شرایط ثبت نام تیزهوشان
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ از طریق دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در مقاطع تحصیلی ششم و نهم اطلاع رسانی می گردد. دسته ای از دانش آموزان که علاقه مند به تحصیل در مقاطع هفتم و دهم در مدارس تیزهوشان هستند، در صورتی می توانند در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم شرکت کنند که  واجد الشرایط باشند. با توجه به اهمییت این موضوع در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 1401 – 1402 ارائه کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۱ کلیک کنید. 

منبع: شرایط ثبت نام تیزهوشان

 

شرایط ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

هر ساله آزمون تیزهوشان به صورت هماهنگ کشوری برای ورود دانش آموزان به مقاطع تحصیلی هفتم و دهم برگزار می گردد. علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات پیرامون جزئیات ثبت نام آزمون تیزهوشان دفترچه راهنمای ثبت نام در این آزمون را دریافت و مطالعه کنند. 

از مواردی که در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون تیزهوشان در مقاطع تحصیلی هفتم و دهم درج شده است، می توان به شرایط ثبت نام اشاره کرد. از مهم ترین موارد آن در ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم داشتن تابعیت ایرانی می باشد، اما ثبت نام دانش آموزانی که جزو اتباع خارجی هستند، نیز با شرایط خاصی امکان پذیر است.

 

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

دانش آموزانی که قصد ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1401 – 1402 را دارند بایستی که توجه داشته باشند در زمان ثبت نام تیزهوشان 1401 ثبت نام کنند، این آزمون صرفا یک آزمون هوش است که برای شرکت در آن داوطلبان لازم است دارای شرایط زیر باشند:  

✅ دانش آموز بایستی که در حال تحصیل در مقطع ششم باشد.

✅ کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس مقطع پنجم و ششم برای شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم الزامی است.

✅ اگر دانش آموزی در تمامی دروس مقطع پنجم و ششم به جز یک درس مقیاس خیلی خوب کسب کرده باشد، اما در آن یک درس فقط مقیاس خوب کسب کرده باشد، مجاز به ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم خواهد بود.  

 

شرایط پذیرش تیزهوشان ششم به هفتم 

متقاضیان در صورتی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم پذیرش می شوند که بتوانند در آزمون هوشی که برگزار می گردد، حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند.

نکته ای که در زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم حائز اهمیت است، این است که داوطلبان مجاز هستند مدارس تیزهوشان دوره اول متوسطه را مطابق محل سکونت و با توجه به ناحیه آموزش و پرورش محل زندگی خود انتخاب نمایند.

بدین صورت که دانش آموز موظف است از میان مدرسه های تیزهوشانی که در محل زندگی او واقع است، سه مدرسه را انتخاب کند و متناسب با فاکتورهای خود الویت بندی کند. در غیر اینصورت الویت‌های انتخابی دانش آموز بررسی نخواهد شد.

 

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

دانش آموزانی که قصد ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 را دارند بایستی علاوه بر داشتن تابعیت ایرانی دارای شرایط زیر نیز باشند:

✅ دانش آموز بایستی که در حال تحصیل در مقطع نهم باشد.

✅ نام نویسی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم دارای شرط معدل است و داوطلب باید دارای حداقل معدل 19 در پایه هشتم باشد.

✅ دانش آموزان در حال تحصیل در مقطع نهم مدرسه تیزهوشان در صورتی که دارای معدل 16 باشند، می توانند بدون شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 _ 1402 وارد مقطع دهم این مدارس شوند.

 

شرایط پذیرش تیزهوشان نهم به دهم

مبنای سنجش و پذیرش مدارس تیزهوشان نهم به دهم، آزمونی است که برگزار می شود. داوطلبان بایستی که موفق به کسب نمره لازم در این آزمون شوند. همانند آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، داوطلبان آزمون تیزهوشان نهم به دهم نیز موظف هستند در زمان ثبت نام الویت های خود را از میان مدارس تیزهوشان دوره دوم متوسطه مطابق محل سکونت و ناحیه آموزش و پرورش محل زندگی شان انتخاب کنند.

 

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان برای دو قلو ها ( همزاد ) ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

در صورت شرکت همزمان دانش آموزان همزاد ( دقلو یا چند قلوُ هم جنس یا غیر هم جنس ) در آزمون تیزهوشان 1401 و پذیریش یکی از آنها، دیگری با استفاده از ضوابط زیر می تواند از ضوابط ثبت نام همزادی ( پذیریش مازاد بر ظرفیت پیش یبنی شده ) استفاده نماید : 

1 – برای دوقلو (همزاد ) غیر هم جنس ، کسب حداقل هشتاد درصد امتیاز آزمون آخرین نفر پذیرفته شده در هر یک از اولینت های انتخابی ( در هر رشته تحصیلی مورد تقاضا ) ضروری است. 

2 -برای همزاد های هم جنس ، علاوه بر یکسان بودن اولیت های مدارس انتخابی و ترتیب آنها، کسب حداقل هشتاد درصد نفر آخر پذیرفته شده در هر یک از اولیت های انتخابی ضرورت دارد. 

3- استفاده دانش آموزان دوقلو یا همزاد هم جنس به معنی قبولی آنان در یک مدرسه یکسان و واحد نیست. بلکه ممکن است هر یک از همزاد ها در مدرسه ای جداگانه پذیرفته شوند. 

4- استفاده از تسهیلات ذکر شده در ضوابط ثبت نام دو قلوها بستگی به یکسان بودن رشته تحصیلی انتخابی آنان ( هم جنس و غیر هم جنس ) ندارد. 

 

مشاوره شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

دانش آموزان واجد الشرایط ثبت نام در آزمون تیزهوشان می توانند در زمان ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۱ جهت نام نویسی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به سایت سنجش هوش با آدرس الکترونیکی ” hoosh.medu.ir ” و تکمیل مراحل ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم به درگاه ورودی آزمون های وزارت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی ” azmoon.medu.ir ” مراجعه کنند. برای ورود به سایت ثبت نام تیزهوشان کلیک کنید. 

چنانچه پیرامون نام نویسی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل در ارتباط باشید و بدون خارج شدن از منزل از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی این مرکز استفاده کنید.

 

بخوانید: نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ شامل چه شرایطی می باشد؟

علاقه مندان به ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1401 – 1402 بایستی در تمام دروس مقطع پنجم و ششم، مقیاس خیلی خوب را کسب کنند. البته اگر فقط در یک درس مقیاس خوب کنند نیز مشکلی نخواهد داشت.

آیا متقاضیان جهت ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم باستی دارای شرایط خاصی باشند؟

بله، در متن این مقاله به شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم اشاره کرده ایم.

آیا معدل در ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ تاثیر گذار است؟

بله، داوطلبان جهت شرکت آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 بایستی که دارای حداقل معدل 19 در مقطع هشتم باشند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :91005066-021

منبع: شرایط ثبت نام تیزهوشان





:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام تیزهوشان ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: