ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ به صورت حضوری می باشد و آزمونی برای ورود دانش آموزان برگزار نحواهد شد. مدارس نمونه دولتی همچون مدارس تیزهوشان و استعداد درخشان، جزو مدارس محبوب در میان دانش آموزان و والدین به شمار می‌روند. با توجه به تعداد زیاد متقاضیان، برای پذیرش دانش آموزان برتر آزمون ورودی برگزار می‌شود و یا سوابق تحصیلی مورد بررسی قرار می‌گیرد. بنابراین دانش آموزانی که نمره بالایی را در آزمون کسب کنند و سوابق تحصیلی بهتری داشته باشند، در اولویت پذیرش خواهند بود. در سالهای گذشته تغییرات زیادی در نحوه جذب دانش آموز برای ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم 1401 – 1402 ایجاد شده است که در ادامه بیشتر بررسی خواهیم کرد.

منبع: ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم

 

ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

برخلاف آزمون تیزهوشان ششم به هفتم که همچنان به قوت خود باقی است و تنها ملاک پذیرش دانش آموزان در مدارس تیزهوشان است، آزمون نمونه‌دولتی پایه هفتم حذف شده است و طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش کشور، امسال و در سالهای آینده هیچ آزمونی برای پایه ششم به هفتم مدارس نمونه‌دولتی برگزار نخواهد شد.

اما ممکن است برای شما سوال ایجاد شود که با حذف آزمون نمونه‌دولتی ششم هفتم، راه ورود به این مدرسه چیست و آیا کلا دوره اول متوسطه در این مدارس حذف شده است ؟

در پاسخ باید بگوییم که نحوه مدیریت مدارس نمونه‌‌دولتی دوره اول متوسطه به مدیریت هیئت امنایی تغییر کرده است؛ یعنی نام نویسی به صورت حضوری در مدرسه انجام می‌گیرد. اولویت پذیرش نیز با کسانی است که اولا معدل بالاتری داشته باشند و دوما در زمان اعلام شده و پیش از تکمیل ظرفیت مدرسه، نام نویسی نمایند.

 

بخوانید: ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم

 

 

زمان ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

با توجه به تغییر شیوه پذیرش دانش آموز در مدارس نمونه‌دولتی و حذف آزمون پایه ششم به هفتم، زمان ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم در هریک از مدارس بصورت اختصاصی اعلام می‌شود. والدین باید با مراجعه به مدرسه، پیگیر زمان ثبت نام باشند.

 

زمان ثبت نام حضوری تمام مدارس کشور اوایل مرداد ماه آغاز و تا اواخر همین ماه نیز ادامه دارد.

 

البته در صورت وجود ظرفیت، ممکن است تا شهریورماه نیز نام نویسی به طول بیانجامد. به شما عزیزان توصیه می‌شود که طی دهه اول مرداد همراه با مدارک لازم به مدرسه نمونه‌دولتی نزدیک به محل سکونت خود مراجعه و پیش ثبت نام را انجام دهید. توجه داشته باشید که ثبت نام نمونه دولتی سال تحصیلی 1401 – 1402 براساس آدرس محل سکونت هر یک از دانش آموزان انجام می‌گیرد یعنی حتما باید منزل دانش آموز در محدوده مدرسه باشد.

 

شرایط ثبت نام مدارس

پس از نام نویسی دانش آموز در مدارس نمونه دولتی، شرایط او بررسی می‌شود. در صورت داشتن شرایط ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم ، ثبت نام قطعی او انجام می‌گیرد. دارا بودن تابعیت ایرانی، شرط اصلی ورود به مدارس نمونه دولتی در پایه هفتم است که البته در موارد استثنایی و با تایید آموزش و پرورش منطقه، دانش آموزان غیرایرانی نیز امکان نام نویسی دارند.

✅ دارا بودن نمرات خیلی خوب در تمام دروس امتحانات نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی نیز شرط علمی لازم برای ورود به مدارس نمونه‌دولتی است.

✅ دانش آموز باید در امتحانات نوبت اول پایه ششم نیز نمرات خیلی خوب در تمامی دروس کسب کرده باشد.

✅ چنانچه دانش آموز از تمام شرایط برخوردار باشد اما حداکثر در یکی از دروس نمره خوب کسب کرده باشد نیز ثبت نام از او انجام می‌گیرد و مشکلی ایجاد می‌کند.

 

مدارک لازم برای ثبت نام

دانش آموزان باید به همراه یکی از والدین خود در زمان اعلام شده به مدرسه مراجعه و مدارک ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم را ارائه دهند. حضور دانش آموز، زمان ثبت نام مدارس نمونه‌دولتی هفتم الزامی است و حتما باید یکی از والدین نیز همراه او باشند. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید. مدارک لازم عبارتند از :

6 قطعه عکس 4*3 کارنامه پایان ترم ششم ابتدایی مدارک تحصیلی دوره ابتدایی کارت ملی والدین به همراه کپی
شناسنامه دانش آموز به همراه کپی تمام صفحات شناسنامه والدین به همراه کپی از تمام صفحات آن

 

بخوانید:

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس نمونه‌دولتی 1401 – 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021  تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :91005066-021

منبع: ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم





:: برچسب‌ها: ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: