نحوه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی
نوشته شده توسط : دانتل

نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ چگونه می باشد؟ لازمه ورود به مدارس نمونه دولتی شرکت در آزمون ورودی این مدارس می‌باشد که لازمه شرکت در این آزمون نیز ثبت نام به موقع و اطلاع از نحوه ثبت نام نمونه دولتی می‌باشد. داوطلبانی که قصد ورود به مدارس نمونه دولتی را در مقطع دهم دارند بایستی توجه داشته باشند در تاریخ های اعلام شده از سوی سازمان آموزش و پرورش استان محل سکونت خود، در آزمون ورودی این مدارس شرکت کنند. در ادامه به ارائه اطلاعاتی پیرامون نحوه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1401 – 1402 پرداخته ایم.

منبع: نحوه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی

 

نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

در سال‌های اخیر مدارس نمونه دولتی به دلیل امکانات ویژه ای که دراختیار داوطلبان قرار می‌دهد از اهمیت ویژه ای برای والدین و دانش آموزان برخوردار است. لازمه شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی اطلاع از زمان ثبت نام نمونه دولتی و سپس تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام از طریق سایت‌های مربوطه می‌باشد.

نکته ای که تمامی متقاضیان باید درنظر داشته باشند، این است که ورود به مدارس نمونه دولتی در دو مقطع هفتم و نهم امکان پذیر است اما تنها در مقطع نهم برای این مدارس آزمون ورودی برگزار می‌شود. در ادامه به ارائه توضیحاتی پیرامون نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1401 – 1402 پرداخته ایم.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام نمونه دولتی 1401 – 1402

 

مراحل ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

طبق توضیحات بالا تمامی شرکت کنندگان واجد شرایط بایستی پس از مطالعه دفترچه ثبت نام نمونه دولتی به سایت ثبت نام نمونه دولتی استان محل زندگی خود مراجعه کنند و نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام این آزمون اقدام کنند. همانطورکه گفتیم ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی هر استان در سایت مجزایی انجام می‌شود، بنابراین ممکن است رویه ثبت نام اینترنتی در هر استان کمی متفاوت باشد اما روند کلی ثبت نام مشابه می‌باشد.

نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1401 – 1402 به صورت کلی:

✅ مراجعه به سایت ثبت نام نمونه دولتی هر استان

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه آن

✅ وارد کردن اطلاعات فردی و لازم

✅ پرداخت هزینه ثبت نام نمونه دولتی

✅ دریافت کد رهگیری

راهنما گام به گام

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ دارند، بایستی طبق مراحل کلی نحوه ثبت نام نمونه دولتی 1401 – 1402 زیر پیش بروند و فرم ثبت نام اینترنتی خود را تکمیل کنند. در ادامه مراحل ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1401 – 1402 را ارائه کرده ایم.

1️⃣ هر داوطلب بایستی به سایت ثبت نام استان محل سکونت خود مراجعه کند. چنانچه داوطلبی از سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی استان خود اطلاع ندارد می‌تواند به مطلب ” سایت ثبت نام نمونه دولتی ” که پیشتر از سایت دانتل منتشر شده است، مراجعه کنند و از سایت محل زندگی خود از طریق این مقاله مطلع شود.

2️⃣ داوطلبان برای دسترسی به فرم ثبت نام بایستی ابتدا پرداخت هزینه ثبت نام نمونه دولتی را انجام داده و پس از آن یک ” رمز ورود به سامانه ” از طریق سایت دریافت کنند.

3️⃣ داوطلبان بایستی پیش از شروع تکمیل فرم، مدارک مورد نیازی که باید در سایت اسکن کنند را آماده کنند، این مدارک شامل ” عکس دانش آموز ” که بایستی در آن تصویر زمینه سفید ابعاد 3×4 با فرمت jpg و حداکثر حجم 300kb باشد، را آماده کنند.

4️⃣ در این مرحله از نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1401 – 1402 داوطلب می‌تواند نسبت به تکمیل فرم اینترنتی تقاضای ثبت نام در آزمون اقدام کند و پس از ” ثبت نهایی ” کد رهگیری ثبت نام خود را نیز دریافت نماید

زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

چندین سال است که برای ورود به مدارس نمونه دولتی در مقطع هفتم، آزمونی برگزار نمی‌شود و پذیرش در این پایه بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می‌گیرد. 

با توجه به این که آزمون مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم حذف گردیده است و این مدارس نمونه دولتی در این مقطع، به صورت هیئت امنایی مدیریت می‌شوند، داوطلبان بایستی به مدرسه نمونه دولتی مدنظر خود مراجعه کنند و به صورت حضوری مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند و چنانچه واجد شرایط ورود به مدرسه مورد نظر بودند و از نظر سوابق تحصیلی مشکلی نداشتند، وارد این مدارس خواهند شد.

داوطلبان برای ورود به مدارس نمونه دولتی در مقطع نهم به دهم، بایستی در آزمون ورودی این مدارس که هرساله از سوی وزارت آموزش استان برگزار می شود، شرکت کنند.

زمان بندی کل مراحل آزمون نمونه دولتی در دفترچه ثبت نام هر ساله مشخص می شود. زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی معمولا در اوایل فصل بهار و فروردین ماه انجام می گیرد. و داوطلبان با مراجعه به سایت استانی خود نسبت به نام نویسی در آزمون اقدام می کنند. در اول مقاله نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1401 – 1402 را شرح دادیم. برگزاری آزمون معمولا در تیر ماه می باشد و در یک بازه تقریبا یک ماه نتایج آزمون نیز منتشر می شود.

 

تا کنون زمان دقیق ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1401 – 1402 اعلام نشده است. به محض اعلام در این قسمت از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

نحوه ویرایش ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1401 – 1402

توصیه مرکز مشاوره تحصیلی به دانش آموزان این است که قبل از نام نویسی مدارک لازم ثبت نام را آماده کنند. این کار باعث می شود درصد خطا و اشتباه کمتر می شود. اما هر ساله داوطلبانی هستند که در هنگام وارد کردن اطلاعات، دچار اشتباه می شوند و اطلاعات خود را ناقص یا اشتباه وارد می کنند. در این صورت دانش آموزان باید نسبت به تصحیح اطلاعات خود اقدام نموده و اطلاعات صحیح را وارد کنند در غیر اینصورت ثبت نام آن ها لغو و اجازه شرکت در آزمون را نخواهند داشت. برای اطلاع از نحوه ویرایش ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1401 – 1402 مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

بخوانید: ویرایش ثبت نام نمونه دولتی 1401 – 1402

 

مشاوره نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1401 – 1402

داوطلبان برای ثبت نام و شرکت در این آزمون باید معدل پایه نهم آن ها بالای 17 باشد. منابع این آزمون از دروس پایه نهم می باشد و از دروس پایه قبل تر سوالی طرح نمی شود. البته باید این نکته را متذکر شد به دلیل پیوستگی دروس مقاطع مختلف، دروس پایه های قبل تر نیز در صورت نیاز مطالعه شود.

منابع امتحانی آزمون نمونه دولتی دروس پایه نهم سال تحصیلی 1400 – 1401 می باشد. در ادامه بودجه بندی و ضرایب دروس مختلف آزمون را قرار داده ایم. 

دروس تعداد سوال ضریب
فارسی 15 2
آموزش قرآن و پیام های آسمانی 10 2
عربی 8 1
زبان انگلیسی 7 1
مطالعات اجتماعی( جغرافیا، تاریخ، مدنی) 10 1
علوم تجربی 25 2
ریاضی 25 3

سوالات آزمون به صورت تستی و چهار گزینه ای می باشد و داوطلبان در صورت پاسخ اشتباه نمره خواهند خورد و از نمره کسب شده آن ها کسر می شود. هر پاسخ درست دارای 3 امتیاز مثبت و پاسخ های اشتباه یک امیتاز از آنها کسر خواهد شد. 

چنانچه پیرامون نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی و قبولی در این مدارس هر سوالی دارسد می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید تا کارشناسان این مجموعه شما را راهنمایی کرده و بهترین نتیجه کسب کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون نمونه دولتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

سایت ثبت نام آزمون نمونه‌دولتی کدام سایت است؟

سایت ثبت نام به صورت استانی می باشد و برای هر استان متفاوت می باشد.

نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1401 – 1402 چگونه می باشد؟

در متن مقاله نحوه کلی ثبت نام را شرح داده ایم

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :91005066-021

منبع: نحوه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی





:: برچسب‌ها: نحوه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: