ثبت نام کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد 99
نوشته شده توسط : دانتل

کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد 99

دانشگاه آزاد از چندین سال قبل درمقطع کاردانی، بصورت بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد. کاردانی بدون آزمون در دانشگاه آزاد بصورت کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته ارائه می‌شود اما اینکه فرق دو کاردانی در چیست می‌تواند سوال بسیاری از افراد باشد.

کاردانی پیوسته: برای ورود و ثبت نام بصورت بدون کنکور در دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی پیوسته داشتن مدرک دیپلم کفایت می‌کند و بیشتر داوطلبان با مدرک هنرستان‌ها و دبیرستان‌های فنی حرفه ای و کاردانش این مقطع را برمی‌گزینند چراکه نیازی به مدرک پیش دانشگاهی ندارد و البته که داوطلبان با دیپلم نظری نیز مجاز به انتخاب این مقطع هستند.

کاردانی ناپیوسته: برای ورود و ثبت نام بصورت بدون کنکور در دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی ناپیوسته داشتن مدرک دیپلم کافی نیست و داوطلبان این مقطع باید دارای مدرک پیش دانشگاهی نیز باشند که بیشتر داوطلبان با مدرک پیش دانشگاهی رشته‌ها نظری این مقطع را برمی‌گزینند.

در ادامه مطلب به نحوه و زمان ثبت نام و شرایط ورود به دانشگاه در هریک از مقاطع می‌پردازیم.

کاردانی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد

همانطور که گفته شد مقطع کاردانی پیوسته برای داوطلبان با مدرک دیپلم می‌باشد و معمولا داوطلبانی که دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش دارند رشته‌های این مقطع را برمی‌گزینند و به طور کلی در نظام جدید متوسطه، فارغ التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش می‌توانند در دوره کاردانی پیوسته براساس معدل دیپلم، ثبت نام کنند.

متقاضیان با توجه به مدرک پایان دوره متوسطه خود در شاخه‌های فنی حرفه ای و کاردانش تنها مجاز به انتخاب یک رشته تحصیلی برای ثبت نام در دوره کاردانی پیوسته می‌باشند و لازم به ذکر است تطبیق رشته فارغ التحصیلی با رشته انتخابی درمحل دانشگاه بررسی می‌شود و درصورت مغایرت از پذیرش داوطلب ممانعت خواهد شد البته رشـته تربیت بدنی استثنا محسوب می‌شود.

زمان ثبت نام کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد 99

سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با انتشار اطلاعیه‌ای زمان ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته 99 را مشخص کرد که طبق آن ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد 99 برای ورودی مهر از پنجم مردادماه سال 99 شروع و تا دوم شهریورماه سال 99 ادامه داشته است.

اما با توجه به حجم متقاضیان، مهلت ثبت ‌نام وانتخاب رشته پذيرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور مقطع کاردانی پيوسته تمديد شد. با توجه به اطلاعیه جدید ثبت نام و انتخاب رشته تا روز دوشنبه هفتم مهرماه سال 99 تمديد شد.

دفترچه رشته‌های بدون کنکور کاردانی پیوسته 99

داوطلبان رشته‌های بدون کنکور مقطع کاردانی پیوسته برای دریافت کد رشته محل‌های مربوط به این مقطع و همینطور شرایط شرکت در آزمون، شرایط مربوط به وظیفه آقایان و اتباع خارجی باید دفترچه‌ای با عنوان ”  دفترچه راهنما ثبت نام دوره کاردانی پیوسته پذیرش براساس سوابق تحصیلی نیمسال اول سال تحصیلی 1399 _ 1400 ” را از سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد دانلود نمایند.

برای تسهیل روند دریافت دفترچه، لینک دانلود آن در این قسمت از متن قرار داده شده است. برروی لینک زیر کلیک نمایید.

لینک دانلود دفترچه کاردانی پیوسته قرار داده شود.

نحوه ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته 99

داوطلبان برای ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی پیوسته، باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی ” azmoon.org ” مراجعه کنند و پس از ورود به سامانه ثبت نام پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی، ابتدا دفترچه راهنما ثبت نام مقطع کاردانی پیوسته را دریافت نمایند.

لازم به ذکر است ثبت نام فقط به صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان پس از مطالعه دفترچه و اطمینان باید با پرداخت مبلـغ 510،000 ریال کارت اعتباری ثبت نام را تهیه کنند و سپس با درج شماره کارت اعتباری و شماره کدملی وارد صفحه ثبت نام شوند.

متقاضیان دراین مرحله مجاز به انتخاب یک رشته مرتبط با مدرک دیپلمشان هستند که می‌توانند حداکثر 20 محل دانشگاهی را انتخاب نمایند و در صورتی که تمایل به انتخاب رشته دیگری نیز داشته باشند باید مجدد کارت اعتباری تهیه نمایند.

لازم به ذکر است اتباع غیرایرانی برای ثبت نام مقطع کاردانی پیوسته بدون کنکور باید به سایت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نشانی اینترنتی saorg.ir مراجعه و پس از تکمیل اطلاعات کدپیگیری سیزده رقمی را دریافت و سپس مراحل بالا را اجرا کنند.

داوطلبان برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور مقطع کاردانی فنی حرفه ای می‌توانند به مطلب ” ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای 99 ” که پیش تر از سایت دانتل منتشر شده است، مراجعه کنند.

کاردانی ناپیوسته بدون کنکور | دانشگاه آزاد

مقطع کاردانی ناپیوسته بدون کنکور برای داوطلبان با مدرک پیش دانشگاهی رشتههای نظری ارائه میشود و داوطلبان میتوانند با دردست داشتن مدرک پیش دانشگاهی بدون محدودیت و ارتباط رشته دانشگاهی با مدرک دیپلمشان در انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرکت نمایند.

پذیرش دراین مرحله براساس سوابق تحصیلی داوطلب خواهد بود بنابراین هرشخص باید معدل کل و معدل کتبی دیپلم خود را به طور صحیح در فرم ثبت نام قید نماید چرا که در صورت مغایرت با اصل مدرک از پذیرش دانشجو ممانعت خواهد شد.

زمان ثبت نام رشته‌های بدون کنکور کاردانی ناپیوسته

زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور کاردانی ناپیوسته، همانند کاردانی پیوسته میباشد.

دفترچه بدون کنکور کاردانی ناپیوسته

داوطلبان رشته‌های بدون کنکور مقطع کاردانی ناپیوسته برای دریافت کدرشته محل‌های مربوط به این مقطع و همینطور شرایط کلی ثبت نام، باید ”  دفترچه راهنما ثبت نام دوره کاردانی ناپیوسته پذیرش براساس سوابق تحصیلی نیمسال اول سال تحصیلی 1399 _ 1400 ” را از لینک مزیر می توانید دانلود کنید.

لینک دانلود دفترچه کاردانی ناپیوسته قرار داده شود. 

نحوه ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته

نحوه ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته مشابه کاردانی پیوسته می‌باشد با این تفاوت که متقاضیان می‌توانند نسبت به انتخاب بیست کدرشته محل بدون محدودیت و مرتبط بودن با مدرک دیپلمشان برای انتخاب رشته اقدام کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: ثبت نام کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد 99




:: برچسب‌ها: ثبت نام کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: