مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

مهلت انتخاب رشته کنکور 1401 از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد. داوطلبانی که پس از دریافت نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1401 مجاز به شرکت در انتخاب‌رشته دوره های روزانه و غیر روزانه هستند، با اطلاع از زمان دقیق انتخاب‌رشته، اقدام به تکمیل فرم اینترنتی در سایت سنجش نمایند. انتخاب‌رشته آزمون سراسری یک بازه زمانی چهار الی پنج روزه در نظر گرفته می شود که پس از اتمام برای دو یا سه روز دیگر نیز تمدید می شود. بر اساس رویه سال های گذشته، مهلت انتخاب رشته کنکور سراسی 1401 در مرداد ماه است که برای اطلاع از دیگر جزئیات آن تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

داوطلبانی که مجاز به انتخاب‌رشته در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری و آزاد شده اند، باید در بازه های زمانی اعلام شده از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور، اقدام به الویت بندی کد رشته محل های مورد علاقه شان نمایند. به همین دلیل سازمان سنجش مهلت انتخاب رشته کنکور 1401 را در قالب اطلاعیه ای از طریق سایت خود اعلام می نماید. 

 

تاکنون مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ مشخص نشده است اما به محض اعلام شدن در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

با توجه به رویه سال های گذشته این پروسه از کنکور سراسری معمولا در مرداد ماه و چند روز پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در یک بازه زمانی یک هفته ای انجام می شود. 

 

تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور 1401

هر ساله پس از اتمام مهلت انتخاب‌رشته با داوطلبانی مواجه هستیم که نتوانسته اند فرآیند انتخاب‌رشته خود را در موعد مقرر تکمیل کنند و به همین دلیل تقاضای تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور 1401 را دارند. سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان برگزار کننده کنکور سراسری، معمولا این بازه زمانی را برای سه الی چهار روز دیگر نیز تمدید می کند.

 

به محض مشخص شدن تاریخ دقیق تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 این مقاله بروز رسانی شده و زمان دقیق را برای شما عزیزان اطلاع رسانی می کنیم.

 

در سال گذشته نیز مطابق با هر سال مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ برای چند روزی تمدید شد. پیش بینی می کنیم که امسال نیز شاهد تمدید مهلت در نظر گرفته شده برای پروسه انتخاب‌رشته باشیم.

انتخاب رشته آزمون سراسری 1401 

انتخاب‌رشته آزمون سراسری به منظور تحصیل در دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان دانشگاه‌های سراسری و رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” انجام می گردد. 

داوطلبانی که پس از دریافت کارنامه اولیه خود، ضمن بررسی وضعیت علمی شان از وضعیت مجاز بودن و یا نبودنشان در مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 در حداقل یکی از دوره های روزانه و غیرروزانه نیز مطلع شده اند، می توانند با دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور در زیرگروه مورد نظرشان و استخراج کد رشته محل های مورد نظر، وارد فرآیند انتخاب‌رشته شوند.

هر داوطلب در این مرحله مجاز به درج 150 کدرشته محل مورد علاقه اش می باشد که درج آن ها در فرم مربوطه، فقط در تاریخ هایی که از سوی سایت سنجش اعلام می گردد، امکان پذیر است و چنانچه مهلت انتخاب رشته به پایان برسد، داوطلبان نمی توانند برای درج کدرشته محل‌های مورد علاقه‌شان اقدام کنند. 

 

حتما بخوانید: راهنما انتخاب رشته کنکور

 

زمان ویرایش فرم

بسیاری از شرکت کنندگان کنکور سراسری، پس از اینکه کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را در فرم انتخاب‌رشتهسایت سازمان سنجش درج می کنند، تمایل دارند مجدد وارد سایت شوند، برخی کد رشته محل های درج شده را پاک کنند و یا کد رشته محل های جدید را به این فرم اضافه کنند.

خوشبختانه تا قبل از اتمام مهلت انتخاب رشته و همینطور در تمدید زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده برای این پروسه، متقاضیان مجاز هستند وارد سایت سازمان سنجش شوند و فرم انتخاب‌رشته خود را ویرایش کنند. طی این مرحله جا به جایی، حذف و یا اضافه کردن کد‌رشته محل به فرم انتخاب‌رشته امکان پذیر است.

 

 

 

مشاوره آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱

داوطلبان باید از مهلت انتخاب رشته کنکور 1401 مطلع باشند تا از همان روزهای ابتدایی بتوانند در جهت تکمیل اصولی و بی نقص فرم انتخاب‌رشته خود گام بردارند.

توصیه می شود متقاضیان به منظور کسب اطلاعات کامل از فرآیند انتخاب‌رشته کنکور سراسری در زیرگروه های آزمایشی ریاضی، انسانی، تجربی، هنر و زبان، دفترچه مربوط به زیرگروه آزمایشی خود را دریافت و تمامی مندرجات آن را مطالعه کنند.

مرحله انتخاب‌رشته مرحله بسیار مهمی است که داوطلبان حتما باید برای انجام آن از یک مشاوره تحصیلی کمک بگیرند تا بتوانند بهترین نتیجه را متناسب با رتبه و تراز علمی که کسب کرده اند برای خود رقم بزنند. در صورتی که در این زمینه نیازمند کمک هستید، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مجرب ترین مشاوران تحصیلی کشور دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تمدید مهلت انتخاب رشته 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 چه تاریخی است؟

تاکنون اخباری مبنی بر مهلت انتخاب‌رشته منتشر نشده است، اما احتمالا مشابه با سال های گذشته در اواسط مرداد ماه اعلام شود. 

آیا تاریخ انتخاب‌رشته آزمون سراسری 1401 تمدید نیز می شود؟

احتمالا سازمان سنجش پس از اتمام زمان، این بازه زمانی را برای سه الی چهار روز دیگر نیز تمدید نماید.

زمان انتخاب‌رشته آزمون سراسری 1401 معمولا چند روز است؟

معمولا مهلت اولیه اعلام شده برای آزمون سراسری یک بازه زمانی یک هفته ای می باشد که با تمدید آن معمولا تا ده روز ادامه دارد.

منبع: مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱





:: برچسب‌ها: مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: