نوشته شده توسط : دانتل

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی چهار رشته پر طرفدار در دانشگاه‌های سراسری و آزاد هستند. با وجود اینکه مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری به صورت جداگانه انجام می‌گیرد، اما انتخاب رشته این چهار رشته برای تمامی دانشگاه‌ها به شکل مشترک انجام پذیر است. به عبارت دیگر متقاضیان رشته‌های پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه آزاد، موظف هستند تا کدرشته مورد نظر خود را در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری درج کنند. با توجه به این تغییر مهم که در رابطه با انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ایجاد شده است، ضروری است تا داوطلبان اطلاعات کافی و لازم در این زمینه را به دست آورند. در این مقاله به بیان جزئیات زمان و نحوه انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1401 پرداخته شده است.

منبع: انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد

زمان انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

طبق مصبوبه وزارت علوم و سازمان سنجش از این پس انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد و انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری به شکل همزمان و ادغام شده از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد. به طور کلی بازه زمانی انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری آغاز می‌شود. در این مرحله متقاضیان متناسب با رتبه اکتسابی خود اقدام به گزینش کد رشته های موردعلاقه خود می‌کنند. 

 

تا کنون زمان دقیق انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض انتشار در این قسمت اعلام خواهد شد

 

پیش بینی می شود زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد در مرداد ماه همزمان با آغاز انتخاب رشته دانشگاه های سراسری باشد. 

 

بخوانید: راهنما جامع انتخاب رشته کنکور

 

انتخاب سایر رشته های دانشگاه آزاد

متقاضیان باید در نظر داشته باشند که تنها انتخاب رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و دامپزشکی از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد. بدین ترتیب برای انتخاب سایر رشته های آزاد، می‌بایست در زمان انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش و پذیرش آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” مراجعه کرد. انتخاب رشته دانشگاه آزاد بایستی مطابق با دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد انجام شود.

نحوه انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1401

جهت انتخاب رشته پزشکی آزاد ۱۴۰۱ کافیست با چگونگی انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری آشنا شد. داوطلبان پس از انتخاب کدرشته های پزشکی مورد نظر خود، می‌توانند این کدها را با اولویت دلخواه در فرم انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری درج کنند. نحوه انتخاب رشته شامل فرایند زیر است:

راهنما تصویری

1️⃣ همانطور که اشاره کردیم انتخاب رشته های پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنی ” sanjesh.org ” انجام می‌گیرد و از منوی رنگی سمت راست سایت، گزینه ” سراسری ” را انتخاب نمایند.

2️⃣ در این مرحله متقاضی می‌بایست با انتخاب گزینه ” دفترچه و انتخاب رشته سامانه های آزمون سراسری ” اقدام به دریافت دفترچه و مطالعه دقیق محتوای آن کند. پس از دریافت این دفترچه با فشردن گزینه “ انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری ” ورود به مرحله بعد امکان پذیر خواهد بود.

3️⃣ قوانین و اطلاعاتی در رابطه با فرایند انتخاب رشته در اختیار داوطلب قرار می گیرد. داوطلب می بایست این نکات مهم و اصلاحیه ها را مطالعه کرده و بر روی “ تایید و ادامه ” کلیک کند.

4️⃣ ورود به سامانه انتخاب رشته هر داوطلب با استفاده از سه روش امکان پذیر خواهد بود. برای این ورود داوطلب نیاز به اطلاعاتی همچون کد ملی، سریال ثبت نام، شماره پروند و یا شماره رهگیری خواهد داشت.

5️⃣ با ورود به سامانه انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1401 ، داوطلبان فرمی پیش روی خود خواهند داشت که بایستی آن را تکمیل کنند. برای تکمیل این فرم به اطلاعات شخصی و تحصیلی داوطلب از جمله معدل دیپلم نیاز است.

6️⃣: با دسترسی به فرم انتخاب رشته، داوطلب مجاز به انتخاب تعداد 150 کد رشته محل است.

7️⃣ فرآیند انتخاب رشته زمانی تکمیل خواهد شد که داوطلب کد رهگیری را دریافت کرده باشد.

 

به محض فعال شدن لینک انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ در سامانه سنجش، این مطلب را بروزرسانی کرده و راهنمای تصویری را به این مطلب اضافه خواهیم کرد.

 

آیا دانشگاه آزاد ثبت نام پزشکی بدون کنکور دارد؟

پذیرش رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد هر ساله دو بار برای ورودی مهر و بهمن ماه بر اساس سوابق تحصیلی متقاضیان صورت می گیرد. البته لازم به ذکر است که دانشگاه آزاد پذیرش پزشکی بدون کنکور ندارند. از همین رو متقاضیان جهت اطلاع از رشته های بدون کنکور آزاد می‌بایست دفترچه راهنمای ورود به آزاد را مورد مطالعه قرار دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون انتخاب رشته بدون کنکور آزاد و دریافت مشاوره با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

آخرین رتبه ای که برای کسب قبولی در انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد نیاز است با توجه به سهمیه هر داوطلب متفاوت است. از این رو جهت اطلاع از رتبه مورد نیاز رشته پزشکی آزاد، بهتر است داوطلبان کارنامه پذیرش دانشجویان پزشکی سال های پیشین را مورد مطالعه قرار دهند. برای مطالعه و آگاهی از نحوه ویرایش انتخاب رشته دانشگاه آزاد کلیک کنید.

 

 

مشاوره انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

هر داوطلبی باید در نظر داشته باشد که مرحله انتخاب رشته مرحله ای حساس و سرنوشت ساز است. از همین رو بهتر است انتخاب رشته با آگاهی کامل انجام گیرد. اهمیت مسئله انتخاب رشته پزشکی آزاد از دو جهت دو چندان است، چراکه مرحله انتخاب رشته های پزشکی و ازاد با یکدیگر ادغام شده بنابراین چینش الویت ها، حساسیت بیشتری می طلبد از طرف دیگر تحصیل در دانشگاه آزاد به خصوص در رشته هایی مانند رشته پزشکی نیاز به صرف هزینه خواهد داشت. در ادامه به دو مورد از نکات مهم در رابطه با انتخاب رشته دانشگاه آزاد اشاره شده است. برای اطلاع از تراز قبولی دانشگاه آزاد کلیک کنید.

جهت انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد 1401 بهتر است معیارهایی برای اولویت بندی در نظر گرفته شود. به طور معمول در اولویت بندی کدرشته های انتخابی، رشته ها به سه دسته خوشبینانه، منطقی و بدبینانه تقسیم می‌شوند. کدرشته های پزشکی دانشگاه آزاد انتخاب شده توسط داوطلب بایستی در کنار سایر رشته های دانشگاه سراسری در فرم انتخاب رشته درج شوند. 

چنانچه قصد انتخاب رشته پزشکی آزاد ۱۴۰۱ را دارید با توجه به ظرفیت محدود این رشته ها در دوره روزانه دانشگاه‌های سراسری، آزاد و پردیس خودگردان بایستی با حساسیت بیشتری عمل کنید. بنابراین توصیه ما به شما کمک گرفتن از یک مشاور با تجربه می باشد. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل با چندین سال سابقه در زمینه انتخاب رشته کنکور تجربی می توانند به شما کمک کنند تا در نهایت با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید، موفق به کسب قبولی در رشته مورد علاقه خود شوید.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته پزشکی آزاد ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا انتخاب رشته دانشگاه سراسری و آزاد به صورت مجرا از یکدیگر انجام می شود؟

فقط رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی آزاد اط طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. بقیه رشته های دانشگاهی، انتخاب رشته آنها به صورت جدا توسط سایت سنجش دانشگاه آزاد انجام می شود.

مهلت انتخاب رشته پزشکی آزاد 1401 از چه تاریخی می باشد؟

تا کنون زمان دقیق اعلام نشده است اما پیش بینی می شود که در اواسط مرداد ماه انجام خواهد شد.

نحوه ثبت انتخاب رشته پزشکی دانشگاه ازاد در سایت سنجش به چه صورت می باشد؟

در متن مقاله به نحوه انتخاب رشته، رشته های پزشکی دانشگاه ازاد اشاره کرده ایم.

منبع: انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد





:: برچسب‌ها: انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: