شرایط ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ هر ساله در دفترچه ای با عنوان ” دفترچه راهنمای ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ ” قید می گردد. دفترچه نامبرده از سوی مرکز ملی پرورش استعداد درخشان و دانش پژوهان جوان منتشر می گردد. دسته ای از دانش آموزان که علاقه مند به شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم هستند، بایستی که مطابق شروط قید شده در این دفترچه واجد الشرایط باشند. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه این مطلب به شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401- 1402 پرداخته ایم.

منبع: شرایط ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم

 

شرایط ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم هر ساله در یک بازه زمانی مشخصی که از سوی مرکز ملی پرورش استعداد درخشان اعلام می گردد، انجام می شود. علاقه مندان به شرکت در این آزمون ابتدا باید مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام را به دقت مطالعه کنند و در صورتی که مطابق آن واجد شرایط ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 بودند، از طریق سایت ورود به درگاه آزمون های وزارت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی ” azmoon.medu.ir ” مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند.

ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 تحت شرایط خاصی انجام می شود که در ادامه به این شرایط عمومی و شرایط اختصاصی اشاره کرده ایم.

شرایط عمومی ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

در ادامه به بررسی شرایط عمومی ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 خواهیم پرداخت.

❌ دانش آموزی که قصد نام نویسی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم را دارد، در وهله اول باید دارای تابعیت ایرانی باشد. (داوطلبانی که دارای تابعیت غیر ایرانی هستند، با داشتن برخی شرایط خاص مجاز به نام نویسی در این آزمون می باشند)

❌ متقاضی آزمون تیزهوشان نهم به دهم، باید در حال تحصیل در مقطع نهم باشد.

❌ برای شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم، داوطلب باید دارای حداقل معدل 19 در پایه هشتم باشد.

❌ دسته ای از دانش آموزان که در حال تحصیل در مقطع نهم مدارس تیزهوشان هستند، چنانچه دارای معدل 16 باشند، می توانند بدون شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم  1401 _ 1402 مجدد در مقطع دهم نیز در مدارس تیزهوشان تحصیل کنند. تعیین مدرسه تیزهوشان نهم به دهم این دسته از دانش آموزان بر عهده آموزش و پرورش می باشد.

 

بخوانید: ثبت نام آزمون تیزهوشان 1401

 

شرایط اختصاصی ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

در ادامه به بررسی شرایط اختصاصی ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 خواهیم پرداخت.

✅ ملاک و معیار پذیرش دانش آموزان در مقطع دهم در مدارس تیزهوشان، بر اساس نمره ای است که در آزمون تیزهوشان کسب می کنند.

✅ هر داوطلب مجاز است در زمان ثبت نام ، الویت های خود را از میان مدارسی انتخاب کند که در منطقه و محل سکونت او قرار دارد. در صورتی که چندین مدرسه در شهرستان و محل زندگی دانش آموز وجود داشته باشد، فرد می تواند حداکثر سه مدرسه را از میان آن ها انتخاب و الویت بندی کند.

✅ حوزه امتحانی آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 با توجه به محل سکونت فرد انتخاب می شود.

✅ دسته ای از دانش آموزان که همزاد هستند و در آزمون تیزهوشان نهم به دهم شرکت می کنند، در صورتی که دوقلو یا چند قلو(همجنس و غیر همجنس ) باشند و یکی از آن ها در آزمون پذیرفته شود، دیگری نیز در صورتی که 80 درصد نمره آخرین نفر قبولی را کسب کند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرفته می گردد.

✅ پس از کسب قبولی در مدرسه تیزهوشان در مقطع دهم، دانش آموز مجاز به تغییر رشته نخواهد بود.

داوطلبان در زمان نام نویسی در سایت azmoon.medu.ir باید مدارک لازم ثبت نام را بارگذاری کنند در ادامه به بررسی مدارک ثبت نام پرداخته ایم.

 

بخوانید: مدارک ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

 

مشاوره آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

داوطلبانی که پس از مطالعه دفترچه ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 و البته بررسی شرایطی که در این مقاله از سایت دانتل به آن اشاره کردیم، واجد شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401- 1402 هستند؛ می توانند برای ثبت نام اینترنتی در این آزمون در موعد مقرر به سایت ورود به درگاه آزمون های وزارت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی ” azmoon.medu.ir “مراجعه کنند.

لازم است اشاره کنیم که متقاضیان جهت نام نویسی در این آزمون به ” کد ملی ” و ” رمز عبور همگام ” نیاز دارند. دانش آموزان می توانند برای دریافت رمز عبور همگام خود به مدیر مدرسه و یا آموزش و پرورش محل سکونت خود مراجعه کنند. چنانچه پیرامون شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 سوالی دارید می توانید از طریق مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام تیز هوشان نهم به دهم 1401 – 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 شامل چه شرایطی می باشد؟

در متن مقاله فوق به شرایط ثبت نام آزمون تیز هوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ اشاره کرده ایم.

آیا شرط معدل نیز جزو شرایط آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1401 – 1402 می باشد؟

بله، دانش آموزانی که در حال تحصیل در مقطع نهم هستند، بایستی موفق به کسب معدل بالای 19 در مقطع هشتم شوند.

متقاضیان از چه طریقی می توانند از شرایط نام نویسی آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ مطلع شوند؟

شروط ثبت نام تیز هوشان نهم به دهم 1401 – 1402 در دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم درج گردیده است. ضمن اینکه در این مقاله نیز این شرایط را آورده ایم.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :91005066-021

منبع: شرایط ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم





:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: