ثبت نام کنکور ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ هر ساله به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس sanjesh.org انجام می شود. داوطلبانی که قصد ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد را در رشته های با آزمون دارند، بایستی که در کنکور سراسری برگزار شده توسط این سازمان، ثبت نام و شرکت کنند. شرکت در کنکور سراسری نیازمند این است که متقاضیان اطلاعات کاملی از زمان، نحوه، شرایط، مدارک و … ثبت نام کنکور 1401 داشته باشند، که در ادامه راهنما جامع و کامل هر کدام مراحل ارائه کرده ایم.

منبع: ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

 

 

 

نام نویسی کنکور سراسری 1401 آغاز شد.

 

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

کنکور سراسری هر ساله توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد. از آن جایی که مجری این آزمون در تمامی زیر گروه های علوم تجربی، ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان سازمان سنجش می باشد، ثبت نام اینترنتی این آزمون نیز از طریق سایت رسمی این سازمان “sanjesh.org” انجام می شود.

کنکور سراسری برای ورود به رشته های با آزمون دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل دوره روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود. از آنجایی که تحصیل در رشته های با آزمون، فقط از طریق کنکور سراسری امکان پذیر است، علاقه مندان باید در تاریخ های اعلام شده، نسبت به ثبت نام کنکور سراسری 1401 اقدام نمایند. 

 

بخوانید: ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

 

زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

هرسال نام نویسی کنکور در بازه زمانی اعلامی از سوی سازمان سنجش صورت می‌گیرد. زمان ثبت نام در سال های مختلف اندکی تفاوت دارد. زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ داز سوی سازمان سنجش تعیین شد و در 10 بهمن ماه آغاز شده و تا 17 بهمن 1400 ادامه دارد

 

زمان ثبت نام آزمون سراسری از ۱۰ تا ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ می باشد.

 

در سال گذشته علاوه بر تمدید چند روزه ثبت نام پس از اتمام مهلت ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده در بهمن ماه، سازمان سنجش فرصت مجددی را در اسفند ماه نیز در اختیار شرکت کنندگان قرار داد. با توجه به اینکه تاکنون اطلاعیه ای پیرامون زمان دقیق ثبت نام کنکور سراسری 1401 و تمدید مهلت در نظر گرفته شده منتشر نشده است، به محض دریافت اخبار جدید، در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شامل برخی شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که داوطلبانی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری ی را دارند، بایستی که واجد این شرایط باشند. در ادامه به شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ اشاره کرده ایم.

شرایط عمومی

✅ داوطلبان باید دارای اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی باشند.

✅ از دیگر شرایط عمومی اعتقاد به احکام دینی و انجام آن ها می باشد.

✅ نداشتن سابقه دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران و سابقه شرکت در حذب های سیاسی نیز از الزامات است.

✅ متقاضیان نباید سابقه فساد اخلاقی داشته باشند و شئونات اسلامی را نیز رعایت کنند.

✅ داشتن سلامت جسمانی مرتبط با رشته تحصیلی نیز  از شرایط ضروری ثبت نام کنکور 1401 است.

شرایط اختصاصی

✅ داوطلبان برای شرکت و ثبت نام کنکور سراسری 1401 بایستی که دارای دیپلم چهار ساله نظام قدیم آموزش متوسطه و یا مدرک دوره پیش دانشگاهی باشند.

✅ داوطلبان کنکور سراسری ملزم به فارغ التحصیلی و اخذ مدرک تا تاریخ 31 شهریور ماه می باشند.

✅ دسته ای از داوطلبان که جزو فارغ التحصیلان مقطع کاردانی رشته های پزشکی هستند، بایستی که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه و یا 31 بهمن ماه 1400 مدرک مربوط به خدمات قانونی خود را دریافت کنند، چراکه در زمان ثبت نام ارائه گواهی پایان دوره طرح نیروی انسانی الزامی است.

✅ دسته ای از داوطلبان که جزو دانشجویان دوره روزانه دانشگاه های سراسری هستند، بایستی که تا تاریخ 25 اسفند ماه 1400 از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند.

✅ داوطلبانی که در کنکور سراسری 1400، در یکی از کد رشته محل های دوره روزانه پذیرفته شده اند، در آزمون سال جاری مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه نیستند.

✅ داوطلبان آقا بایستی که دارای گواهی پایان خدمت سربازی و یا معافیت دائم و یا موقت باشند.

✅ اگر داوطلبی در کنکور سراسری 1400 در کد رشته غیر روزانه پذیرفته شده باشد، برای شرکت در کنکور سراسری نیازی نیست که از محل تحصیل خود انصراف دهند.

نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

اشاره کوتاهی کردیم که جهت ورود به رشته های با آزمون در هر دانشگاهی شما ملزم به شرکت در کنکور سراسری می باشید، نام نویسی آزمون سراسری 1401 از طریق سایت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ انجام می شود. در ادامه مراحل و نحوه ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ را قرار داده ایم.

 

 

راهنما گام به گام

در ادامه مراحل ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ از طریق این سامانه را به صورت گام به گام شرح داده ایم.

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” شوید.

 

لینک ورود به صفحه ثبت نام کنکور سراسری 1401

 

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

 

3️⃣ بر روی لینک فعال ” ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۱ ” کلیک نمایید. (این لینک در زمان ثبت نام کنکور 1401 فعال خواهد شد)

 

هزینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱

4️⃣ ثبت نام در کنکور سراسری نیازمند پرداخت هزینه می باشد. پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1401 با خرید سریال ثبت نام، امکان پذیر است. بنابراین لازم است از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه ” خرید سریال ثبت نام ” کلیک کنید.

 

5️⃣ در این مرحله برای خرید کارت اعتباری ثبت نام کنکور سراسری 1401، سریال ثبت نام را با توجه به گروه آزمایشی خود انتخاب کنید و در نهایت گزینه ” تایید و ادامه ” را انتخاب نمایید. (در نظر داشته باشید در این مرحله، اگر قصد انتخاب رشته در دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور را نیز دارید، برای آن ها نیز سریال علاقه مندی جداگانه تهیه نمایید) 

 

6️⃣ اطلاعات شخصی خواسته شده شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه و پست الکترونیک را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک کنید.

 

7️⃣ اطلاعاتی که وارد کرده اید نمایش داده می شود در صورت صحت آن ها تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” بر روی گزینه “ ادامه روند پرداخت ” کلیک نمایید. توجه داشته باشید که شماره پیگیری پرداخت ثبت نام کنکور سراسری 1401 را حتما یادداشت کنید.

 

8️⃣ پس از وارد شدن به درگاه پرداخت اینترنتی اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را شامل شماره کارت بانکی، رمز دوم، تاریخ انقضای کارت و رمز CVV2 وارد نمایید. پس از پرداخت موفقیت آمیز هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ ،  شماره سریال ۱۲ رقمی را دریافت کنید.

 

تکمیل مراحل ثبت نام 

9️⃣ مجدد به صفحه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ بازگردید. شرایط و ضوابط شرکت در این آزمون نمایش داده می شود، آن ها را مطالعه کرده و سپس بر روی گزینه “ تایید و ادامه _ گام بعدی ” کلیک کنید.





:: برچسب‌ها: ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 146

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: