اشتباه کارنامه سبز
نوشته شده توسط : دانتل

اشتباه در انتخاب رشته کارنامه سبز ۱۴۰۱ چه می باشد؟ پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، سازمان سنجش برای تمامی شرکت کنندگان در آزمون و مرحله انتخاب رشته، کارنامه ای را با عنوان کارنامه محرمانه و یا کارنامه سبز منتشر می کند. پس از انتشار این کارنامه، امکان ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای بررسی الویت بعدی امکان پذیر می باشد. بسیاری از داوطلبان به دلیل عدم آگاهی و یا بی دقتی الویت های خود را به درستی در فرم انتخاب رشته قرار نمی دهند که می توانند در این فرصت جهت قبولی در اولیت های پایین تر از قبولی خود در انتخاب رشته درخواست دهند. در ادامه پیرامون اشتباه در انتخاب رشته کارنامه سبز 1401 اطلاعاتی ارائه کرده ایم.

منبع: اشتباه کارنامه سبز

 

اشتباه در انتخاب رشته کارنامه سبز ۱۴۰۱

پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، برای هر داوطلب یک کارنامه نهایی و یا کارنامه سبز منتشر می گردد. کارنامه نهایی هر داوطلب در واقع شامل فرم انتخاب رشته داوطلب است که در مقابل آن رتبه داوطلب و رتبه آخرین نفر قبولی در هر کد رشته محلی که او در میان الویت هایش قرار داده است، درج شده است.

در اولین انتخابی که رتبه داوطلب از رتبه آخرین نفر قبولی کم تر باشد، داوطلب در آن کد رشته محل قبول می شود. بسیاری از داوطلبان با رویت کارنامه سبز خود متوجه می شوند که در الویت های پایین تر از کد رشته محلی که پذیرفته شده اند، انتخاب های بهتری داشته اند که در آن ها شانس قبولی نیز دارند، چراکه رتبه شان از رتبه آخرین نفر قبولی کم تر شده است.

این دسته از داوطلبان در واقع دچار اشتباه در انتخاب رشته شده اند و الویت های بهتر را پایین تر قرار داده اند. سازمان سنجش این فرصت را به آن ها می دهد تا اگر در الویت های پایین تر از قبولی‌شان شانس قبولی دارند، درخواست خود را با عنوان اشتباه در انتخاب رشته و درخواست الویت بعدی ثبت کنند.

آنچه که اهمیت دارد، داوطلبان برای ثبت درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته بایستی که حتما مطابق کارنامه سبز خود در آن کد رشته محل شانس قبولی داشته باشند، به طوری که رتبه شان کم تر از آخرین رتبه قبولی باشد.

 

نکات اشتباه در انتخاب رشته کارنامه سبز ۱۴۰۱

✅ بررسی کارنامه سبز این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا اگر از کد رشته محل قبولی خود رضایت ندارید، الویت های بعدی را بررسی کنید و در صورتی که شانس قبولی دارید درخواست تقاضای بررسی الویت بعدی را ثبت نمایید.

✅ تمامی مراحل ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته و درخواست الویت بعدی به صورت اینترنتی و از طریق لینک فعال موجود در سایت سازمان سنجش امکان پذیر است.

✅ تقریبا با تمامی درخواست های بررسی الویت بعدی موافقت می شود و متقاضیان می توانند از نیمسال دوم جهت تحصیل در رشته و دانشگاه جدید اقدام کنند.

 

نحوه ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته ۱۴۰۱ 

ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته و درخواست الویت بعدی، به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور امکان پذیر است. در ادامه ثبت درخواست الویت بعدی مطابق کارنامه سبز را مرحله به مرحله آورده ایم. 

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنید.

2️⃣ بر روی گزینه ” ورود به سیستم پاسخگویی ”  از منوی سمت چپ سایت کلیک کنید.

 

3️⃣ داوطلبان جهت ارسال درخواست اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای الویت بعدی در سایت سازمان سنجش، ملزم به عضویت در سامانه می باشند، چنانچه از قبل در سامانه عضو نشده‌اید برروی گزینه ” عضویت در سامانه ” کلیک کنید تا مراحل عضویت در سامانه را تکمیل نمایید، در غیر اینصورت بر روی گزینه ” ورود به سامانه ” کلیک نمایید.

 

 

نحوه عضویت در سامانه

برای عضویت در سامانه بایستی بر روی گزینه ” عضویت در سامانه ” کلیک کنید.

فرم نمایش داده شده، مطابق تصویر زیر را با اطلاعات شناسنامه ای و “ شماره تلفن همراه ” و ” پست الکترونیکی ” تکمیل کنید. (از یک ایمیل فعال و شماره تلفن در دسترس استفاده کنید)

 

در ادامه روند تکمیل مراحل عضویت در سامانه، به نشانی پست الکترونیکی و یا به شماره تلفن همراهی که وارد کرده‌اید، یک رمز عبور ارسال خواهد شد. با دریافت رمز عبور مراحل عضویت شما در سامانه به پایان خواهد رسید.

متقاضیان گرامی در صورتی که  چنانچه به پست الکترونیکی فعال دسترسی ندارید و یا در روند عضویت در سامانه با مشکل مواجه شده اید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید.

 

نحوه ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته ۱۴۰۱ 

پس از عضویت در سامانه، بر روی گزینه ” ورود به سامانه ” کلیک کنید تا ادامه مراحل ثبت درخواست اشتباه در انتخاب رشته را انجام دهید.

5️⃣ در این قسمت کادری پیش روی شماست، ” پست الکترونیک ” و “رمز عبوری ” که برایتان ارسال شده است به همراه ” کد ملی ” مطابق تصویر زیر وارد نمایید.

 

6️⃣ برای ثبت درخواست تقاضای الویت بعدی، بایستی یک درخواست جدید ایجاد کنید برای این منظور در صفحه جدید بر روی گزینه ” درخواست جدید ” مطابق تصویر زیر کلیک نمایید.

 

7️⃣ نوع آزمون خود را ” کنکور سراسری ”  و سال تحصیلی خود را ” 1400 ” انتخاب نمایید و بر روی گزینه ” جستجو ” کلیک کنید تا درخواست های مجاز برای شما نمایش داده شود.

 

8️⃣ از میان درخواست های مجاز نمایش داده شده، ” اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای بررسی الویت بعدی ” را انتخاب نمایید.

 

9️⃣ دراین مرحله اطلاعات فردی شما نمایش داده می شود و شما باید شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری خود را وارد کنید .





:: برچسب‌ها: اشتباه کارنامه سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 255

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: