اعتراض به نتایج دکتری 99
نوشته شده توسط : دانتل

اعتراض به نتایج آزمون دکتری 99

با توجه به اینکه سازمان سنجش، در اعلام نتایج درصد خطا را بسیار کاهش داده و احتمال بروز خطا در نتایج سازمان سنجش برای آزمون ورودی مقطع دکتری تقریبا نزدیک به صفر است؛ اما بازهم فرصت اعتراض را برای داوطلبان این آزمون قرار داده است و تمامی معترضان می‌توانند برای ثبت اعتراض خود به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کنند.

اعتراض به نتایج اولیه آزمون دکتری 99 | دانشگاه‌های سراسری

نتایج اولیه داوطلبان در اول شهریور، در قالب کارنامه حاوی اطلاعات آزمون داوطلب منتشر شده است. کسانی که نسبت به اطلاعات درج شده در این کارنامه اعتراض دارند باید در زمان مقرر و تعیین شده از سوی سازمان سنجش اعتراض خود را ثبت نمایند.

اعتراض به نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 99 | دانشگاه‌های سراسری

داوطلبان پس از رویت کارنامه خود اقدام به انتخاب رشته می‌نمایند و کدرشته محل‌های مرتبط با رشته‌شان را در فرم انتخاب رشته قرار می‌دهند. پس از گذشت یک بازه زمانی، نتایج انتخاب رشته منتشر می‌شود و داوطلبان در صورت کسب حدنصاب نمره قبولی دعوت به مصاحبه می‌شوند.

تمامی پذیرفته شدگان و حتی تمامی کسانی که مردود شده‌اند، می‌توانند در این بازه در سایت سنجش اعتراض خود را ثبت نمایند. داوطلبان توجه داشته باشند که در این مرحله تنها یکبار امکان اعتراض وجود دارد و پس از ارسال امکان حذف و یا ویرایش وجود ندارد.

اعتراض به اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 99 | دانشگاه‌های سراسری

پس از انجام مصاحبه، در صورت تایید صلاحیت علمی داوطلبان از سوی کارشناسان منتخب دانشگاه مربوطه، در نتایج نهایی مشخص خواهد شد و پذیرش و عدم پذیرش داوطلبان روشن می‌شود. داوطلبان در صورت داشتن هرگونه اعتراض می‌توانند به سایت سنجش مراجعه و اعتراض خود را برای این مرحله ثبت کنند.

سازمان سنجش تاکنون اطلاعیه‌ای مبنی بر زمان اعلام نتایج انتخاب رشته و اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری 99، منتشر نکرده است بنابراین زمان اعتراض‌ها به درستی مشخص نیست. پس از انتشار اخبار جدید از سوی این سازمان مطلب فوق نیز بروزرسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است داوطلبان در هرمرحله‌ای که اعتراض دارند، باید اعتراض خود را در همان بازه زمانی و تعیین شده ثبت نمایند؛ چراکه خارج از این بازه درخواست‌ها بررسی نخواهد شد.

نحوه ثبت اعتراض به نتایج آزمون دکتری 99 | دانشگاه‌های سراسری

داوطلبان آزمون ورودی مقطع دکتری برای ثبت اعتراض به اعلام نتایج کافی است مراحل زیر را طی کنید.

مرحله اول: به سایت سازمان سنجش به نشانی ” sanjesh.org ” مراجعه نمایید.

مرحله دوم: بر روی گزینه ” ارسال درخواست ” از منوی سمت چپ و بخش سیستم پاسخگویی سایت کلیک کنید.

مرحله سوم: در صفحه جدید پیش رو، بر روی گزینه ی ” عضویت در سایت ” کلیک کنید.

مرحله چهارم: صفحه جدیدی برای عضویت شما در سایت باز می‌شود که باید اطلاعات خواسته شده در آن را تکمیل و سپس بر روی گزینه ” تایید ” کلیک نمایید.

مرحله پنجم: اگر این مرحله را به پایان برسانید، سازمان سنجش به آدرس ایمیلی که وارد کرده‌اید، رمزعبوری ارسال خواهد کرد. شما باید مجدد وارد سایت سنجش شده و برروی گزینه ارسال درخواست کلیک کنید و سپس گزینه ” ورود به سیستم ” را انتخاب کنید.

مرحله ششم: به کمک نام کاربری و رمز عبوری که سازمان سنجش برایتان ارسال کرده وارد صفحه جدید شوید.

مرحله هفتم: در این بخش گزینه ” درخواست جدید ” را از منوی سمت راست انتخاب کنید.

مرحله هشتم: در کادر پیشرو در مقابل عنوان آزمون کلمه ” دکتری ” و در قسمت سال ” 99 ” را وارد کنید.

نوع اعتراض

با توجه به اینکه به چه مرحله‌ای از اعلام نتایج اعتراض دارید مراحل زیر را انجام دهید.

در مرحله هشتم در جدول پیش رو در بخش عنوان، اگر به اعلام نتایج اولیه یعنی کارنامه اولیه اعتراض دارید گزینه ” تقاضای بررسی نمره مجدد “، اگر به اعلام نتایج انتخاب رشته اعتراض دارید گزینه ” اعتراض به نتیجه معرفی به مصاحبه ” و اگر به اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته اعتراض دارید گزینه ” اعتراض به نتایج قبولی صرفا بررسی نتیجه دانشگاه های وزارت علوم ” را انتخاب نمایید.

مرحله نهم: در آخر شماره داوطلبی و شماره پرونده خود را وارد و اعتراض را ثبت نمایید.

نحوه مشاهده پاسخ اعتراض

در صورتی که داوطلبان اعتراض خود را ثبت کرده باشند، کارشناسان سازمان سنجش طی 24 ساعت به آن رسیدگی می‌کنند. پس از این بازه زمانی به کمک نام کاربری و رمز عبوری ارسال شده توسط سازمان سنجش در همان قسمتی که اعتراض ثبت شده، می‌توان پاسخ اعتراض را در قسمت پایین متن اعتراض داوطلب مشاهده کرد.

داوطلبان در صورت تمایل می‌توانند برای ثبت اعتراض با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس حاصل بفرمایند. مشاوران مجرب و باتجربه ما تمامی مراحل اعتراض برای دانشگاه های سراسری و آزاد را انجام خواهند داد.

اعتراض به نتایج آزمون دکتری 99 | دانشگاه آزاد

با توجه به ادغام آزمون ورودی مقطع دکتری دانشگاه‌های آزاد و سراسری، نتایج اولیه هردو در قالب یک کارنامه و از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود و چنانچه داوطلبان اعتراضی به اعلام نتایج اولیه داشته باشند می‌توانند از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش ثبت نمایند.

همانطور که داوطلبان اطلاع دارند، انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می‌شود و چنانچه داوطلبان اعتراضی داشته باشند باید به سایت مربوطه به نشانی اینترنتی  ” azmoon.org ” مراجعه نمایند و در بخش پاسخگویی به سوالات وارد بخش پرسش و پاسخ شوند و اطلاعات خود وارد و اعتراض خود را ثبت نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتراض به نتایج دکتری 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: اعتراض به نتایج دکتری 99




:: برچسب‌ها: اعتراض به نتایج دکتری 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 669
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: