نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان
نوشته شده توسط : دانتل

نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ به چه صورت می باشد؟ مدارس تیزهوشان سالانه برای دو دوره تحصیلی اول متوسطه و دوم متوسطه به سنجش و پذیرش دانش آموز می‌پردازد. تنها راهی که جهت ورود به مدارس تیزهوشان پیش روی علاقه‌مندان قرار دارد، شرکت در آزمون است. برای شرکت در آزمون تیزهوشان، باید در بازه زمانی خاصی که تعیین می‌شود، نسبت به ثبت نام اقدام کرد. گفتنی است که به دلیل محبوبیت مدارس تیزهوشان، سالانه افراد بسیاری متقاضی شرکت در آزمون تیزهوشان هستند. متقاضیان ثبت نام آزمون تیزهوشان با توجه به پایه تحصیلی خود فرایند متفاوتی را برای ثبت نام پیش روی خود دارند. در این مقاله به بررسی زمان و نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1401 – 1402 برای پایه‌های ششم به هفتم و نهم به دهم پرداخته شده است.

منبع: نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان

 

نحوه ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم صورت می گیرد که با یکدیگر تا حدودی متفاوت می باشند به همین دلیل در ادامه به صورت جداگانه توضیح داده شده اند:

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۱

 

 

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در راستای سنجش هوش و استعداد تحلیلی داوطلبان طراحی , در ادامه نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شرح میدهیم:

1️⃣ ابتدا باید به سایت ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۱ ششم به هفتم hoosh.medu.ir مراجعه کرد.

2️⃣ هر دانش آموز به طور اختصاصی دارای یک پرتال شخصی هستند. در این مرحله باید با استفاده از کد ملی و رمز عبور همگام وارد پرتال شد. رمز عبور همگام را از مدرسه محل تحصیل دریافت کنید.

3️⃣ با ورود به مرحله جدید داوطلب باید نام سازمان و نقش خود را در محل‌های درخواستی تعیین کرده و روی دکمه ” تأیید ” کلیک کنید.

4️⃣ در این مرحله در صفحه پیش رو گزینه‌هایی وجود دارد که از بین آن‌ها باید “ استعدادهای درخشان پایه هفتم ” انتخاب شود.

5️⃣ در صفحه‌ای که باز می‌شود، گزینه‌ای به نام ” جدید ” در دسترس است. برای آغاز ثبت نام جدید لازم است این گزینه را انتخاب کنید.

6️⃣ در این مرحله فرم ثبت نام آزمون تیزهوشان نمایش داده خواهد شد. این فرم باید با اطلاعات درست توسط داوطلب تکمیل و ذخیره شود. 

7️⃣ در این گام جدولی ارائه می‌شود که اطلاعات مربوط به ثبت نام را دربرمی‌گیرد. جهت تکمیل ثبت نام آزمون تیزهوشان باید گزینه ” تایید نهایی و پرداخت ” انتخاب شود تا به درگاه پرداخت منتقل شد.

8️⃣ زمانی که داوطلب به درگاه پرداخت هزینه وارد شد، می‌توان هزینه ثبت نام تیزهوشان را با استفاده از اطلاعات کارت بانکی پرداخت کند. پس از پرداخت هزینه، لینک “ بازگشت به صفحه درخواست پرداخت ” فعال خواهد بود که باید آن را انتخاب کرد.

9️⃣ در آخرین مرحله می‌توان با انتخاب گزینه ” رسید ثبت نام ” و دریافت پرینت از آن، فرایند ثبت نام را به اتمام رساند. برای دریافت کد پیگیری ثبت نام تیزهوشان کلیک کنید.

 

مشاوره ثبت نام آزمون تیز هوشان 

در آزمون تیزهوشان نهم به دهم میزان استعدادهای تحصیلی و تحلیلی داوطلبان مورد سنجش قرار می‌گیرد. در این بخش نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ارائه شده است.

1️⃣ در اولین گام برای ثبت نام آزمون تیزهوشان، باید به سایت مرتبط به آدرس azmoon.medu.ir مراجعه کنید.

2️⃣ هر یک از دانش آموزان با درج کد ملی و رمز عبور همگام در محل‌های درخواستی، می‌توانند وارد پرتال شخصی خود شود.

3️⃣ در این مرحله تعهدنامه‌ای نمایش داده می‌شود که باید مورد مطالعه قرار گیرد. در انتهای این تعهدنامه لازم است موافقت خود را با محتوای آن اعلام و سپس گزینه «ذخیره و بعدی» را انتخاب کنید.

4️⃣ فرم ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم در این گام در دسترس داوطلب قرار می‌گیرد. این فرم می‌بایست با اطلاعات دقیق تکمیل و ذخیره شود.

5️⃣ با ذخیره فرم ثبت نام و ورود به مرحله بعدی، داوطلب می‌تواند دبیرستان‌های تیزهوشان مورد تقاضای خود را انتخاب کند. این انتخاب باید مطابق با آدرس محل سکونت انجام گیرد. متقاضی مجاز است 3 مدرسه تیزهوشان را به ترتیب اولویت برگزیند.

6️⃣ گام نهایی مربوط به پرداخت هزینه است. ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم زمانی به اتمام می‌رسد که هزینه آن پرداخت شده باشد. پرداخت هزینه ثبت نام مدارس تیزهوشان نهم به دهم به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد.

 

مشاوره آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ 

ثبت نام اولین گام برای ورود به مدارس تیزهوشان است. سایر مراحل نیز مهم هستند که باید نسبت به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت. مراحل بعد از ثبت نام آزمون تیزهوشان را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

✅ دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان: متقاضیان برای دوره اول و دوم متوسطه موظف به دریافت کارت ورود به جلسه هستند. این کارت جهت شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان مورد استفاده قرار می‌گیرد. حدود یک هفته قبل از برگزاری آزمون می‌توان به این کارت دسترسی داشت. ناگفته نماند که این کارت تنها برای افرادی در دسترس خواهد بود که هزینه ثبت نام را پرداخت کرده باشند.

✅ شرکت در آزمون تیزهوشان: آزمون تیزهوشان به طور یکپارچه در سراسر نقاط کشور برگزار می‌شود. داوطلبان باید با همراه داشتن کارت ورود به جلسه در حوزه امتحانی خود حضور داشته باشند. برای اطلاع از زمان ویرایش ثبت نام تیزهوشان کلیک کنید.

✅ اعلام نتایج آزمون تیزهوشان: پس از اینکه آزمون تیزهوشان برگزار شد، نتیجه عملکرد داوطلبان توسط سازمان پذیرش استعدادهای درخشان اعلام خواهد شد. در این مرحله متقاضیان می‌توانند از پذیرش و یا عدم پذیرش خود آگاه شوند.

✅ ثبت نام نهایی تیزهوشان: متقاضیان پذیرفته شده در آزمون باید ثبت نام خود را تکمیل و نهایی کنند. برای تکمیل ثبت نام تیزهوشان می‌بایست به محل مدرسه پذیرفته شده مراجعه کرد و مدارک مورد نیاز را ارائه داد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

بخوانید: ویرایش آزمون تیزهوشان

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام تیزهوشان 1401 – 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :46291403-021

منبع: نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان





:: برچسب‌ها: نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: