تکمیل ظرفیت کنکور دکتری 99
نوشته شده توسط : دانتل

آیا تکمیل ظرفیت دکتری سراسری 99 برگزار می شود؟

اگر شماهم بنا به هردلیلی مانند پایین بودن رتبه و تراز آزمون دکتری، عدم موفقیت در مرحله مصاحبه، موفق به قبولی در آزمون دکتری و راهیابی به دانشگاه نشدید. امید خود را از دست ندهید و منتظر مرحله تکمیل ظرفیت باشید. تکمیل ظرفیت همچنین به کسانی که در رشته مورد علاقه‌شان قبول نشده‌اند هم فرصتی دوباره می‌دهد. تا رشته خود را تغییر دهند. آنها میتوانند حداکثر 30 کدرشته محل را انتخاب کنند.

تکمیل ظرفیت دکتری از سال 97 حذف شد و دیگر برگزار نشد. در سال 99 درخواست‌های زیادی برای برگزاری مجدد آن شده است. ولی هنوز تصمیمی برای برگزاری آن گرفته نشده است. البته پیش بینی‌ها نشان از این دارد که امسال هم مانند سال‌های قبل تکمیل ظرفیت برگزار نشود. اما لازم است داوطلبین مرتب از طریق سایتهای معتبر مثل سایت مجموعه تحصیلی دانتل یا سایت سازمان سنجش پیگیر آخرین خبرها باشند.

زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 99

اگر در سال 99 با برگزاری تکمیل ظرفیت موافقت بشود و این فرصت دوباره به داوطلبان داده شود. حدود یک ماه بعد از اعلام نهایی نتایج آزمون، تکمیل ظرفیت برگزار خواهد شد.

شرایط شرکت و نحوه ثبت نام در تکمیل ظرفیت دکتری

  • ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری 99
  • نمره کل کارنامه داوطلب باید مثبت باشد.

داوطلب اگر در یک رشته قبول شده ولی بنا به هر دلیل قصد تغییر آن را دارد میتواند با شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری این کار را انجام دهد. با قبولی در رشته‌های تکمیل ظرفیت، رشته قبلی لغو و رشته جدید مورد قبول واقع می‌شود.

اگر امسال تکمیل ظرفیت برگزار شد چنانچه شرایط ذکر شده را داشتید در موعد مقرر که اعلام می‌شود به سایت سنجش مراجعه کنید فرم تکمیل ظرفیت را دریافت کنید و اطلاعات خود را به صورت دقیق ثبت نمایید.

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری سراسری 99

در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری 99 داوطلبانی که شرایط لازم برای شرکت در این مرحله را دارند در زمان اعلام شده به سایت سنجش مراجعه کنند و دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری را دریافت کنند، با مشاهده و بررسی دقیق کدرشته محل‌ها، حداکثر 30 کد رشته محل را انتخاب نمایند.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری سراسری 99

اگر در سال 99 با تکمیل ظرفیت دکتری موافقت شود و تکمیل ظرفیت برگزارشود. چند هفته پس از تمام شدن زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری، نتایج آن اعلام خواهدشد. نتایج اعلام شده را میتوانید در سایت سنجش مشاهده کنید و چنانچه نسبت به آن اعتراضی داشتید میتوانید اعتراضتان را ثبت کنید.

نحوه مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت آزمون دکتری سراسری 99

برای مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت دکتری به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید. وارد سایت شوید و در سمت راست، گزینه دکتری تخصص را کلیک کنید و بعد با کلیک بر روی گزینه کارنامه نهایی تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 99 وارد یک صفحه جدید میشوید در این صفحه سه راه برای مشاهده نتایج وجود دارد:

  • مشاهده نتیجه با شماره شناسنامه و شماره داوطلبی
  • مشاهده نتیجه با شماره شناسنامه و شماره پرونده
  • مشاهده نتیجه با شماره داوطلبی و شماره پرونده

اعتراض به نتایج تکمیل ظرفیت کنکور دکتری 99

اگر نسبت به نتایج اعلام شده تکمیل ظرفیت اعتراض داشتید، می توانید اعتراض خود را ثبت کنید البته باید دلیل منطقی برای اعتراض خود داشته باشید. در صورتی که دلیلتان منطقی باشد، اعتراضتان مورد قبول خواهد بود. برای ثبت کردن اعتراض خود به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید وقتی وارد سایت شدید یک گزینه سیستم پاسخگویی وجود دارد که باید آن را انتخاب نمایید و بعد روی گزینه عضویت کلیک کنید. اطلاعات فردی خود را ثبت نموده و ثبت نام را تکمیل نمایید. بعد از تکمیل ثبت نام روی گزینه درخواست جدید کلیک کنید و گزینه دکتری 99 را انتخاب کنید هم‌اکنون گزینه اعتراض به نتیجه برای شما فعال میشود. برای ثبت نهایی اعتراض در آخرین مرحله شماره داوطلبی و شماره پرونده خود را وارد کنید و اعتراض را به ثبت برسانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت کنکور دکتری 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: تکمیل ظرفیت کنکور دکتری 99




:: برچسب‌ها: تکمیل ظرفیت کنکور دکتری 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: