شرایط ثبت نام کنکور آزاد
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ همان شرایط ثبت نام در کنکور ورود به دانشگاه های سراسری می باشد. در سال های اخیر آزمون ورود به دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده است و در قالب یک آزمون برگزار می شود. به همین دلیل سازمان سنجش چند روز قبل و یا همزمان با شروع مهلت ثبت نام کنکور سراسری ، دفترچه ای را با عنوان دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری برای داوطلبان این آزمون در دانشگاه های سراسری و آزاد منتشر می کند. یکی از مندرجات این دفترچه، شرایط ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401 می باشد که اطلاع از آن حائز اهمیت است. در ادامه سعی کرده ایم جزئیات این شرایط را ارائه کنیم.

منبع: شرایط ثبت نام کنکور آزاد

 

شرایط ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

از کنکور سراسری 1400 آزمون ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد فقط بر اساس دروس نظام جدید برگزار می شود و به عبارتی کنکور سراسری بر اساس دروس نظام قدیم حذف شده است. مطابق دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری، شرایط شرکت در این آزمون، شرایط شرکت در کنکور دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد نظام جدید می باشد.

شرایط ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401 شامل دو دسته از شرایط عمومی و اختصاصی می باشد. داوطلبان آقا و خانمی که دارای این دو دسته از شرایط باشند، مجاز به ثبت نام در کنکور دانشگاه آزاد خواهند بود. در ادامه به شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه های سراسری و آزاد 1401 اشاره کرده ایم.

 

شرایط عمومی ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

❌ معتقد بودن به دین اسلام و یا یکی از ادیان تایید شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

❌ عدم خصومت و یا عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران

❌ نداشتن فساد اخلاقی

❌ مرتکب نشدن به کارهای خلاف قوانین شغلی و تحصیلی در مدت زمان تحصیل و یا اشتغال

❌ عدم سابقه عضویت در گروه های ضد انقلابی

❌ عدم اعتیاد به مواد مخدر

 

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

✅ داوطلبان باید دارای مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 در یکی از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و یا کاردانش باشند. دسته ای از داوطلبان که در حال تحصیل در مقطع دوازدهم هستند، باید تا تاریخ 31 شهریور 1401 مدرک خود را دریافت کنند.

✅ داوطلبانی که در نظام تحصیلی قدیم تحصیل کرده اند، باید مدرک  دیپلم چهارساله نظام قدیم آموزش متوسطه یا مدرک کاردانی خود را ارائه دهند.

✅  متقاضی ثبت نام در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه آزاد، نباید در حال تحصیل در دوره روزانه باشد. دانشجویان در حال تحصیل در دوره روزانه دانشگاه های سراسری بایستی تا حداکثر تاریخ 25 اسفند ماه 1401 از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند.

✅ داوطلبانی که در کنکور سراسری 1401 مجاز به تحصیل در دوره های روزانه شده اند، می توانند برای ورود به دانشگاه آزاد در کنکور سراسری نام نویسی کنند.

✅ چنانچه داوطلبان جزو دانشجویان دوره نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه آزاد، نیمه حضوری، مجازی، ظرفیت مازاد و پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و… باشند می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل در کنکور سراسری شرکت کنند. (البته لازم است اشاره کنیم در صورتی که در کد رشته محل جدید دانشگاه ازاد پذیرفته شوند، باید قبل از ثبت نام در دانشگاه آزاد، از دانشگاه محل تحصیل قبلی خود انصراف دهند.)

 

داوطلبان فارغ التحصیل

? داوطلبانی که جزو فارغ التحصیلان مقطع کاردانی رشته های آموزش غیر پزشکی هستند، باید تا تاریخ 31 شهریور 1401 و یا 30 بهمن 1401 مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را دریافت کنند. بنابراین در صورتی مجاز به ثبت نام در کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد می باشند که گواهی پایان دوره طرح نیرو انسانی خود را ارائه دهند.

? دسته ای از داوطلبان که جزو فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی مورد نیاز وزارت بهداشت هستند و مشمول  خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان می باشند، باید حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1401 و یا 30 بهمن ماه 1401 خدمات خود را به پایان برسانند. این دسته از داوطلبان اگر در رشته دکتری عمومی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و یا داروسازی پذیرفته شوند، می توانند دوره طرح خود را پس از فارغ التحصیلی خود را بگذرانند.

 

مقررات نظام وظیفه عمومی 

علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در کنکور سراسری که در متن مقاله فوق بدان اشاره کردیم، داوطلبان آقا نباید از نظر سازمان نظام وظیفه عمومی نیز مشکلی داشته باشند. بنابراین هر داوطلب آقا موظف است که وضعیت نظام وظیفه عمومی خود را مشخص کند. به همین منظور متقاضبان آقا باید دارای یکی از وضعیت های زیر باشند:

? داشتن کارت پایان خدمت هوشمند

? داشتن کارت معافیت دائم هوشمند شامل کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص

? دارا بودن برگ معافیت موقت هولوگرام دار با اعتیار و بدون غیبت شامل پزشکی و کفالت 

? دسته ای از داوطلبان کنکور سراسری که جزو مشمولان نظام وظیفه هستند و در سال آخر دوره متوسطه دوم در حال تحصیل می باشند، چنانچه  تا تاریخ 31 شهریور 1401 معافیت تحصیلی خود را اخذ کنند، می توانند در صورت قبولی وارد دانشگاه شوند.

? دسته ای از دانش آموزان که قبل از سن مشمولیت مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید خود را دریافت کنند.

? سربازانی که در طول خدمت سربازی در یکی از مقاطع کارشناسی و بالاتر پذیرفته شوند، با دریافت ایست خدمت سربازی مجاز به شرکت در کنکور سراسری هستند.

 

مشاوره شرایط ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

داوطلبانی که طبق توضیحات ارائه شده شامل شرایط شرکت در کنکور سراسری یکپارچه برای ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد هستند، می توانند بدون هیچ گونه مشکلی در موعد مقرر مراحل نام نویسی خود را درسایت سازمان سنجش تکمیل کنند.

البته لازم است اشاره کنیم که در سال های اخیر دانشگاه آزاد در بیشتر رشته ها به صورت بدون کنکور دانشجو جذب می کند و رقابت کنکور سراسری برای وورد به دانشگاه آزاد برای برخی رشته های پرطرفدار ریاضی، انسانی، هنر و زبان در شهرهای بزرگ و همینطور رشته های پزشکی و پیراپزشکی گروه آزمایشی تجربی است.

چنانچه موردی از شرایط عمومی، اختصاصی و یا مقررات نظام وظیفه عمومی برایتان مبهم بود، می توانید از مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید و پس از ارتباط با برترین مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل، پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

متقاضیان از چه طریقی می توانند از شرایط ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401 مطلع شوند؟

شرایط ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401 در دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری 1401 درج شده است، ضمن اینکه در مقاله فوق نیز به این شرایط اشاره کرده ایم.

آیا دانشجویانی که قبلا در دوره روزانه تحصیل کرده اند، می توانند در کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرکت کنند؟

بله، تمامی دانشجویانی که قبلا در دوره روزانه تحصیل کرده اند، می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند و در صورت کسب تراز لازم برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد، مجاز به انتخاب کد رشته محل های مربوط به دانشگاه آزاد می باشند.

شرایط عمومی ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401 شامل چه شرایطی است؟ 

در متن مقاله فوق به شرایط عمومی ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401 اشاره کرده ایم.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

منبع: شرایط ثبت نام کنکور آزاد





:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام کنکور آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: