401 – 1402 به شرح موارد زیر است:

✅ یک قطعه عکس 4*3 که داوطلب در سامانه بارگذاری می کند، بایستی دارای زمنیه سفید بوده و در سال جاری گرفته شده باشد، همینطور با فرمت jpg و حداکثر حجم 300 کیلو بایت در سامانه بارگذاری گردد.

✅ برای ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم لازم است هزینه ثبت نام را در سایت نام نویسی این آزمون مربوط به استان محل سکونت خود بپردازید. 

✅ تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی و دریافت کد پیگیری ثبت نام

دانش آموزان بایستی فرم تقاضانامه را با اطلاعاتی شامل نام و نام خانوادگی دانش آموز، شماره شناسنامه و کد ملی دانش آموز، نام پدر، اطلاعات شناسنامه ای پدر، معدل نهایی پایه هشتم، معدل نهایی نیمسال اول پایه نهم، نام و کد مدرسه تحصیل کنونی و نام و کد استان تحصیل کنونی تکمیل نمایند.

 

مشاوره شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

هر ساله ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم از اواسط فروردین ماه آغاز می شود و متقاضیانی که واجد الشرایط شرکت در این آزمون باشند، مجاز هستند از طریق سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی استان محل زندگی خود، مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند.

متقاضیان برای ورود به سایت مورد نظر علاوه بر کد ملی به رمز عبور همگام نیز نیاز دارند. دانش آموزان می توانند رمز عبور همگام خود را از  مدیر مدرسه و یا آموزش و پرورش محل سکونت خود دریافت نمایند.

در صورتی که پیرامون شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1401 – 1402 سوالی دارید، می توانید با استفاده از مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1401 – 1402  می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ شامل جه شرایطی است؟

در متن مقاله فوق به شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 1401 – 1402 اشاره کرده ایم.

آیا متقاضیان جهت ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم نیز باید واجد الشرایط باشند؟ 

از آنجایی که آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم حذف شده است، متقاضیان باید به صورت حضوری به مدرسه نمونه دولتی مورد نظر مراجعه کنند و از شرایط ثبت نام مطلع شوند.

شرط معدل نیز از شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ می باشد؟

بله، متقاضی آزمون نمونه دولتی نهم به دهم بایستی که دارای حداقل معدل کتبی17 باشد.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

منبع: شرایط نمونه دولتی





:: برچسب‌ها: شرایط نمونه دولتی ,
:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: