زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری که معمولا در مرداد ماه می باشد، اعلام می شود. چنانچه متقاضیان مطابق با کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب‌رشته در دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان شده باشند، می توانند در مهلت تعیین شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش انتخاب‌رشته خود را انجام دهند. دفترچه راهنما یک روز قبل از زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 منتشر می شود که حاوی کدرشته محل های ارائه شده می باشد.

منبع: زمان انتخاب رشته کنکور

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ 

تاکنون زمان دقیقی برای انتشار دفترچه راهنما و همینطور زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نگردیده است. در سال گذشته متقاضیان فرصت داشتند از تاریخ 14 لغایت 18 مرداد ماه 1401 مراحل انتخاب‌رشته خود را تکمیل کنند؛ البته این بازه زمانی برای چند روز دیگر نیز تمدید شد. به همین دلیل پیش بینی می شود در سال جاری نیز بازه زمانی در نظر گرفته شده جهت انتخاب‌رشته در مرداد ماه اعلام گردد. 

 

تا کنون زمان انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

داوطلبان آزمون سراسری که در جلسه آزمون حاضر شده اند، باید پس از اعلام نتایج اولیه اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه خود نمایند. انتخاب‌رشته آزمون سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به منظور انتخاب یکی از دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد انجام می شود. 

 

حتما بخوانید: راهنما انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱

 

تمدید زمان انتخاب رشته کنکور 1401

سازمان سنجش آموزش کشور به منظور انتخاب‌رشته ‌دسته ای از داوطلبان آزمون سراسری که از این مرحله جامانده اند، تاریخ دیگری را نیز تحت عنوان تمدید مهلت در اختیار متقاضیان قرار می دهد. 

بازه زمانی در نظر گرفته شده برای تمدید زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 معمولا یک بازه زمانی سه الی چهار روزه است. احتمالا همانند سال های گذشته این بازه زمانی در حداکثر 4 روز و بلافاصله پس از اتمام مهلت انتخاب رشته اعلام گردد. 

 

تا کنون تمدید زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

برخی از شرکت کنندگان در آزمون سراسری به دلایل مختلفی همچون دیر اطلاع یافتن از مهلت انتخاب‌رشته، زمان‌بر بودن این مرحله نمی توانند در موعد مقرری که سازمان سنجش اعلام کرده است، مراحل انتخاب‌رشته خود را تکمیل کنند. برای اطلاع از آخرین اخبار آزمون سراسری می توانید عضو کانال تلگرامی دانتل کو شوید.

البته لازم است اشاره کنیم که بهتر است متقاضیان بدون در نظر گرفتن تمدید مهلت، در روزهای ابتدایی سعی کنند انتخاب‌های خود را استخراج و  الویت بندی کنند تا در صورت عدم تمدید نیز با مشکلی مواجه نشوند.

مهلت ویرایش 

بازه زمانی اعلام شده جهت تمدید زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ فرصت دیگری را در اختیار متقاضیانی قرار می دهد که مراحل انتخاب رشته‌خود را تکمیل کرده اند اما قصد ویرایش آن را دارند. بنابراین تمامی شرکت کنندگان مجاز هستند در صورت تمایل، مجدد از طریق لینک فعال در سایت سازمان سنجش، فرم انتخاب‌رشته خود را ویرایش کنند. برای مشاهده کارنامه قبولی کنکور کلیک کنید.

در این بازه زمانی آن دسته از داطلبانی که در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 در سایت سازمان سنجش انتخاب‌رشته خود را انجام داده اند نیز می توانند در صورت نیاز ویرایش و اولویت بندی های خود را تغییر دهند. 

البته باید این نکته را متذکر شویم تعداد دفعات ویرایش انتخاب‌رشته محدود می باشد و قبل از تایید ویرایش از تصمیم خود مطمئن شوید. چنانچه این دفعات شما به حداکثر برسد دیگر به هیچوجه امکان تصحیح و اصلاح را نخواهید داشت.

 

 

مشاوره زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

متقاضیان کنکور سراسری باید به یک نکته توجه داشته باشند. کنکور سراسری برای تمامی متقاضیان دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت یکپارچه برگزار می شود، نتایج نیز مشترکا از سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی می گردد، اما مرحله انتخاب‌رشته به صورت مجزا صورت می گیرد. بنابراین داوطلبانی که قصد انتخاب‌رشته در دانشگاه آزاد را دارند، پس از دریافت کارنامه اولیه خود به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند و اطلاعیه ها و اخبار مربوط به زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 را از طریق این سایت پیگیری کنند. برای مشاهده نحوه انتخاب رشته کنکور کلیک کنید.

 

نکته ای که قابل ذکر است، این می باشد که متقاضیان رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد نیز مراحل انتخاب‌رشته خود را در سایت سازمان سنجش انجام دهند.

 

مرحله انتخاب‌رشته مرحله بسیار حساس و سرنوشت ساز است، به قطعیت می توان گفت زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ برای یک دانش آموز کم تجربه شاید زمان کمی برای انجام یک انتخاب‌رشته درست و هوشمندانه باشد. توصیه ما به شما داوطلبان عزیز این است حتما برای کسب نتیجه ایده آل از یک مشاور کمک بگیرد. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل دارای چندین سال تجربه در زمینه انتخاب‌رشته آزمون سراسری می باشند که می توانید برای انجام یک انتخاب‌رشته اصولی از کمک آن ها استفاده کنید.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ در چه تاریخی می باشد؟

سازمان سنجش تاکنون زمان انتخاب‌رشته را اعلام نکرده است، اما به محض دریافت اخبار جدید از طریق این مقاله از سایت دانتل اطلاع رسانی خواهیم کرد.

آیا تمامی شرکت کنندگان در آزمون سراسری، مجاز به ورود مرحله انتخاب‌رشته هستند؟

خیر، دسته ای از متقاضیان که در کارنامه اولیه شان مجاز به انتخاب‌رشته شده باشند، می توانند وارد مرحله انتخاب‌رشته شوند.

آیا تاریخ انتخاب‌رشته آزمونسراسری 1401 تمدید می شود؟

سازمان سنجش در این باره اطلاعیه ای منتشر نکرده است اما پیش بینی می شود که مطابق سال های گذشته دو تا سه روز بلافاصله پس از اتمام مهلت انتخاب‌رشته در این بازه زمانی تمدید شود.

منبع: زمان انتخاب رشته کنکور





:: برچسب‌ها: زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: