منابع EPT
نوشته شده توسط : دانتل

منابع آزمون EPT 1400 برای کسب موفقیت در این آزمون از مهم ترین مواردی است که باید در نظر گرفته شود. آزمون EPT از آزمون های تعیین سطح زبان انگلیسی در کشورمان می باشد که مختص به دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد است. از آنجایی که دانشجویان مقطع دکتری برای ادامه تحصیل در این مقطع و همینطور شرکت در آزمون جامع دکتری به یک مدرک معتبر زبان انگلیسی نیاز دارند، می توانند در آزمون EPT نام نویسی و شرکت کنند. کسب موفقیت در این آزمون به معنای کسب نمره قبولی می باشد. شما متقاضیان گرامی آزمون EPT می توانید برای کسب آمادگی لازم، منابع این آزمون را تهیه کرده و مطالعه نمایند. در ادامه این مطلب اطلاعات کاملی از منابع آزمون EPT ارائه کرده ایم.

منبع: منابع EPT

 

منابع آزمون EPT 1400

اگر از متقاضیان آزمون دکتری هستید و یا در حال تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد می باشید، حتما اطلاع دارید که ادامه تحصیل در این مقطع نیازمند ارائه مدرک زبان معتبر می باشد. در حال حاضر آزمون های تعیین سطح زبان انگلیسی مختلف با عنوان های آزمون زبان تافل، آیلتس و … برگزار می گردد که از آزمون ها معتبر در دنیا به حساب می آیند و ممکن است برخی از دانشجویان نتوانند در این آزمون ها نمره لازم را کسب کنند.

به همین دلیل دانشگاه آزاد به منظور رفاه حال دانشجویان مقطع دکتری این دانشگاه، آزمون زبان جداگانه ای را که فقط مختص دانشجویان در مقطع دکتری و در دانشگاه آزاد هستند، برگزار می کند. کسب نمره قبولی در آزمون زبان انگلیسی EPT نیز همانند دیگر آزمون ها نیازمند کسب آمادگی لازم برای پاسخگویی به سوالات می باشد.

بنابراین متقاضیان باید سعی کنند با شناسایی منابع آزمون EPT از میان بیشمار منابعی که وجود دارد، با انتخاب منابع درست و معتبر، سطح آمادگی خود را افزایش دهند و موفق به کسب نمره لازم و مدرک زبان دانشگاه آزاد گردند. پذیرفته شدگان در آزمون زبان می توانند وارد مرحله دوم تحصیل در مقطع دکتری و نگارش رساله شوند. 

 

 

لیست منابع آزمون EPT 1400

از آنجایی که مجوز ورود به مرحله دوم مقطع دکتری و نگارش رساله نیازمند این است که داوطلبان ابتدا مدرک زبان خود را ارائه دهند، دریافت مدرک زبان انگلیسی از طریق آزمون EPT بسیار حائز اهمیت است. از آنجایی که متقاضیان قصد دارند منابع آزمون را در کم ترین زمان با بازدهی بالا مطالعه کنند، بایستی که بهترین منابع آزمون EPT را شناسایی و تهیه نمایند تا موفقیت خود را در آزمون تضمین نمایند. در ادامه به مهم ترین منابع آزمون زبان انگلیسی EPT که توسط دانشگاه آزاد اسلامی نیز مورد تائید قرار گرفته است، اشاره کرده ایم:

✅ کتاب تافل لانگمن برای بخش گرامر و درک مطلب

✅ فلش ریدینگ تافل

✅ کتاب 504 واژه

✅ کتاب 1100 واژه

✅ کتاب لغات ضروری تافل

✅ Fast Grammar

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام آزمون EPT

 

 

بهترین منبع برای بخش واژگان

پاسخگویی به سوالات آزمون زبان انگلیسی EPT چه سوالات واژگان و چه سوالات گرامر و درک مطلب، نیازمند این است که داوطلبان دانش لغت بالایی داشته باشند. مهم ترین منابع آزمون زبان EPT برای مطالعه واژگان وجود دارد، کتاب های 504 ، 1100 واژه بارونزو لغات ضروری تافل می باشند.

بهتر است اگر قصد دارید در بخش واژگان به تمامی سوالات پاسخ دهید، علاوه بر کتاب های 504 و 1100 که مختص واژگان هستند، لغات پایه در کتب مقاطع دبیرستانی را نیز مطالعه کنید.

 

بهترین منبع برای بخش درک مطلب

داوطلبان منابع آزمون EPT برای مطالعه درک مطلب از کتاب تافل لانگمن استفاده کنند. فقط لازم است متقاضیان در نظر داشته باشند که کتاب تافل لانگمن به زبان انگلیسی نوشته شده است و مطالعه آن نیز نیازمند داشتن زمینه کافی از زبان انگلیسی است. بنابراین این کتاب برای داوطلبانی که هیچ زمینه ای از زبان انگلیسی ندارند، مناسب نیست.

 

بهترین منبع برای بخش گرامر 

بهترین منبع برای مطالعه گرامر آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی EPT نیز کتاب تافل لانگمن است. این کتاب در توضیحات گرامر بسیار موفق عمل کرده است و گرامر زبان انگلیسی را به صورت نظام مند توضیح داده است.

همانطور که اشاره کردیم این کتاب به زبان انگلیسی نگارش شده است و مطالعه آن نیازمند داشتن زمینه مناسب زبان انگلیسی است و همینطور پاسخ تست های آن نیز به صورت کلیدی می باشد. به عبارت بهتر پاسخ نامه تشریحی ندارد و پیرامون گزینه ها و یا پاسخ درست توضیحی داده نشده است.

توجه 

  1. اگر زمان کافی برای مطالعه منابع آزمون EPT که نام بردیم را ندارید، می توانید Fast vocab را تهیه و فقط یک منبع را برای آزمون زبان دانشگاه آزاد مطالعه نمایید چرا که این کتاب یک مجموعه کامل از تمامی کتاب هایی است که نام بردیم
  2. برای حل نمونه سوالات آزمون زبان انگلیسی EPT می توانید کتاب Fast Bank EPT را تهیه و استفاده کنید و با حل سوالات بیشتر تسلط خود را بر روی مباحث افزایش دهید.

 

نحوه مطالعه منابع آزمون EPT 1400

آشنایی با منابع آزمون زبان EPT اولین و مهم ترین قدم برای کسب موفقیت و نمره لازم در این آزمون می باشد، اما آنچه که از اهمیت بالاتری برخوردار است این نکته می باشد که متقاضیان بدانند چگونه از این منابع استفاده کنند تا بیشترین بازدهی را داشته باشد. در میان داوطلبانی که در آزمون زبان انگلیسی EPT شرکت کرده اند، هستند داوطلبانی که حتی با استفاده از منابع آزمون EPT نیز نتوانسته اند نمره لازم را کسب کنند.

 

بخوانید: زمان برگزاری آزمون EPT

 

 

بودجه بندی آزمون EPT

برای به دست آوردن نمره لازم در آزمون زبان EPT شما باید ابتدا از بودجه بندی، تعداد سوالات و نحوه طراحی آن ها اطلاع داشته باشید و بر روی بخشی که جزو مهارت های شما نیز می باشد، تمرکز کنید. این کار باعث می شود شما فقط وقت خودتان را بر روی مباحث مورد سنجش در آزمون بگذارید و از اختصاص زمان به مطالبی که در آزمون زبان دانشگاه آزاد، بودجه بندی به آن اختصاص نیافته است، بپرهیزید.

همانطور که اشاره کردیم اطلاع از بودجه بندی و مطالعه مطابق آن ها می تواند تا حدود زیادی باعث موفقیت در این آزمون شود. آزمون زبان انگلیسی EPT شامل 100 سوال است که بودجه بندی مباحث مختلف از آن به شرح موارد زیر می باشد:

❌ واژگان: 25 سوال

❌ دستور زبان: 40 سوال

❌ درک مطلب (خواندن متن و کلوز تست ): 35 سوال

 

مشاوره منابع آزمون EPT 1400

پس از اطلاع از منابع آزمون زبان انگلیسی EPT دانشگاه آزاد و تهیه آن ها، لازم است برای مطالعه منظم و دقیق آن ها یک برنامه ریزی مطالعاتی داشته باشید. در نظر داشته باشید بدون برنامه ریزی نمی توانید تا مهلت برگزاری آزمون به تسلط کافی در مباحث دست پیدا کنید.

نمره قبولی در این آزمون نمره 50 می باشد و سوالات غلط نیز دارای نمره منفی نمی باشند. لازم است اشاره کنیم که پاسخگویی به سوالات درک مطلب می تواند باعث افزایش شانس قبولی در این آزمون شود. بنابراین بهتر است بر روی این دسته از سوالات تسلط بیشتری داشته باشید.

در نظر داشته باشید که از منابع مناسبی برای مطالعه آزمون زبان EPT استفاده کنید چراکه بسیاری با صرف وقت برای مطالعه منابع اشتباه، موفق به دریافت این مدرک نشده اند. چنانچه سوالاتی پیرامون منابع آزمون زبان EPT مختص به دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد دارید، از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید.

 

بخوانید: نتایج آزمون EPT

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع آزمون EPT می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول 

منابع آزمون EPT شامل چه منایعی می باشد؟

در متن مقاله فوق به مهم ترین منابع آزمون EPT اشاره کرده ایم.

فردی که زمان کافی برای مطالعه منابع آزمون ندارد، بایستی از چه منبعی استفاده کند؟

 از مهم ترین منابع برای مطالعه در مدت زمان محدود و در زمان کم می توان به Fast vocab اشاره کرد.

کدام دسته از افراد مجاز به شرکت در آزمون زبان EPT هستند؟

دسته ای از افراد که جزو دانشجویان دوره دکتری دانشگاه آزاد می باشند، مجاز به نام نویسی و شرکت در آزمون زبان EPT هستند.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :91005066-021

منبع: منابع EPT





:: برچسب‌ها: منابع EPT ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: