ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد
نوشته شده توسط : دانتل

دانشگاه آزاد در بسیاری از رشته ها و مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرد. بسیاری از این کدرشته ها بصورت بدون کنکور ارائه می‌شوند؛ دوره بدون کنکور فرصت بسیار مناسبی برای داوطلبانی است که رتبه خوبی کسب نکرده اند و یا به هر دلیلی قصد تحصیل از طریق شرکت در آزمون را ندارند. اینجا راهنمایی کامل در مورد زمان ، شرایط ، مدارک و نحوه ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400 فراهم کرده ایم. 

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400

طبق روال سال‌های گذشته، دانشگاه آزاد امسال نیز دوبار در سال یکبار برای ورودی مهر و یکبار برای ورودی بهمن براساس سوابق تحصیلی و تکیه بر معدل و بدون کنکور، در تمامی زیر گروه ها و مقاطع گفته شده در مطلب بالا، اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰ نمیسال دوم در همه مقاطع کارشناسی و کاردانی در تاریخ ۱۴ آذر ۱۴۰۰ آغاز شد و تا ۲۰ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

 

ورودی مهر ماه

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای ورودی مهر 99 از پنجم مرداد ماه آغاز و تا مهرماه ادامه داشت. پیش بینی می کنیم ثبت نام بدون کنکور سال 1400 نیز در همین بازه صورت پذیرد. همچنین زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400 برای ورودی بهمن نیز طی سال گذشته از دی ماه سال 99 آغاز و تا بهمن ادامه داشت. پیش بینی ما برای ثبت نام بدون کنکور امسال نیز همین بازه است.

مقطع تحصیلی زمان ثبت نام
کاردانی پیوسته 1400 26 تیر تا 8 مرداد
کاردانی ناپیوسته 1400 15 مرداد 1400
کارشناسی پیوسته 1400  15 مرداد 1400
کارشناسی ناپیوسته 1400  26 تیر تا 8 مرداد 1400

 

ورودی بهمن ماه

از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای ورودی بهمن 1400 اطلاعاتی در دسترس نیست اما پیش بینی می شود از دی ماه سال 1400 آغاز شود و تا مدت محدودی ادامه داشته باشد. اگر طبق رویه سال گذشته باشد، متقاضیان می توانند در اواخر آذر ماه تا دهه دوم دی ماه، نسبت به ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد در ورودی بهمن ماه اقدام نمایند.

مقطع تحصیلی زمان ثبت نام
کاردانی پیوسته 1400 ۱۴ آذر ۱۴۰۰
کاردانی ناپیوسته 1400 ۱۴ آذر ۱۴۰۰
کارشناسی پیوسته 1400  ۱۴ آذر ۱۴۰۰
کارشناسی ناپیوسته 1400  ۱۴ آذر ۱۴۰۰

 

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400

دانشگاه آزاد اسلامی دارای رشته های بی شماری است. تقریبا همه کدرشته ها در این دانشگاه ارائه می‌شوند. از بین همه کدرشته های ارائه شده به استثنا پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی بصورت بدون کنکور نیز ارائه می‌شوند. در ادامه رشته های پرمتقاضی دانشگاه آزاد که براساس سوابق تحصیلی ارائه شده اند را ذکر کرده ایم. برای مطالعه کامل لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400 کلیک کنید.

روانشناسی مهندسی برق زیست شناسی سلولی مولکولی مترجمی زبان انگلیسی
حقوق مهندسی مکانیک میکروبیولوژی ادبیات و زبان انگلیسی
حسابداری مهندسی صنایع شیمی ارتباط تصویری
مدیریت بازرگانی مهندسی پزشکی مهندسی شیمی طراحی صحنه

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بصورت اینترنتی انجام می‌پذیرد. داوطلبان برای ثبت نام در زمان مقرر باید به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ازاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir مراجعه نمایند. هنگام ثبت نام بخشی در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد تعریف می‌شود به نام ” ثبت نام پذیرش بدون آزمون و صرفا براساس سوابق تحصیلی سال 1400” که باید وارد آن شوید. پیش از ورود به بخش ثبت نام باید نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام نمایید. بعد از ورود به صفحه ثبت نام با ورود کدملی و سریال کارت اعتباری خریداری شده؛ فرایند پذیرش خود را با ورود اطلاعاتی که در بخش مدارک ذکر کردیم تکمیل کنید.

1️⃣ وارد سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی ” azmoon.org ” شوید.

2️⃣ بر روی لینک ” خرید کارت اعتباری ” ثبت نام کلیک کنید و هزینه ثبت نام بدون کنکور ازاد را واریز کنید.

3️⃣ با پرداخت هزینه تعیین شده برای هر مقطع، شناسه 8 رقمی و رمز عبور 6 رقمی خود را دریافت کنید.

4️⃣ با استفاده از شناسه و رمز عبور و کد ملی داوطلب وارد لینک ثبت نام شوید.

5️⃣ تمامی اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام را آماده کنید و در فرم مربوطه وارد کنید.

6️⃣ کد رشته هایی را که از دفترچه انتخاب رشته گفته شده در مطالب بالا استخراج کرده اید را در بخش جست و جوی انتخاب رشته  وارد کنید.

7️⃣ پس از اتمام فرایند حتما ثبت نهایی کنید.

بخوانید: برای مشاهده راهنما تصویری مقاله نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مطالعه کنید.

 

مقاطع تحصیلی بدون کنکور

دانشگاه آزاد هرسال برای داوطلبان با وضعیت تحصیلی مختلف، چهار مقطع ارائه می‌کند. این مقاطع عبارتند از کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته. در ادامه توضیحاتی در مورد هریک از این دوره‌های تحصیلی ارائه کرده ایم.

کاردانی پیوسته

ادامه تحصیل مقطع کاردانی پیوسته بدون کنکور آزاد برای سه گروه از داوطلبان امکان پذیر خواهد بود.

گروه اول: داوطلبان با مدرک دیپلم یکی از رشته های نظری (شامل علوم تجربی، ریاضی فیزیک، علوم انسانی و معارف) و بدون نیاز به مدرک پیش دانشگاهی می‌توانند بدون محدودیت و حتی انتخاب رشته ای غیرمرتبط با عنوان دیپلم‌شان در مقطع کاردانی پیوسته ادامه تحصیل دهند.

گروه دوم: داوطلبان با مدرک دیپلم “فنی و حرفه ای” و “کار و دانش” با انتخاب رشته مرتبط و یا تربیت بدنی، می‌توانند در مقطع کاردانی پیوسته ادامه تحصیل دهند.

گروه سوم: داوطلبانی با مدرکی از رشته های گروه علوم پزشکی در صورت ارائه گواهی پایان طرح نیروی انسانی، می‌توانند در مقطع کاردانی پیوسته ادامه تحصیل دهند.

 

کاردانی ناپیوسته

چهار گروه از داوطلبین مجاز به ادامه تحصیل در مقطع کاردانی ناپیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد هستند. 

گروه اول: داوطلبانی که در رشته های نظری دارای مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم و یا مدرک دیپلم نظام جدید باشند.

گروه دوم: داوطلبانی که دارای دیپلم رشته های “فنی و حرفه ای” و “کارو دانش” هستند در صورتی مجاز به ثبت نام در کارشناسی ناپیوسته هستند که دارای مدرک کاردانی پیوسته نیز باشند که جایگزینی برای مدرک پیش دانشگاهی است.

گروه سوم: داوطلبانی که دارای مدرک حوزوی مورد تایید حوزه علمیه قم هستند؛ در صورتی که مشمول خدمت سربازی نبوده و بصورت همزمان مشغول تحصیل در حوزه نباشند، می‌توانند در مقطع کاردانی ناپیوسته در رشته های گروه علوم انسانی ادامه تحصیل دهند.

گروه چهارم: داوطلبان دارای مدرک رشته های گروه علوم پزشکی در صورت ارائه گواهی پایان طرح نیروی انسانی خود، می‌توانند در مقطع کاردانی ناپیوسته ادامه تحصیل دهند

.

کارشناسی پیوسته

تمامی کسانی که مجاز به تحصیل در مقطع کاردانی ناپیوسته هستند می‌توانند در کارشناسی پیوسته نیز ادامه تحصیل دهند. با توجه به تاثیر سوابق تحصیلی بر قبولی داوطلبین درنظر داشته باشید که اطلاعات تحصیلی خود را به درستی ارائه کنید؛ در غیراینصورت نتیجه شما دستخوش تغییر و قبولی شما لغو خواهد شد.

 

کارشناسی ناپیوسته

ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور آزاد برای سه گروه از داوطلبان امکان پذیر خواهد بود.

گروه اول : داوطلبانی دارای مدرک کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته و یا کاردانی از دانشگاه علمی کاربردی می‌توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد ادامه تحصیل دهند.

گروه دوم : داوطلبانی که دارای مدرک حوزوی سطح یک حوزوی هستند؛ در صورتی که مشمول خدمت سربازی نباشند، و همزمان مشغول تحصیل در حوزه نباشند، می‌توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته در رشته های گروه علوم انسانی ادامه تحصیل دهند.

گروه سوم : داوطلبانی با مدرک کاردانی رشته های گروه علوم پزشکی که گواهی پایان طرح نیروی انسانی خود را ارائه کنند، می‌توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته ادامه تحصیل دهند.

بخوانیدویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400 

 

شرایط ثبت نام

برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز مانند سایر آزمون‌ها شرایط عمومی و اختصاصی تعریف شده است. این شرایط در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400 قید شده است. طبق این دفترچه ها شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400 براساس سوابق تحصیلی به شرح زیر است.

شرایط عمومی شرایط اختصاصی
به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی اعتقاد داشته باشد. دیپلم چهارساله نظام قدیم، دیپلم نظام جدید همراه پیش دانشگاهی؛ یا دیپلم همراه کاردانی (مدرک فوق دیپلم).
هیچ گونه عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد. داوطلبانی که کاردانی رشته های علوم پزشکی دارند اجازه تحصیل در مقاطع بالاتر خواهند داشت.
هیچ گونه فساد اخلاقی و اعتیاد نداشته باشد. دانش آموختگان حوزه برای شرکت در زیرگروه علوم انسانی باید دارای مدرک دیپلم مورد تایید حوزه باشند.
از توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی برخوردار باشد. داوطلبان باید دارای شرایط اختصاصی رشته انتخابی خود باشند؛ بسیاری از کدرشته ها دارای شرایط اختصاصی مثل آمادگی جسمانی یا مصاحبه هستند.
کلیه قوانین حاکم بر دانشگاه آزاد اسلامی را بپذیرد. برخی کدرشته ها دارای آزمونهای عملی هستند؛ داوطلبان برای تحصیل در این رشته ها باید در آزمون عملی نمره قبولی دریافت کنند.

 

بخوانید: مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400

 

 

مشاوره ثبت نام

داوطلبانی که قصد تحصیل دوره بدون کنکور دانشگاه آزاد دارند معمولا دچار تردیدها و ابهام های بی شماری هستند. اطلاعات بی شماری در مورد این دوره وجود دارد اما در نهایت هر فرد براساس شرایط منحصربفرد خودش می تواند انتخاب نهایی خود را انجام دهد. پیشنهاد ما به همه داوطلبین انتخاب آگاهانه است؛ برای یک انتخاب مناسب شما نیاز به شناخت کامل در مورد خودتان و نکته های بی شمار در مورد رشته و دانشگاهی انتخابی هستید؛ برای طی این مسیر مشورت با یک مشاور راهگشاست. شما داوطلبان گرامی دانشگاه آزاد می توانید برای انجام فرآیند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه ازاد می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید.

بخوانیداعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد 1400 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور ازاد 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

برای اطلاع از زمان و شرایط ثبت نام بدون کنکور سایر دانشگاه ها، مقالات زیر را مطالعه کنید.

ثبت نام بدون کنکور 1400

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1400

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1400

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1400

 

سوالات متداول

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد از چه زمانی آغاز می شود؟

ثبت نام رشته های ورودی مهر از مرداد ماه و ورودی بهمن از دی ماه آغاز می شود.

برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد از کدام سایت باید اقدام کنیم؟

برای ثبت نام باید به سایت azmoon.iau.ac.ir مراجعه کنید، همچنین از طریق تماس با مرکز مشاوره دانتل می توانید فرآیند ثبت نام خود را به ما بسپارید.

چه رشته هایی بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد ارائه می شوند؟

بیشتر کد رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد بصورت بدون کنکور نیز ارائه می شوند. لیست برخی از رشته های پر متقاضی در متن مقاله ذکر شده است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :91005066-021

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد





:: برچسب‌ها: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: