ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ همزمان با ثبت نام کنکور سراسری دوره های مختلف در دانشگاه های سراسری انجام می شود. با توجه به ادغام کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد، سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام در این آزمون یک دفنرچه راهنما جهت نام نویسی منتشر می کند. تمامی علاقه مندان به تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه آزاد، می توانند در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند و پس از دریافت و مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401 مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. در ادامه این مطلب اطلاعات کاملی از زمان، شرایط و نحوه ثبت نام ارائه کرده ایم.

منبع: ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد

 

ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

از سال 1392 کنکور سراسری برای ورود به رشته های با آزمون در دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده است. بنابراین داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه آزاد را دارند، باید در کنکوری که سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می کند، نام نویسی و شرکت کنند.

کنکور سراسری در سه زیر گروه آزمایشی اصلی شامل ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و دو زیر گروه آزمایشی شناور زبان‌ های خارجی و هنر برگزار می گردد. اگر علاقه مند به تحصیل در رشته های با آزمون در دانشگاه آزاد می باشید، بایستی در تاریخ های اعلام شده از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور، نسبت به ثبت نام در کنکور دانشگاه آزاد 1401 اقدام نمایید.

 

زمان ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

ثبت نام در تاریخ های اعلام شده از سوی سایت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد امکان پذیر می باشد و خارج از این بازه زمانی لینک ثبت نام در سایت نامبرده فعال نمی باشد. لازم است متقاضیان کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه آزاد، نام نویسی خود را در روزهای ابتدایی انجام دهند و به روزهای آخر موکول نکنند. سازمان سنجش پس از اتمام مهلت ثبت نام کنکور سراسری 1401 نیز یک بازه زمانی دو تا سه روزه را نیز به عنوان تمدید مهلت در نظر می گیرد.

 

زمان ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ از روز یکشنبه 10 بهمن ماه لغایت روز یکشنبه 17 بهمن ماه 1400 می باشد.

 

سازمان سنجش برای آن دسته از داوطلبانی که درزمان مقرر موفق به نام نویسی نمی شوند، ناریخ هایی با عنوان تمدید مهلت ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱اعلام می کند تا همه متقاضیان موفق به نام نویسی و شرکت در آزمون سراسری سال 1401 شوند. در این زمان داوطلبان می توانند ویرایش ثبت نام کنکور خود را در صورت اشتباه وارد کردن اطلاعات وارد کرده انجام دهند. 

 

شرایط ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

شرایط ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ و دانشگاه های سراسری، شامل شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که در ادامه آن ها را ارائه کرده ایم.

شرایط عمومی 

اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان الهی

عدم سوپیشنه و عضویت در گروه های انقلاب

عدم داشتن فساد اخلاقی و اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

✅ داشتن مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 در یکی از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و یا کاردانش و یا فارغ التحصیلی حداکثر تا تاریخ  31 شهریور ماه 1401 

✅ داشتن مدرک  دیپلم چهارساله نظام قدیم آموزش متوسطه یا مدرک کاردانی از شرایط ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 1401 می باشد.

✅ عدم تحصیل در دوره روزانه : دانشجوی روزانه که قصد ورود به رشته های با آزمون دانشگاه آزاد را از طریق کنکور سراسری دارد، باید تا حداکثر تاریخ 25 اسفند ماه 1401 از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهد.

✅ پذیرفته شدگان دوره روزانه دانشگاه های سراسری در کنکور 1401، مانعی برای انتخاب رشته از میان کد رشته محل های دانشگاه آزاد ندارند.

✅ تمامی دانشجویان در حال تحصیل در دوره های  نوبت دوم، دانشگاه آزاد، نیمه حضوری، مجازی، ظرفیت مازاد و پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی، دانشگاه پیام نور و…  بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، مجاز به شرکت و نام نویسی در کنکور سراسری می باشند. این دسته از داوطلبان در صورتی که در کد رشته محلی از دانشگاه آزاد پذیرفته شوند، بایستی قبل از ثبت نام در دانشگاه محل قبولی، از دانشگاه محل تحصیل قبلی خود انصراف دهند.

✅ داوطلبان آقا نباید از نظر نظام وظیفه منع ادامه تحصیل داشته باشند.

✅ دسته ای از داوطلبان که جزو فارغ التحصیلان رشته های وزارت بهداشت می باشند و بایستی که طرح اجباری خود را بگذرانند، چه در حال گذراندن طرح خود باشند و چه طرحشان را نگذرانده باشند، مجاز به تحصیل در دانشگاه آزاد می باشند.

 

نحوه ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

مجدد اشاره می کنیم که ثبت نام کنکور دانشآزاد برای ورود به دوره های مختلف دانشگاه های سراسری  و دانشگاه آزاد به صورت مشترک انجام می شود. داوطلبان رشته های با آزمون دانشگاه آزاد، باید تمامی مراحل ثبت نام خود را به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام دهند. در ادامه این مطلب مراحل ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد را به صورت گام به گام ارائه کرده ایم.

1️⃣ وارد سامانه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” شوید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

 

3️⃣ بر روی لینک فعال “ ثبت نام آزمون سراسری سال 1401 ” کلیک کنید.

پرداخت هزینه 

4️⃣ در این مرحله متقاضیان بایستی که نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد اقدام کنند. برای این کار بایستی که داوطلبان سریال ثبت نام خریداری کنند. بنابراین لازم است از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه ” خرید سریال ثبت نام ” کلیک کنند.

 

5️⃣ در این مرحله برای خرید کارت اعتباری، سریال ثبت نام را با توجه به گروه آزمایشی خود انتخاب کنید و در نهایت گزینه ” تایید و ادامه ” را انتخاب نمایید. ( داوطلبانی کد رشته محل های دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی نیز انتخاب رشته کنند، بایستی که کارت اعتباری جداگانه تهیه کنند.) 

6️⃣ اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” تایید وادامه ” کلیک کنید.

 

7️⃣ اطلاعاتی که وارد کرده اید نمایش داده می شود در صورت صحت آن ها بر روی گزینه ” ادامه روند پرداخت ” کلیک نمایید.

 

8️⃣ پس از وارد شدن به درگاه پرداخت اینترنتی اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را وارد نمایید. پس از پرداخت موفقیت آمیز شماره پیگیری پرداخت را دریافت کنید.

 

تکمیل مراحل ثبت نام 

9️⃣ سریال خریداری شده را در کادر های مشخص شده وارد نمایید.

 





:: برچسب‌ها: ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 174

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: