دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99
نوشته شده توسط : دانتل

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد که طبق کارنامه آزمون خود مجاز به انتخاب رشته محل های دانشگاه سراسری شده‌اند، نیازمند استفاده از دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی هستند. دسترسی به این دفترچه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی  sanjesh.org میسر می‌باشد. داوطلبان باید با توجه به کارنامه دریافتی خود، دفترچه دانشگاه سراسری و یا آزاد را دانلود نمایند. سپس با مطالعه دقیق دفترچه مانع از بروز اشتباه در تکمیل فرم انتخاب رشته شوند.بخش‌های مهم این دفترچه به صورت موجز در ادامه توضیح داده می‌شود. یادآور می‌شویم که ضروری است داوطلبان به اطلاعات موجود در این مقاله بسنده ننماید. لازم است هر فرد خود اختصاصاً دفترچه را مطالعه و بررسی نماید.

دفترچه انتخاب رشته ارشد | کلیات، شرایط، ضوابط

در فصل اول این دفترچه اطلاعات زیر عنوان می‌شود:

روش گزینش، بورسیه‌ها و رشته‌های دارای شرایط خاص، شیوه‌های آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، سهمیه رزمندگان و ایثارگران، پذیرش اتباع خارجی، شرایط پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، کارنامه اعلام نتایج اولیه- تذکرات خیلی مهم در رابطه با معدل، انتخاب اینترنتی محل تحصیل، فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی

روش گزینش بر اساس نمره کل آزمون ورشته‌های انتخابی می باشد. همچنین داوطلبان باید دارای صلاحیت عمومی باشند. متقاضیان بورسیه و رشته‌های دارای شرایط خاص باید علاوه بر حد نصاب نمره علمی لازم، واجد ضوابط اختصاصی ارگان مربوطه باشند. آموزش به دو صورت آموزش محور و آموزشی و پژوهشی می‌باشد.

داوطلبان متقاضی سهمیه رزمندگان و ایثارگران باید از طریق دفترچه از کم و کیف سهمیه خود مطلع شوند. اقدامات ویژه ای که اتباع خارجی ملزم به انجام آن هستند نیز به طور مبسوط توضیح داده شده است. دانشجویان استعداد درخشان نیز باید ازشرایط پذیرش خویش با رجوع به این بخش آگاه شوند. همچنین نحوه دسترسی به کارنامه  و توضیحات مربوط به آن در همین فصل به داوطلبان توضیح داده می‌شود. نکات انتخاب اینترنتی محل تحصیل نیز در این قسمت بیان شده است. بخش های مختلف فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی در همین فصل به طور شفاف عنوان شده است.

جداول رشته محل ها

در فصل دوم دفترچه کد رشته محلهای ارائه شده به تفکیک رشته در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. در این مجموعه جداول تمامی رشته محل‌هایی که داوطلبان از بین آنها به انتخاب رشته خواهند پرداخت آورده شده است. هر داوطلب باید رشته محل‌ شهای دلخواه خود را با دقت و طبق اولویت بندی خود انتخاب نماید.

شرایط دانشگاه ها و موسسات و فرم ها

در فصل سوم دفترچه اطلاعات مربوط به شهریه دوره‌های مختلف شهریه پرداز عنوان شده است. همچنین شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور، غیر انتفاعی، خود گردان، نوبت دوم و دوره‌های مجازی بیان می‌گردد. سه فرم نیز در انتهای این دفترچه برای سهولت استفاده داوطلبان قرار داده شده است. فرم مخصوص معدل، فرم تائیدیه فارغ التحصیلان رتبه اول  و نمونه دوره کارشناسی دانشگاه‌ها و پیش نویس فرم انتخاب رشته تحصیلی. بهتر است که داوطلبان پیش از ورود به سایت و درج اطلاعات خود، ابتدا کد رشته محل‌های مورد علاقه خود را با استفاده از جداول فصل2 یادداشت نماید. پیش نویس فرم انتخاب رشته به همین منظور در دفترچه قرار گرفته است.

 

این مقاله به محض انتشار دفترچه بروزرسانی می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99




:: برچسب‌ها: دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: