اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ ششم به هفتم و نهم به دهم چند روز پس از اعلام نتیجه امکان پذیر می باشد. پس از برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان و گذشت یک بازه زمانی نسبتا کوتاه، نتایج نهایی از طریق سایت‌های مربوطه منتشر می‌گردد. در این میان هستند داوطلبانی که در ستون وضعیت قبولی با عبارت ” عدم پذیرش ” مواجه می‌شوند. این افراد در واقع نتوانستند حد نصاب نمره قبولی را بدست آورند و مردود شده اند. اما سازمان ملی پرورش استعداد درخشان برای این دسته‌ از داوطلبان حق اعتراض قائل شده است و می‌توانند نسبت به نتیجه دریافتی خود اعتراض کنند. به همین مننظور در ادامه این مطلب به زمان و نحوه ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان 1401 – 1402 می‌پردازیم.

منبع: اعتراض به نتایج تیزهوشان

اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

پس از برگزاری آزمون، نتایج آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برای داوطلبان منتشر می‌شود. با توجه به کارنامه و دفترچه سوال و کلید آزمون تیزهوشان که منتشر می‌گردد، چنانچه داوطلبی نسبت به نتیجه اکتسابی خود، اعتراض داشته باشد و حس کند نتیجه نهایی با آنچه که فکر میکرده مغایرت دارد می تواند نسبت به ثبت اعتراض به نتایج تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ اقدام کند.

طبق روال هرساله فقط برای داوطلبانی که در این آزمون پذیرفته نشده اند، کارنامه صادر می‌شود. تمامی داوطلبانی که پذیرفته نشده اند می‌توانند کارنامه خود را دریافت کنند و از تعداد سوالات نزده، تعداد سوالات صحیح و تعداد سوالات غلط خود در این آزمون مطلع شوند.

زمان اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 1401 – 1402

داوطلبانی که در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان در مقطع ششم برای ورود به مقطع هفتم و در مقطع نهم و برای ورود به مقطع دهم ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ شرکت می‌کنند، چنانچه بعد از دریافت نتایج به نتیجه خود اعتراض دارند، می‌توانند طبق روال هرسال دو تا سه روز پس از اعلام نتایج این آزمون، اعتراض خود را ثبت کنند.

تاکنون اطلاعیه ای مبنی بر زمان ثبت اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در مقاطع ششم به هفتم و نهم به دهم منتشر نگردیده است اما به محض دریافت اخبار جدید در این مقاله قرار خواهیم داد.

در سال گذشته زمان اعتراض به نتیجه آزمون در اواخر مرداد ماه انجام شد. پیش بینی می شود امسال نیز نتایج در نیمه دوم مرداد ماه منتشر شود و داوطلبان در بازمان زمان ۳ تا ۴ روز پس از اعلام نتیجه نسبت به آن اعتراض خود را ثبت کنند.

 

 

نحوه ثبت اعتراض به نتایج تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

در ابتدا توصیه مشاوران دانتل به دانش آموزان این است که دفترچه سوال و کلید آزمون تیزهوشانی که در آن شرکت کرده اند را دریافت کنند و با پاسخ های خود مقایسه کنند چنانچه در بررسی سوالات مغایرتی مشاهده کردند، نسبت به ثبت اعتراض به نتایج تیزهوشان 1401 – 1402 اقدام کنند. در ادامه نحوه ثبت اعتراض را شرح داده ایم:

نحوه ثبت اعتراض ششم به هفتم

داوطلبانی که در آزمون تیز هوشان ششم به هفتم 1401 – 1402 شرکت کرده و به نتایج نهایی اعتراض دارند بایستی طبق مراحل زیر پیش بروند و اعتراض نتایج تیزهوشان ششم به هفتم خود را ثبت نمایند.

1️⃣ به سایت تیز هوشان ششم به هفتم ” hoosh.medu.ir ” مراجعه نمایید.

2️⃣ پس از مراجعه به سایت نامبرده، بایستی برای دسترسی به پرتال خود، ” کد ملی ” و ” رمز عبور همگام ” خود را وارد نمایند.

3️⃣ داوطلب پس از ورود به صفحه جدید بایستی “ نقش خود ” و ” عنوان سازمان ” که همان نام مدرسه او می‌باشد را انتخاب کند.

4️⃣ در این مرحله بایستی از قسمت ” مدیریت ” بر روی گزینه “ ثبت درخواست تجدید نظر ” کلیک نمایند.

5️⃣ در این مرحله با فرمی با عنوان ” درخواست تجدید نظر سنجش و پذیرش پایه هفتم دبیرستان های دوره اول استعداد درخشان سال 1401 – 1402 ” مواجه می‌شوید که در ابتدای آن ذکر شده است که فقط یکبار حق ثبت اعتراض به نتایج تیزهوشان ششم به هفتم را دارید و حداکثر می‌توانید نسبت به سه مورد درخواست اعتراض خود را ثبت کنید.

6️⃣ در این فرم درخواست های از پیش تعیین شده ای وجود دارد که بایستی یک تا سه مورد از آنها را انتخاب کرده و در بخش توضیحات، عنوان اعتراض توضیح داده شود و در نهایت با کلیک بر روی گزینه ” ذخیره ” اعتراض خود را ثبت نمایند.

موارد مجاز اعتراض به نتیجه پایه هفتم

در فرم درخواست تجدید نظر سنجش و پذیرش پایه هفتم دبیرستان های دوره اول استعداد درخشان سال ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ چندین درخواست از پیش تعیین شده وجود دارد که داوطلبان می‌توانند اعتراض به نتایج تیزهوشان ششم به هفتم خود را ثبت کنند که این درخواست ها به شرح موارد زیر است.





:: برچسب‌ها: اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 47

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: