ثبت نام بدون کنکور
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۰ در دو نیمسال تحصیلی اول و دوم برگزار می شود. اگر شما نیز دارای چنین شرایطی هستید این مقاله راهنمای مناسبی برای شما خواهد بود. طی سالهای اخیر فرصت مناسبی فراهم شده است تا بدون شرکت در کنکور سراسری و بر اساس سوابق تحصیلی مشغول به تحصیل در دانشگاه شوید؛ برای شروع این مسیر باید ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور سراسری 1400 را انجام دهید. انتخاب رشته بدون کنکور دارای نکاتی است که در این مقاله به آنها پرداخته ایم.

منبع: ثبت نام بدون کنکور

 

ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۰

در حال حاضر امکان تحصیل در بسیاری از رشته های دانشگاهی بصورت بدون کنکور وجود دارد؛ شما می توانید بدون شرکت در کنکور سراسری یا آزمون دیگری در بسیاری از دانشگاه های کشور با سطوح مختلف مشغول به تحصیل شوید. عنوان بدون کنکور در مدرک دانشجویانی که به این شیوه تحصیل می کنند ثبت نمی‌شود، بعبارت دیگر تفاوتی بین مدرک بدون کنکور و با کنکور وجود ندارد. تجربیات جلسات مشاوره و انتخاب رشته نشان داده است بسیاری از داوطلبین تصور می کردند برای رشته های سرآمد مثل رشته های مهندسی برق در زیرگروه ریاضی، حقوق در زیرگروه ریاضی و شیمی در زیرگروه تجربی حتما باید در کنکور شرکت کنند. باید این نکته را یادآور شویم که امکان تحصیل بدون کنکور در تمامی رشته های ذکر شده وجود دارد. 

 

زمان ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۰

اولین نکته برای ثبت نام، اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور است. سازمان سنجش بعنوان متولی ورود به دانشگاه هر سال اقدام به انتشار دفترچه ثبت نام براساس سوابق تحصیلی یا بدون کنکور می نماید. این دفترچه شامل رشته های ارائه شده، دانشگاه هایی که ظرفیت ارائه داده اند، شرایط و ضوابط ثبت نام است. در ادامه در قالب جدولی زمانبندی مربوط به زمان و مهلت ثبت نام بدون کنکور ارائه کرده ایم.

نیمسال ورودی زمان ثبت نام
ورودی مهر از ۱۴ مرداد تا ۱۵ شهریور
ورودی بهمن تا کنون اعلام نشده است

 

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۰ 

 

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۰

داوطلبان برای ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری کافی است طبق مراحل زیر پیش بروند :

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترننتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ پس از مراجعه به سایت ثبت نام بدون کنکور بر روی گزینه ” سراسری” از منوی سمت راست سایت کلیک کنند.

3️⃣ بر روی لینک فعال “ ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو صرفا براساس سوابق تحصیلی سراسری _ مهر یا بهمن ماه سال 1400 ” کلیک کنید.

4️⃣ برای دسترسی به فرم انتخاب رشته، داوطلبان باید ابتدا با کلیک بر روی گزینه “ خرید کارت ” کارت اعتباری را با پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور تهیه کنند. 

5️⃣ پس از خرید کارت اعتباری مجدد به صفحه اول برگردید و سریال ثبت نام خریداری شده را وارد کنید تا مراحل ثبت نام و انتخاب رشته برایتان آغاز شود.

6️⃣ بعد از انتخاب رشته  سامانه به شما یک کد 16 رقمی خواهد داد که بهتر است تا پایان مراحل ثبت نام در دانشگاه نسخه پرینت شده آن را نزد خود داشته باشید.

توجه داشته باشید،  پس از  پشت سر گذاشتن مراحل ثبت نام و انتخاب رشته باید شماره پرونده 7 رقمی و كد رهگيری 16 رقمي از طرف سيستم  به شما تعلق گیرد. بديهی است در صورتی که  شماره پرونده و كد رهگيری ذکر شده توسط سيستم به شما اختصاص نگیرد، بدین معناست که ثبت نام و انتخاب رشته كامل نمی باشد و بايستی كليه مراحل ثبت نام و انتخاب رشته از ابتدا تكرار شوند.

 

بخوانید: راهنما کامل نحوه ثبت نام بدون کنکور

 

 

شرایط و مدارک ثبت نام

داوطلبانی که تصمیم گرفته اند بصورت بدون کنکور مشغول به تحصیلات دانشگاهی شوند؛ باید دارای شرایط ثبت نام بدون کنکور (عمومی و اختصاصی) باشند. در ادامه این شرایط را مورد بررسی قرار داده ایم. داوطلبان باید مدارک ثبت نام بدون کنکور خود را تکمیل نمایند. مدارک موردنیاز شامل اطلاعات فردی، شناسنامه ای و سوابق تحصیلی است. داوطلبان آقا باید مدارک مربوط به نظام وظیفه خود را نیز ارائه دهند.

شرایط عمومی شرایط اختصاصی
اعتقاد به یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی اتمام تحصیل و ارائه مدرک فارغ التحصیلی پیش از زمان ثبت نام
اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران صلاحیت جسمانی و روانی متناسب با رشته انتخابی
عدم سوپیشینه اخلاقی ارائه مدرک دیپلم نظام قدیم یا دیپلم نظام جدید
پذیرش قوانین دانشگاه  تکمیل فرم های ثبت نام دانشگاه

 

تاثیر معدل در قبولی

انتخاب رشته بدون کنکور یا صرفا براساس سوابق تحصیلی براساس معدل دیپلم می باشد. بنابراین داوطلبان با کمک جدول زیر می‌توانند، از ضریب تاثیر معدل کتبی دیپلم با توجه به گروه تحصیلی و نوع دیپلم خود اطلاع پیدا کنند.

گروه آزمایشی ریاضی تجربی انسانی علوم و معارف سایر دیپلم ها
علوم ریاضی و فنی 100 100 57.1 57.1 51.4
علوم تجربی 100 100 57.1 57.1 51.4
علوم انسانی 57.1 57.1 100 100 51.4
هنر 100 100 100 100 100
زبان های خارجه 100 100 100 100 100

 

بخوانید:  ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

 

رشته های بدون کنکور ۱۴۰۰

عموم متقاضیان در مورد رشته های ارائه شده بصورت بدون کنکور سوالاتی دارند. چه رشته هایی در چه دانشگاه هایی و با چه شرایط بصورت بدون کنکور ارائه شده اند. این رشته ها در قالب دفترچه ای توسط سازمان سنجش در دسترس داوطلبین قرار خواهد گرفت؛ رشته های بدون کنکور ارائه  شده سال به سال دچار تغییراتی می شود. در ادامه بخشی از رشته های بدون کنکور را ذکر کرده ایم؛ برای اطلاع از لیست کامل کدرشته ها باید اقدام به دانلود دفترچه نمایید.

آمار هتلداری گیاه پزشکی
آموزش زبان انگلیسی مهندسی مواد و متالورژی مهندسی شیمی
اقتصاد مهندسی کامپیوتر مهندسی برق
زبان شناسی مهندسی عمران مهندسی صنایع
شیمی کاربردی مدیریت صنعتی جغرافیا
علوم مهندسی مترجمی زبان انگلیسی ریاضیات و کاربردها
علوم ورزشی مهندسی انرژی علوم دامی
فیزیک مهندسی اپتیک و لیزر زمین شناسی

 

بخوانید: نتایج بدون کنکور ۱۴۰۰

 

 

مشاوره ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۰

فرایند ثبت نام بدون کنکور، نیازمند دقت بسیار است؛ بسیاری از داوطلبان طی سالهای گذشته بعد از شروع تحصیل از تصمیم خود پشیمان شده و به دنبال تغییر رشته خود هستند؛ همچنین بسیاری از متقاضیان اقدام به انتخاب بدون کنکور کرده تا مجدد در آزمون سال بعد ثبت نام کنند؛ پیشنهاد ما به شما این است که پیش از تصمیم گیری در مورد رشته و دانشگاه محل تحصیل با مشاورین متخصص و مجرب مجموعه تحصیلی دانتل مشورت نمایید.

تجربه سالیان گذشته ما در مشاوره نشان داده است؛ داوطلبانی که قصد تحصیل بدون کنکور دارند دچار تردیدهای بسیاری می‌شوند؛ همچنین با توجه به تغییراتی که هرسال در فرایند پذیرش بدون کنکور از جمله کدرشته های ارائه شده باعث ایجاد سوالات بسیاری می‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که تلاش کنید انتخابی آگاهانه داشته باشید. تحصیل بدون کنکور برای بسیاری از افراد گزینه مناسبی است و می‌تواند آینده روشنی برای دانشجویان رقم بزند. انتخاب مناسب و آگاهانه در بستر مشورتی درست شکل می‌گیرد؛ مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل آماده همراهی داوطلبین در این مسیر هستند.

 

بخوانید: انتخاب رشته کنکور

 

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور پیام نور 

بخوانید: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

منبع: ثبت نام بدون کنکور





:: برچسب‌ها: ثبت نام بدون کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 626
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: