ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در گذشته در مقطع هفتم و دهم انجام می شد. طی سال های اخیر آزمون ورود به مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم ۱۴۰۱ ۱۴۰۲ حذف گردیده است و این مدارس به صورت هیئت امنایی اداره می شوند. آزمون نمونه دولتی نهم به دهم همانند سال های گذشته، توسط آموزش و پرورش هر منطقه برگزار می گردد و دانش آموزان واجد الشرایط مجاز هستند پس از دریافت دفترچه راهنمای در این آزمون، به سایت نمونه‌دولتی استان محل زندگی خود مراجعه کنند و مراحل نام نویسی خود را تکمیل نمایند. در ادامه اطلاعاتی پیرامون ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 1401- 1402 ارائه کرده ایم.

منبع: ثبت نام نمونه دولتی

ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ 

آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم، همچنان مانند سال های گذشته برگزار می شود. دانش آموزانی که مطابق دفترچه ثبت نام نمونه دولتی 1401 – 1402 واجد الشرایط هستند، می توانند در بازه های زمانی اعلام شده نسبت به نام نویسی در این آزمون اقدام کنند.

در سال های گذشته مدارس نمونه دولتی در مقطع هفتم از طریق آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم که توسط آموزش و پرورش هر منطقه برگزار می شد، دانش آموز جذب می کردند. طی سال های اخیر آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم حذف شدده است و برای ورود به این مقطع هیچ آزمون جداگانه ای برگزار نمی شود. داوطلبان می توانند به صورت حضوری به این مدارس برای نام نویسی مراجعه کنند. برای اطلاع از  کلیک کنید.

 

 

زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1401 – 1402

با اینکه ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1401 – 1402 به صورت استانی و توسط آموزش و پرورش هر استان انجام می شود، اما به صورت هماهنگ کشوری و در یک بازه زمانی صورت می گیرد. داوطلبانی که علاقه مند به نام نویسی در این آزمون هستند باید در بازه های زمانی اعلام شده به سایت آزمون نمونه دولتی استان محل زندگی خود مراجعه کنند و ثبت‌نام خود را انجام دهند. 

 

تاکنون زمان نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ ۱۴۰۲ نهم به دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ اعلام نشده است، پیش بینی می شود زمان ثبت‌نام نمونه‌دولتی نهم به دهم سال جاری یک بازه زمانی ده روزه در اواخر فروردین ماه و یا اوایل اردیبهشت ماه باشد

 

تاکنون اطلاعیه ای از سوی وزارت آموزش و پرورش پیرامون مهلت ثبت نام نمونه دولتی نهم به دهم 1401 – 1402 منتشر نشده است؛ به محض دریافت اخبار جدیدی پیرامون آزمون در این مقاله بروزرسانی شده و تاریخ دقیق را اعلام خواهیم کرد.

سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

همانطور که اشاره کردیم هر داوطلب باید به سایت ثبت نام نمونه دولتی استان محل زندگی خود مراجعه کند. در این قسمت از مقاله لیست کاملی از سایت نمونه دولتی نهم به دهم مربوط به تمامی استان ها ارائه کرده ایم.

استان آدرس سامانه استان آدرس سامانه
آذربایجان شرقی namatest.ir سیستان و بلوچستان 78.38.114.105
آذربایجان غربی snj.awaedu.ir فارس sanjesh.farsedu.ir
اردبیل 217.219.153.218 قزوین nemooneh.qazvinedu.ir
اصفهان sanjesh.isfedu.ir قم qom.natije.ir
البرز azmoon.albmedu.ir کردستان 10.249.7.204
ایلام ilam.natije.ir کرمان sanjesh.kermanedu.ir
بوشهر buedu.ir کرمانشاه azmoonkedu.ir
تهران azmoon.tehranedu.ir کهگیلویه و بویراحمد azmoon.kbedu.ir
شهرستان های تهران sanjesh.teo.ir گلستان nemooneh.goledu.ir
چهارمحال و بختیاری sanjesh.chbedu.ir گیلان sanjesh.giledu.ir
خراسان جنوبی azmoon.skedu.ir لرستان lorestan.natije.ir
خراسان رضوی 10.69.78.13 مازندران 217.219.172.53
خراسان شمالی azmoon.nkhedu.ir مرکزی markazi.natije.ir
خوزستان azmoon.khouzedu.ir هرمزگان 10.187.50.22
زنجان sabtenam.zanjanedu.ir همدان hamedan.natije.ir
سمنان iranschl.ir یزد result.yazdedu.ir

نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی 1401 – 1402

ثبت نام آزمون مدارس نمونه‌دولتی نهم به دهم به صورت اینترنتی و در سایت مربوط به هر استان به صورت جداگانه انجام می شود. ممکن است جزئیات نام نویسی در هر سایتی متفاوت باشد اما در نهایت کلیت مشابه می باشد که در ادامه نحوه ثبت نام نمونه دولتی را به صورت گام به گام آورده ایم.

1️⃣ به سایت آزمون نمونه دولتی نهم به دهم استان محل زندگی خود مراجعه کنید. (سایت مربوط به هر استان در جدول بالا آورده شده است.)

❌ پیشنهاد می کنیم دفترچه راهنما ثبت‌نام آزمون مدارس نمونه دولتی را به صورت کامل مطالعه نمایید.

2️⃣ هزینه ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1401 – 1402 را بپردازید و سپس “ رمز ورود به سامانه ” را دریافت نمایید. توجه داشته باشید هزینه ثبت‌نام به هیچ وجه عودت داده نخواهد شد.

3️⃣ در این مرحله داوطلب باید یک عکس دانش آموز با مشخصات تصویر زمینه سفید، ابعاد 3×4 ، فرمت jpg و حداکثر حجم 300kbرا در سامانه بارگذاری کند.

4️⃣ در نهایت داوطلب بایستی فرم تقاضانامه اینترنتی خود را با اطلاعات خواسته شده، تکمیل نماید و پس از ” ثبت نهایی ” کد رهگیری ثبت‌نام خود را نیز دریافت کند.

شرایط ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

اشاره کوتاهی کردیم که داوطلبانی مجاز به تکمیل مراحل نام نویسی خود در سایت های استانی نمونه دولتی نهم به دهم می باشند که واجد الشرایط باشند. از مهم ترین شرایط ثبت نام نمونه دولتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پایه ششم به هفتم

✅ داشتن تابعیت ایرانی 

✅ کسب مقیاس خیلی خوب در همه دروس (حداکثر یک درس در نیمسال اول یا دوم دارای مقیاس خوب باشد)

پایه نهم به دهم

✅ داشتن تابعیت ایرانی 

✅ اشتغال به تحصیل در پایه نهم

✅ دارای حداقل معدل پایه نهم بالای 17 

✅ امکان ثبت‌نام در هر مدرسه انتخابی استان محل سکونت برای دانش آموزان عشایری و کوچ نشین

✅ امکان انتخاب سه الویت برای هر متقاضی از میان مدارس نزدیک به محل زندگی

✅ عدم وجود محدودیت در انتخاب مدرسه نمونه دولتی برای علاقه مندان به هنرستان های فنی حرفه ای نمونه دولتی

 

بخوانید: مدارک ثبت نام نمونه دولتی 1401 – 1402 

 

زمان برگزاری آزمون 1401 – 1402

دانش آموزان باید پس از تکمیل مراحل ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم، از زمان آزمون نمونه دولتی 1401 1402 نیز مطلع شوند و ضمن افزایش سطح آمادگی خود در این تاریخ اعلام شده در جلسه حاضر شوند.

لازم است اشاره کنیم چند روز قبل از برگزاری آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم ، کارت ورود به جلسه نمونه دولتی ۱۴۰۱ منتشر می گردد که متقاضیان جهت دریافت آن بایستی به  سامانه همگام به نشانی اینترنتی hamgam.medu.ir مراجعه کنند. به همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون نمونه‌دولتی برای ورود به جلسه امتحان الزامی است.

اعلام نتایج آزمون ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

نتایج نمونه دولتی 1401 – 1402 پس از گذشت یک بازه زمانی چهار تا شش هفته از طریق سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۱ ۱۴۰۲ استانی منتشر می گردد. متقاضیانی که در جلسه آزمون حضور داشته اند، می توانند در تاریخ های اعلام شده نسبت به دریافت نتایج آزمون خود اقدام نمایند.

وزارت آموزش و پرورش، تاکنون پیرامون تاریخ دقیق اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1401 – 1402 نیز اطلاعیه ای منتشر نکرده است، به محض دریافت اخبار جدید در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

 

مشاوره ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1401 – 1402

منابع آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم از کتاب های درسی دانش آموزان می باشد. هر داوطلب باید با اطلاع از منابع امتحانی این آزمون، سعی کند با برنامه ریزی تا تاریخ برگزاری آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم، میزان آمادگی خود را افزایش دهد. برای شرکت در آزمون نمونه‌دولتی نهم به دهم، لازم است متقاضیان به برخی نکات مهم توجه داشته باشند:





:: برچسب‌ها: ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 189

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: