نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد
نوشته شده توسط : دانتل

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ چگونه می باشد. دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله از دوطریق با آزمون و بدون آزمون از میان علاقه مندان اقدام به جذب دانشجو می نماید. بسیاری از رشته ها به صورت بدون آزمون در مقاطع تحصیلی کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته ارائه می گردد. داوطلبان در هریک از گروه‌های تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان می‌توانند بدون شرکت در کنکور سراسری و فقط براساس سوابق تحصیلی و ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی، وارد این دانشگاه شوند و در رشته مورد علاقه خود به تحصیل بپردازند. در ادامه نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400 را شرح داده ایم.

منبع: نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

سوالی که برای اغلب متقاضیان بدون کنکور رشته های بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد در نیمسال تحصیلی اول و دوم وجود دارد، این است که نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400 چگونه است و بایستی که در کد رشته محل های ارائه شده به صورت اینترنتی ثبت نام کنیم و یا حضوری. 

در واقع پاسخ سوال این است که معمولا ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ازاد در مهرماه به صورت اینترنتی و در بهمن ماه گاها اینترنتی و گاها حضوری است که هر ساله از طریق اطلاعیه های سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اعلام می شود.

لازم به ذکر است که مراحل و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای تمامی مقاطع تحصیلی کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته یکسان است. در ادامه نحوه ثبت نام بدون کنکور آزاد را برای دو نیمسال تحصیلی ارائه کرده ایم.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

چنانچه قصد ثبت نام بدون کنکور آزاد 1400 را برای نیمسال اول دارید، به این نکته توجه داشته باشید این مرحله به صورت کاملا اینترنتی انجام می شود که برای این منظور بایستی که طبق مراحل زیر پیش بروید.

 

ورود به سایت دانشگاه آزاد

1️⃣ جهت ثبت نام در رشته و دانشگاه ازاد مورد تقاضا خود می‌بایست به سایت سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه ازاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” مراجعه کنید. 

2️⃣ بنابراین طبق تصویر زیر بر روی لینک ” ثبت نام مقاطع کاردانی و کارشناسی پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی نیمسال اول سال 1400 ” کلیک کنید. توجه داشته باید که این لینک ها در سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در زمان ثبت نام بدون آزمون دانشگا آزاد فعال خواهد شد.

 

 

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام

3️⃣ بر روی گزینه ” دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام ” کلیک کنیدو  آن را دانلود و مطالعه فرمایید.

 

 

فترچه‌های ثبت نام مقاطع کاردانی ناپیوسته، کاردانی پیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته متفاوت هستند و شما باید دفترچه ای را دانلود کنید که مربوط به دوره تحصیلی مورد تقاضایتان است.

 

 

واریز هزینه ثبت نام 

4️⃣ حال بایستی با پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کارت اعتباری تهیه کنید. بنابراین بر روی گزینه ” خرید کارت ” کلیک کنید.

 

5️⃣ با کلیک بر روی گزینه خرید کارت، به صفحه زیر منتقل می‌شوید که لازم است گزینه ادامه را انتخاب کنید.

 

6️⃣ در این مرحله باید نوع کارت اعتباری را انتخاب کنید. حتما توجه داشته باشید که کارت اعتباری مربوط به دوره تحصیلی که قصد ثبت نام در آن را دارید، انتخاب نمایید زیرا در صورت پرداخت اشتباه وجه، مبلغ قابل استرداد نیست.

 

7️⃣ برای اطمینان بیشتر، سامانه پیامی به شما نمایش می‌دهد که کارت اعتباری مربوط به کدام دوره را تهیه می‌کنید که باید پس از کنترل کردن گزینه  بلی را انتخاب نمایید.

 

8️⃣ حال باید اطلاعات خود را به همراه شماره تلفن همراهی که روشن است، در این بخش درج کنید.

 

9️⃣ با انتخاب گزینه ثبت اطلاعات و نهایی نمودن خرید، به صفحه پرداخت هزینه هدایت می‌شوید.

 





:: برچسب‌ها: نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 198

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: