ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای 99
نوشته شده توسط : دانتل

زمان ثبت نام رشته‌های بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 99

سازمان سنجش فرصتی را در خرداد ماه برای ثبت نام متقاضیان رشته‌های باآزمون و بدون آزمون دانشگاه‌های فنی و حرفه ای فراهم می‌کند. بنابراین داوطلبانی که قصد انتخاب رشته‌های باآزمون و بدون آزمون کاردانی فنی و حرفه ای 99 را داشتند باید در زمان ثبت نام آزمون دوره‌های كاردانی نظام جديد دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غيرانتفاعی 99،  در روز یکشنبه یازدهم خردادماه، تا روز یکشنبه هجده خردادماه ثبت نام و انتخاب رشته خود را انجام می‌دادند که  این مهلت برای سال 99 به پایان رسیده است.

تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای 99

خوشبختانه برای داوطلبان بدون آزمون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای مهلت مجددی برای ثبت نام فراهم شده است تا داوطلبان جامانده بتوانند ثبت نام و انتخاب رشته خود را انجام دهند.

بنابراین داوطلبانی که در زمان مقرر، موفق به انتخاب رشته بدون آزمون و صرفا براساس سوابق تحصیلی کاردانی فنی حرفه ای را نشده‌اند، می‌توانند در تاریخ یازدهم شهریورماه سال 99 تا چهاردهم شهریورماه 99 به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند و بطورهمزمان با ثبت نام، فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند.

لازم به ذکر است داوطلبانی هم که در خردادماه ثبت نام و انتخاب رشته، بدون آزمون کاردانی فنی و حرفه ای را انجام داده‌اند، درصورت تمایل می‌توانند برای ويرايش اطلاعات خود و همینطور بررسی کدرشته‌های انتخابی که در زمان ثبت نام وارد کرده‌اند، در تاریخ‌های گفته شده در متن فوق به سایت سنجش مراجعه و اقدامات لازم را انجام دهند.

داوطلبان برای دریافت اطلاعات بیشتر از انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای می توانند به مطلب ” انتخاب رشته کاردانی فنی و حرفه ای ” که پیش تر از سایت دانتل منتشر شده مراجعه کنند.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای

داوطلبان برای آگاهی از رشته‌های ارائه شده و همینطور آگاهی از شرایط و ضوابط کلی شرکت در آزمون کاردانی فنی و حرفه ای بدون کنکور باید دفترچه راهنما ثبت نام و انتخاب رشته آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه‌های فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی سال 99، را از طریق لینک زیر دانلود نمایند.

برای دانلود دفترچه بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای 99 کلیک کنید

اسامی رشته‌های بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای

پذیرش در رشته‌های بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی کاردانی فنی و حرفه ای علاوه بردانشگاه‌های سراسری در دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز انجام می‌شود و داوطلبان می‌توانند کدرشته محل‍‌های مربوط به آنها را در فرم انتخاب رشته خود قرار دهند.

در جدول زیر فقط اسامی برخی رشته‌های بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای آورده شده است و داوطلبان برای دریافت جزئیات هر رشته مثل دانشگاه‌های ارائه دهنده، کدرشته محل، نوع دوره پذیرش، میزان ظرفیت و … باید به دفترچه رجوع کنند.

نوع دانشگاه های ارائه دهنده لیست رشته ها

دانشگاه های سراسری در دوره های روزانه و نوبت دوم

الكترونيک، تربيت كودک و مدیریت خانواده، ساخت و توليد، صنایع دستی، صنايع فلزی، طراحی و دوخت، صنايع چوب و مبلمان، هنرهای تجسمی – نقاشی، چاپ، امور دامی، عمران، امور زراعي و باغی، صنايع شيميايی، ماشين های كشاورزی، صنايع نساجی، موسيقی، متالورژی، هتلداری و گردشگری، حمل و نقل، امور اداری، فتوگرافيک، معدن، معماری داخلی، علوم دریایی، انرژی تجدید پذیر خورشیدی، مكاترونيک، سراميک، پويانمایی

دانشگاه های غیر انتفاعی

الكترونيک، امور اداری، ساخت و توليد، تربيت كودک، صنايع فلزی، مديريت خانواده، صنايع چوب و مبلمان، طراحی و دوخت، ساختمان، هنرهای تجسمی – نقاشی، صنایع شیمیایی، امور دامی
متالورژی، امور زراعي و باغی، سراميک، ماشين های كشاورزی، معدن، موسيقی، امور اداری، صنايع دستی

نحوه ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای 99

داوطلبان برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای باید نکته مهمی را درنظر بگیرند و آن هم اینست که در هنگام ثبت نام باید بطور همزمان فرم انتخاب رشته نیز تکمیل شود. بنابراین در ادامه مطلب نحوه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ارائه شده و داوطلبان رشته‌های بدون کنکور فنی و حرفه ای سازمان سنجش کافی است مراحل زیر را طی کنند.

نحوه ثبت انتخاب رشته در سایت سنجش

مرحله اول: به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه شود.

مرحله دوم: دفترچه راهنما ثبت نام و انتخاب رشته آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه های فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی سال 99 را دانلود کرده و کدرشته محل‌های موردنظر و بدون آزمون از داخل آن استخراج شود.

مرحله سوم: دراین مرحله داوطلبان باید هزینه ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای را از طریق لینک مربوط به آن در سایت سنجش پرداخت کنند اما توجه داشته باشند این مبلغ فقط برای انتخاب کدرشته محل‌های دانشگاه‌های دولتی است، کسانی که تمایل به انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی دارند باید کارت اعتباری جداگانه برای آنها تهیه نمایند. در غیراینصورت مجاز به انتخاب این کدرشته محل ها نیستند.

مرحله چهارم: پس ازخرید کارت اعتباری، باید برروی گزینه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی فنی و حرفه ای کلیک و فرم انتخاب رشته دریافت شود.

مرحله پنجم: سپس باید فرم دریافتی را بر اساس کدرشته محل‌های استخراج شده از دفترچه را از حداقل یک و حداکثر 50 کدرشته محل تکمیل شود.

مرحله ششم: پس از بررسی چندین باره فرم انتخاب رشته، باید گزینه تایید نهایی انتخاب شود چرا که پس از ثبت، امکان ویرایش وجود نخواهد داشت. در آخر بهتر است یک برگه پرینت از فرم انتخاب رشته نیز تهیه شود.

مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای 99

داوطلبان درنظر داشته باشند که ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای بصورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان باید قبل از ورود به سایت مدارک زیر را آماده کنند و در سایت مربوطه بارگذاری نمایند.

  • یک قطعه عکس که 4*3 یا 6*4 و با فرمت jpg بصورت فایل اسکن شده با حجم و اندازه مشخص باشد.
  • داوطلبان با سهمیه رزمندگان و ایثارگران باید برای فعال نمودن سهمیه خود کد پیگیری 12 رقمی را در قسمت مربوطه وارد نمایند.
  • اتباع خارجی باید کدپیگیری 13 رقمی را برای ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای در دسترس داشته باشند و در فرم ثبت نام وارد نمایند.
  • کد 4 رقمی رایانه دیپلم
  • کد نظام وظیفه
  • کد و عنوان رشته تحصیلی
  • کد و عنوان رشته امتحان
  • کد محل تولد و محل صدور شناسنامه نیز الزامی می‌باشد.

شرایط شرکت در آزمون کاردانی فنی و حرفه ای

در این قسمت از متن به برخی شرایط اختصاصی مهم برای شرکت در انتخاب رشته بدون کنکورکاردانی فنی و حرفه ای ذکر شده است و لازم به ذکر است داوطلبان علاوه براین شرایط باید از شرایط عمومی، شرایط و مقررات وظيفه عمومی، شرایط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضيحات مربوط به سهميه درج شده در دفترچه ثبت نام نیز اطلاع باشند.

شرایط اختصاصی شرکت در آزمون کاردانی بدون آزمون به شرح موارد زیر می‌باشد :

  • متقاضیان باید دارای مدرک دیپلم نظام جدید دریکی از شاخه‌های رشته فنی حرفه ای یا کاردانش باشند.
  • به جز داوطلبان با مدرک دیپلم نظام جدید هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش، متقاضیان با داشتن مدرک دیپلم رشته‌های نظری نیز مجاز به شرکت دراین آزمون هستند، اما فقط می‌توانند یکی از رشته‌های کاردانی ناپیوسته انتخاب کنند.
  • داوطلبانی که در سال 98 در آزمون کاردانی فنی حرفه ای شرکت کرده‌اند و در یکی از کدرشته محل‌های روزانه پذیرفته شده اند، در سال 99 نمی‌توانند کدرشته محل های دوره روزانه را انتخاب کنند.
  • متقاضیانی که در سال 98 در کدرشته محلی از دوره‌های نوبت دوم و غیرانتفاعی پذیرفته شده اند، در سال 99 می‌توانند بدون انصراف از رشته  فعلی خود در این آزمون، شرکت کنند و در صورت قبولی مجدد از رشته قبلی خود انصراف دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای 99




:: برچسب‌ها: ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 531
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: