شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
نوشته شده توسط : دانتل

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱ کدام اند؟ دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه های فعال در کشور است که مدرک آن از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر می‌شود. این دانشگاه دو بار در سال (مهر و بهمن ماه) در مقطع کاردانی ناپیوسته بر اساس معدل مقطع دیپلم و در مقطع کارشناسی ناپیوسته بر اساس معدل دوره کاردانی دانشجو می پذیرد. علاقه مندان برای ثبت نام در این دانشگاه بایستی که از شرایط ثبت نام بذون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1401 مطلع بوده و آن ها را داشته باشند.

منبع: شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

 

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱

تمامی متقاضیان واجد شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401 می توانند در زمان هایی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد، نسبت به نام نویسی دانشگاه مدنظر خود اقدام نمایند. اما همانطور که دقت کردید متقاضیان بایستی که واجد شرایط شرکت در انتخاب رشته علمی‌کاربردی باشند که در ادامه به این شرایط اشاره کرده ایم.

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1401

مهم ترین شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱ به شرح موارد زیر است:

✅ متقاضیان بایستی به دین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی معتقد باشند.

✅ به جمهوری اسلامی ایران معتقد و پایبند بوده و هیچ گونه دشمنی و کینه توزی یا این نظام نداشته باشند.

✅ به احکام عملی دین اسلام عمل نمایند.

✅ رشته انتخابی داوطلب متناسب با وضعیت جسمانی او باشد.

✅ سابقه و اعتیاد به مواد مخدر نداشته باشند.

✅ کارهای غیر اخلاقی در طول دوران شغل و تحصیل خود نداشته باشند.

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۱

مهم ترین شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401 به شرح موارد زیر است:

❌ ملاک و معیار سنجش داوطلبان در پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی‌کاربردی، معدل داوطلب در مقطع قبلی است.

❌ متقاضیانی که قصد شرکت در دوره کاردانی ناپیوسته را دارند، بایستی دارای مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم و یا دیپلم متوسطه 3 ساله نظری و یا دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش باشند.

❌ متقاضیانی که قصد شرکت در دوره کارشناسی ناپیوسته را دارند، بایستی دارای مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند.

❌ دسته ای از متقاضیان که دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند نیز مجاز به شرکت در دوره کارشناسی ناپیوسته می باشند.

❌ چنانچه داوطلبی رشته ای را به صورت غیر مرتبط با رشته فارغ التحصیلی خود انتخاب کند، ملزم به گذراندن دروس جبرانی و پیش نیاز رشته پذیرفته شده می باشد.

❌ داوطلبان آقا بایستی که شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مربوط به نظام وظیفه را داشته باشند به طوری که یا دارای کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت باشند.

❌ در پذیرش داوطلبان به صورت بدون آزمون در دانشگاه های علمی کاربردی سهمیه های شاغلین، متقاضیان بومی و ایثارگر اعمال می گردد.

❌ طلاب حوزه علمیه فارغ التحصیل سطح یک در مقطع کاردانی و طلاب فارغ التحصیل سطح دو می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کنند.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401

شرایط پذیرش شاغلین

در بند آخر شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401 به این موضوع اشاره کردیم که در پذیرش علاقه مندان بر اساس معدل، سهمیه شاغلین نیز اعمال می شود. طبق دفترچه انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی داوطلب شاغل دارای یک تعریف مشخصی می باشد که به دارندگان این تعریف عنوان شاغل اطلاق می شود.

طبق دفترچه راهنمای ثبت‌نام، داوطلب شاغل به داوطلبی گفته می شود که در زمان ثبت نام علمی کاربردی ۱۴۰۱ در دستگاه های اجرایی اعم از دولتی و غیردولتی مشغول به کار و فعالیت بوده و همینطور زمینه کار و فعالیتی که در آن در حال کار است، مرتبط با رشته انتخابی در دانشگاه علمی‌کاربردی نیز باشد.

بنابراین طبق این توضیح دسته ای از متقاضیان که واجد الشرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401 هستند، می توانند از سهمیه‌ شاغلین دانشگاه علمی‌کاربردی استفاده کنند و شانس قبولی خود را افزایش دهند و البته از مزیت برگزاری کلاس ها برای این دسته از افراد در روزهای آخر هفته نیز برخوردار شوند.

در صورت پذیرش با استفاده از سهمیه شاغلین مشخص شود که داوطلب رشته پذیرفته شده مرتبط با شغل داوطلب نمی باشد، قبولی وی لغو خواهد و اجازه ادامه تحصیل را نخواهد داشت.

بخوانیدمدارک ثبت نام علمی کاربردی

شرایط پذیرش اتباع خارجی

اتباع خارجی مقیم ایران باید دارای شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1401 زیر باشند:





:: برچسب‌ها: شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ,
:: بازدید از این مطلب : 457

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: