رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور زاهدان ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

رشته های دانشگاه پیام نور زاهدان ۱۴۰۱ در دفترچه راهنما انتخاب‌رشته کنکور سراسری در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. داوطلبان با مطالعه دفترچه رشته‌های ارائه شده در همه واحدهای دانشگاه پیام‌نور را مشاهده کنند و کدرشته محل‌ مورد نظر را انتخاب کنند. در ادامه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور زاهدان 1401 در هر کدام از زیرگروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان را قرار داده ایم.

منبع: رشته های دانشگاه پیام نور زاهدان

لیست رشته های دانشگاه پیام نور زاهدان ۱۴۰۱

داوطلبانی که به دلایل مختلف تمایلی به شرکت در کنکور سراسری ندارند، می تواند در ثبت نام بدون آزمون پیام‌نور شرکت کنند. البته لازم است اشاره کنیم که در این دانشگاه فقط مقطع کارشناسی پیوسته به صورت بدون کنکور ارائه می شود. پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های پیام‌نور هر ساله دو بار و برای جذب دانشجو در نیمسال تحصیلی اول و دوم انجام می شود. لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور زاهدان 1401 در تمامی زیرگروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان ارائه می شود. 

دفترچه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور زاهدان 1401

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور زاهدان 1401 به همراه دیگر دانشگاه‌های پیام‌نور در سراسر کشور و دیگر دانشگاه‌های سراسری در قالب یک دفترچه منتشر می شود. 

دفترچه راهنمای ثبت نام بدون ‌آزمون پیام‌نور همزمان با شروع مهلت نام نویسی هر کدام از نیمسال‌های تحصیلی مرتبط با نیمسال تحصیلی اول(مهرماه) و نبمسال تحصیلی دوم (بهمن ماه) منتشر می شود. برای دانلود دفترچه راهنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

 

داوطلبان می توانند پس از دریافت دفترچه، کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را استخراج کنند و حداکثر در 100 کدرشته محل الویت بندی نمایند و در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

رشته های تجربی پیام نور 1401

رشته‌های بدون کنکور تجربی دانشگاه پیام‌نور فقط شامل رشته‌های علوم پایه و گروه کشاورزی می باشد. دانشگاه پیام‌نور چه از طریق کنکور سراسری و چه از طریق پذیرش بدون آزمون، مجوز ارائه رشته‌های گروه پزشکی و پیراپزشکی را ندارد. بنابراین هیچ کدام از رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، مامایی، پرستاری، هوشبری و … در دانشگاه پیام‌نور ارائه نمی شود. از مهم ترین رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه پیام نور زاهدان می توان به موارد زیر اشاره کرد :

میکروبیولوژی زیست شناسی سلولی و مولکولی علوم و مهندسی صنایع غذایی
شیمی کاربردی شیمی محض ترویج و آموزش کشاورزی پایدار
زمین شناسی علوم و مهندسی محیط زیست زیست شناسی گیاهی
علوم دامی اقتصاد کشاورزی علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)

رشته های ریاضی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

دانشگاه پیام‌نور تمامی رشته‌های فنی مهندسی را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد. در واقع متقاضیان رشته‌ها می توانند در صورت داشتن شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور و بدون شرکت در کنکور سراسری، به صورت بدون کنکور وارد دانشگاه پیام‌نور شوند و در رشته‌ی مورد علاقه شان ادامه تحصیل دهند. در ادامه مهم ترین رشته های ریاضی دانشگاه پیام نور زاهدان را در جدول زیر آورده‌ایم:

مهندسی عمران مهندسی مکانیک مهندسی برق
مهندسی صنایع مهندسی کامپیوتر مهندسی پزشکی
مهندسی معماری مهندسی مواد و متالورژی مهندسی شیمی
مهندسی پلیمر  علوم و مهندسی آب علوم کامپیوتر
ریاضیات و کاربردها فیزیک مهندسی پزشکی
آمار مهندسی راه آهن مهندسی شیمی
مهندسی شهرسازی مهندسی مدیریت پروژه مهندسی نقشه برداری
مهندسی نفت مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی

رشته های انسانی دانشگاه پیام نور 1401 

تقریبا می توان گفت اغلب رشته‌هایی که در زیرگروه آزمایشی علوم انسانی ارائه می شود، در دانشگاه پیام‌نور نیز به صورت بدون آزمون دانشجو جذب می کند. از پرمتقاضی ترین رشته های علوم انسانی دانشگاه پیام نور زاهدان به صورت بدون آزمون ارائه می گردد، می توان به رشته‌های جدول زیر اشاره کرد:

حقوق  روانشناسی مشاوره
حسابداری مدیریت بازرگانی مدیریت دولتی
مدیریت صنعتی مدیریت مالی علوم ورزشی
اقتصاد علوم تربیتی علوم سیاسی
روابط عمومی جامعه شناسی روزنامه نگاری
جغرافیا زبان و ادبیات فارسی علوم قرآن و حدیث
فقه و مبانی حقوق اسلامی برنامه ریزی اجتماعی و تعاون ادیان و عرفان
تاریخ تمدن ملل اسلامی تاریخ زبان و ادبیات عربی
مددکاری اجتماعی مشاوره مدیریت امور بانکی

لیست رشته های هنر و زبان ۱۴۰۱

دانشگاه پیام‌نور در زیرگروه های آزمایشی زبان و هنر نیز به صورت بدون کنکور و از میان علاقه مندان دانشجو جذب می کند. تنوع رشته ها در این دو زیر گروه آزمایشی نسبت به دیگر زیرگروه ها کم تر می باشد اما معمولا دارای ظرفیت پذیرش مناسبی هستند. در ادامه مهم ترین رشته های دانشگاه پیام نور زاهدان را در جدول زیر آورده‌ایم:

زبان های خارجی
مترجمی زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیس آموزش زبان انگلیسی
هنر
عکاسی ارتباط تصویری نقاشی
صنایع دستی فرش مرمت بناهای تاریخی
هنر اسلامی طراحی پارچه کتابت و نگارگری
هنر صناعی طراحی صنعتی و …

اسامی رشته‌های ارائه شده در جداول فوق بر اساس تجربیات سال‌های گذشته است؛ لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور زاهدان ۱۴۰۱ برای تمامی زیرگروه‌های آزمایشی، همزمان با شروع زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌های سراسری در مهر و بهمن ماه منتشر می گردد؛ در صورتی که لیست رشته‌های پیام‌نور 1401 برای ورودی مهر و بهمن ماه منتشر شود، این مقاله بروز رسانی شده و لیست رشته‌های ارائه شده را قرار خواهیم داد. 

ثبت نام دانشگاه پیام نور 1401

داوطلبان ابتدا باید دفترچه راهنمای ثبت نام رشته‌های بدون کنکور را دریافت و مطالعه کنند. پس از مطالعه مندرجات دفترچه راهنما، در صورتی که دارای شرایط لازم بودند و رشته‌ی مورد علاقه خود را از میان رشته‌های ارائه شده پیدا کردند؛ می توانند با خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام، مراحل نام نویسی و انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. 

 

لازم است اشاره کنیم که داوطلبان بدون در نظر گرفتن نوع دیپلم خود می توانند در هر کدام از زیر گروه‌ها انتخاب رشته نمایند و نیازی به تجانس رشته انتخابی با دیپلم نمی باشد.

 

لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور زاهدان ۱۴۰۱ در قالب دفترچه ای گردآوری می شود و به صورت اینترنتی از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی “sanjesh.org” منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

 

 

مشاوره ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱

ملاک و معیار پذیرش داوطلبان در پذیرش رشته بدون کنکور دانشگاه های پیام نور زاهدان 1401 معدل مقطع قبلی داوطلب می باشد. نکته ای که وجود دارد این است که متقاضیان می توانند بدون در نظر گرفتن عنوان دیپلم خود از تمامی گروه ها انتخاب رشته کنند؛ اما بدیهی است که ضریب تاثیر سوابق تحصیلی و معدل دیپلم برای رشته‌ای که با رشته‌ی فارغ التحصیلی که همنام نیست، متفاوت خواهد بود. 

از سویی دیگر مجدد اشاره می کنیم که دانشگاه پیام‌نور در مقاطع مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته به صورت بدون کنکور دانشجو نمی پذیرد. 

 

داوطلبانی که به هر دلیل نتوانند در ورودی مهر ماه اقدام به تکمیل فرم انتخاب‌رشته بدون کنکور 1401 نمایند، می توانند برای نیمسال تحصیلی دوم که همان مرحله تکمیل ظرفیت می باشد، اقدام کنند.

 

چنانچه پیرامون رشته های دانشگاه پیام نور زاهدان 1401 نیازمند راهنمایی های بیشتری هستید، می توانید سوالات خود را از مشاوران مجرب دانتل کو بپرسید. برای ارتباط با کارشناسان از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه پیام نور ۱۴۰۱

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

رشته های بدون کنکور پیام نور زاهدان 1401 شامل چه رشته‌هایی است؟

لیست رشته‌های بدون کنکور در زیرگروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان را در متن مقاله فوق ارائه کرده ایم.

آیا متقاضیان با مدرک دیپلم ریاضی می توانند رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور تجربی را انتخاب کنند؟

بله ، متقاضیان می توانند با مدرک دیپلم ریاضی هر کدام از رشته‌های بدون کنکور را انتخاب کنند. 

رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور در چند نوبت ارائه می شود؟

دانشگاه پیام‌نور سالانه دوبار یکبار برای ورودی مهر ماه و یکبار برای ورودی بهمن ماه اقدام به جذب دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی می نماید.

منبع: رشته های دانشگاه پیام نور زاهدان





:: برچسب‌ها: رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور زاهدان ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: