بخشنامه تیزهوشان
نوشته شده توسط : دانتل

از طریق بخشنامه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ علاقه مندان به تحصیل در مدارس تیزهوشان باید در آزمونی که جهت گزینش استعدادهای برتر برگزار می‌شود ثبت نام کنند. شرایط و ضوابط  آزمون و سایر اطلاعات مورد نیاز داوطلبان، به اطلاع داوطلبان می‌رسد. دانش آموزان باید پیگیر زمان انتشار این بخشنامه از طریق سایت استعدادهای درخشان باشند. اطلاعات تکمیلی در رابطه با بخشنامه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1401 – 1402 در ادامه ارائه می‌شود.

 

منبع: بخشنامه تیزهوشان

 

بخشنامه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

هدایت استعداد های درخشان در مسیر درست تحصیلی می‌تواند زمینه ساز آینده ای روشن برای کشور گردد. از این رو مدارس ویژه ای برای این گروه تاسیس شده است. لازمه ی تحصیل در این مدارس شرکت در آزمونی است که همه ساله برگزار می‌شود. این آزمون مختص دانش آموزان پایه ششم و نهم است. علاقه مندان باید در زمان مقرر با مراجعه به سایت azmoon.medu.ir در آزمون ثبت نام نمایند. برای انجام درست فرآیند ثبت نام، نکات لازم در غالب بخشنامه آزمون تیزهوشان منتشر می‌شود. بخشنامه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در حقیقت یک دفترچه چند صفحه ای است. مهلت ثبت نام، زمان توزیع کارت، تاریخ برگزاری آزمون از طریق این بخشنامه ارائه می‌شود. همچنین  مراحل ثبت نام، شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 1401 نیز در این دفترچه تشریح شده است. مواد امتحانی و اعلام نتایج  هم بخشی از تیترهای مندرج در دفترچه ثبت نام آز

مون تیزهوشان 1401 می‌باشد.

بخشنامه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ | زمان انتشار

بخشنامه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ طبق روال سنوات گذشته طی بهمن ماه منتشر می‌شود. در این بخشنامه تاریخ سه اتفاق مهم به داوطلبان اعلام می‌شود.

  • تاریخ ثبت نام: در سال 1401 – 1402 ثبت نام در تاریخ 26 بهمن تا 3 اسفند انجام شد. کلیه فرآیند ثبت نام در آزمون اینترنتی انجام می‌شود.
  • تاریخ دریافت کارت آزمون: طبق اعلام بخشنامه سال گذشته، تاریخ دریافت کارت آزمون پنج روز قبل از برقراری آزمون بوده است.
  • تاریخ برگزاری آزمون: با توجه به مندرجات دفترچه تاریخ برگزاری آزمون سال 1401 – 1402 روز 4 اردیبهشت بوده است. البته به دلیل شرایط پاندمی کرونا آزمون به تعویق افتاد.

بخشنامه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ | مراحل ثبت نام

ثبت نام داوطلبان از طریق سایت azmoon.medu.ir انجام می‌شود. داوطلبان مراحل زیر را برای انجام ثبت نام پیگیری کنند.

  1. مراجعه به سامانه ثبت نام تیزهوشان azmoon.medu.ir
  2. تکمیل تقاضانامه الکترونیکی
  3. بارگذاری عکس در محل مربوطه
  4. پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان 
  5. دریافت کد پیگیری ثبت نام تیزهوشان

بخوانید: زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 

داوطلبان باید دقت کنند که 15 روز قبل از زمان برگزاری آزمون، باید مجددا به سایت مراجعه کرده و مبلغ اعلامی را پرداخت نمایند تا در زمان مقرر موفق به دریافت کارت آزمون گردند. در صورت پرداخت مبلغ از طریق بانک و یا خودپرداز ثبت نام انجام نمی‌شود. هزینه پرداختی نیز مرجوع نخواهد شد.

بخشنامه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ | ضوابط و شرایط

شرکت در هر آزمونی تابع شرایط و ضوابطی است. شرایط و ضوابط اختصاصی این آزمون نیز از طریق بخشنامه به داوطلبان ابلاغ می‌شود. شرایط و ضوابط ثبت نام آزمون تیزهوشان عبارت است از:

  • داشتن تابعیت کشور ایران
  • دانش آموزان پایه ششم باید مقیاس خیلی خوب در دروس نوبت دوم سال پنجم و نوبت اول سال ششم کسب نمایند. ثبت نام داوطلبانی که تنها در یک درس موفق به کسب مقیاس خیلی خوب نشده اند نیز بلامانع است.
  • دانش آموزان پایه دهم باید معدل بالاتر از 19 در سال هشتم کسب نموده باشند. دانش آموزان کلاس نهم که در مدارس استعداد درخشان مشغول به تحصیل هستند لازم نیست در آزمون ثبت نام کنند. پذیرش این گروه منوط به احراز شرایط ادامه تحصیل در پایه نهم مدارس استعداد درخشان است.
  • پذیرش داوطلبان صرفا براساس نمره آزمون خواهد بود.
  • در صورت وجود چند مدرسه استعداد درخشان، داوطلبان مجاز به انتخاب حداکثر 3 دبیرستان هستند.
  • انتخاب مدارس باید با توجه به منطقه محل سکونت انجام شود.
  • داوطلبان دوره متوسطه دوم تنها مجاز به انتخاب یک رشته هستند.

بخوانید: مدارک لازم ثبت نام آزمون تیزهوشان 

مواد امتحانی ، تعداد و ضریب سوالات آزمون

بر اساس بخشنامه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ آزمون برای داوطلبان پایه ششم متشکل از سوالات استعداد تحلیلی است. محتوای این سوالات هوش، خلاقیت و استعداد است. آزمون دارای نمره منفی است. هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت برای داوطلب به همراه دارد. با هر پاسخ نادرست یک نمره منفی به مجموع نمرات فرد اضافه می‌شود.

دانش آموزان پایه نهم در آزمون با دو بخش مواجه می‌شوند. سوالات استعداد تحلیلی و سوالات استعداد تحصیلی. نیمی از نمره دانش آموز متشکل از امتیاز سوالات استعداد تحلیلی است. 50 درصد باقی مانده نیز برگرفته از سوالات استعداد تحصیلی می‌باشد. دانش آموزان به 50 سوال استعداد تحلیلی یا هوش در 50 دقیقه پاسخ خواهند داد. تعداد و ضریب سوالات استعداد تحصیلی براساس جدول زیر است. زمان پاسخگویی به سوالات استعداد تحصیلی 70 دقیقه است.

تیزهوشان

سوالات به صورت چهارگزینه ای طراحی شده است. آزمون پایه نهم دارای نمره منفی است. هر پاسخ درست 3 امتیاز مثبت و هر پاسخ غلط یک نمره منفی به مجموع نمره داوطلب اضافه می‌کند.

ظرفیت پذیرش دانش آموز

طبق بخشنامه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ ظرفیت پذیرش در هر شهرستان با توجه به پیشنهاد اداره آموزش و پرورش و تائید سازمان ملی پرورش استعداد درخشان تعیین می‌گردد. داوطلبان می‌توانند در زمان ثبت نام از طریق سامانه از ظرفیت موجود مطلع گردند.

چنانچه تعداد داوطلبان متقاضی یک رشته تحصیلی، کمتر از حد باشد و یا نمرات اکتسابی داوطلبان کمتر از حد معین باشد، اسامی قبول شدگان کمتر از ظرفیت اعلام می‌شود.

بخوانید: نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ 

اعلام نتایج آزمون تیزهوشان

پس از برگزاری آزمون تیزهوشان دفترچه سوالات از طریق سایت azmoon.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. اعلام نتایج نیز به صورت تقریبی 4 تا 6 هفته بعد از آزمون خواهد بود. همچنین برای گروهی که در آزمون پذیرفته نشده اند، کارنامه عدم قبولی منتشر می‌شود. این کارنامه تقریبا یک هفته پس از اعلام نتایج انتشار خواهد یافت. برای دانش آموزانی که در آزمون قبول شده اند، کارنامه صادر نمی شود. برای کسانی که نسبت به نتایج اعلامی اعتراض دارند، فرصت درخواست بازبینی درنظر گرفته شده است. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

بخوانید: ویرایش ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ 

بخشنامه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ | ضوابط نقل و انتقال

نقل و انتقال دانش آموزان پس از قبولی درآزمون تیزهوشان امکان پذیر است. اما شرایط و ضوابط نقل و انتقال باید لحاظ شود.

  • داوطلبانی که می‌خواهند شهر محل سکونت خود را تغییر دهند، در صورت قبولی در یکی از مدارس منتخب خود در شهر مبدا و داشتن امتیاز قبولی مدرسه شهر مقصد اگر مدرسه ظرفیت کافی داشته باشد، می‌توانند به مدرسه دیگر منتقل شوند.
  • نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان در سال اول پذیرش داخل یک شهر ممنوع است.
  • پذیرفته شدگان دوره اول، در صورت داشتن امتیاز قبولی مدرسه مقصد و موافقت اداره کل استان های مبدا و مقصد مجاز به انتقال هستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بخشنامه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :91005066-021

منبع: بخشنامه تیزهوشان





:: برچسب‌ها: بخشنامه تیزهوشان ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: