دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 از سایت سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” منتشر می شود. شرکت کنندگان در جلسه آزمون که پس از اعلام نتایج اولیه به شناسه انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد در انتهای کارنامه اولیه ارشد خود دسترسی دارند، می توانند پس از دریافت دفترچه‌ی راهنما، اقدام به درج الویت‌های خود در فرم انتخاب‌رشته نمایند. برای اطلاع از شرایط شرکت در این مرحله و همینطور دریافت لیست کد رشته محل های ارائه شده، دریافت و مطالعه دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1401 حائز اهمیت است.

منبع: دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد 

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

پس از برگزاری آزمون ارشد و اعلام نتایج اولیه، مرحله انتخاب‌رشته آغاز می شود. داوطلبانی که کد دسترسی به انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد در انتهای کارنامه اولیه آن ها درج گردیده است، مجاز به شرکت در مرحله انتخاب‌رشته از طریق سایت azmoon.org می باشند. منظور راهنمایی شرکت کنندگان در جلسه آزمون، دستور العمل شرکت در مرحله انتخاب‌رشته را در قالب دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ منتشر می کند و در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

داوطلبانی که مایل به انتخاب‌رشته هستند، ابتدا باید دفترچه‌ی راهنما را مطالعه و بررسی کنند و در نهایت الویت‌های خود را حداکثر در 100 کدرشته محل از آن استخراج نمایند. لیست رشته‌ها در دفترچه‌ی نامبرده درج می گردد. 

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1401

با وجود برگزاری یک آزمون یکپارچه برای دانشگاه‌های سراسری و ازاد، اما مرحله انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد به صورت مجزا از دانشگاه‌های سراسری و از طریق سایت سازمان سنجش و پذیرش ازاد azmoon.org انجام می شود.

دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد 1401 نامبرده معمولا مدتی پس از اعلام نتایج اولیه آزمون و چند روز قبل از بازه زمانی مربوط به انتخاب‌رشته ازاد از طریق سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد azmoon.org منتشر می گردد. در ادامه می توانید دفترچه‌ی راهنما را دانلود نمایید.

دانلود دفترچه انتخاب‌رشته ارشد ازاد 1401

تاکنون لینک دانلود دفترچه کنکور کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۱ از طریق سایت منتشر نشده است. پبش بینی می شود دفترچه‌ی راهنما در تیر ماه همزمان با آغاز فرآیند انتخاب‌رشته منتشر شود.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ 

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401 به صورت مجزا از طریق سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه ازاد در یک بازه زمانی چند روزه قبل از انتشار دفترچه‌ی راهنما، منتشر می گردد. 

در صورت مشخص شدن زمان انتشار دفترچه‌ی راهنما تاریخ دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

تاریخ انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1401 تاکنون مشخص نشده است اما احتمالا مطابق رویه سال های گذشته، دفترچه‌ی راهنما در اواخر تیرماه در اختیار شرکت کنندگان قرار بگیرد. پس از انتشار دفترچه‌ی راهنما متقاضیان می توانند طی مهلت یک هفته تا ده روزه اقدام به درج الویت های خود در فرم انتخاب‌رشته کنند و شانس خود را برای ورود به کد رشته محل های ارائه شده در واحد های مختلف دانشگاه‌های آزاد در سراسر کشور امتحان نمایند.

 

 

مندرجات دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1401

دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1401 به منظور اطلاع رسانی قوانین و شرایط شرکت در این مرحله از پذیرش دانشگاه ازاد و لیست کد رشته محل های ارائه شده، طراحی شده است و در بردارنده سرفصل های زیر می باشد:

✅ شیوه انتخاب‌رشته ارشد دانشگاه ازاد و پذیرش دانشجو

✅ پذیرش نهایی متقاضیان کنکور ارشد

✅ شرایط پذیرش فارغ التحصیلان در مقطع ارشد دانشگاه ازاد

✅ سهمیه رزمندگان و ایثارگران و تاثیر آن در پذیرش نهایی داوطلبان

✅ پذیرش اتباع خارجی در کنکور ارشد

✅ نکات و تذکرات مهم پیرامون کنکور ارشد

✅ کد رشته محل های ارائه شده در واحد های مختلف دانشگاه ازاد در سراسر کشور

سهمیه رزمندگان و ایثارگران

سهمیه های کارشناسی‌ارشد شامل سهمیه های رزمندگان و ایثارگران است که بر اساس دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد دارای شرایط و ضوابطی می باشد.

افرادی که دارای حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه های دفاع مقدس از سال 1359 تا 1368 باشند، برای ورود به کدرشته محل‌های دانشگاه ازاد مجاز به کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه ازاد می باشند.

داوطلبانی که دارای سهمیه ایثارگری هستند نیز می توانند در انتخاب‌رشته ارشد، از این سهمیه استفاده کنند. به این ترتیب که دارندگان سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت (همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر، آزادگان و همسر و فرزندان آنان و جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان).

همینطور دارندگان سهمیه ایثارگران 5 درصد ظرفیت (جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان وهمسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ) برای ورود به کد رشته محل های آزاد، مجاز به کسب حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد هستند.

در صورتی که سهمیه مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1401 با داوطلبان با سهمیه ایثارگران 25 درصدی تکمیل نشود، ظرفیت های خالی آن به داوطلبان با سهمیه ایثارگران 5 درصدی اختصاص داده می شود و در صورت خالی ماندن مجدد، به داوطلبان با سهمیه آزاد، اختصاص خواهد داشت.

سهمیه رتبه اول کنکور کارشناسی ارشد 

بر اساس مندرجات دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1401  فارغ التحصیلان ممتاز در مقطع کارشناسی به داوطلبانی گفته می شود که دارای یکی از شرایط زیر باشند و به این ترتیب می توانند از سهمیه رتبه اول کارشناسی در انتخاب‌رشته استفاده کنند.





:: برچسب‌ها: دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 56

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: