سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ همان سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد با آدرس الکترونیکی ” azmoon.org ” می باشد. انتخاب‌رشته کنکور سراسری در تمامی زیرگروه ها برای دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مجزا از یکدیگر انجام می شود. داوطلبانی که مایل به انتخاب‌رشته دانشگاه ازاد هستند و در کارنامه اولیه خود نیز به شناسه انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد، دسترسی دارند؛ می توانند در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و اقدام به تکمیل مراحل انتخاب‌رشته خود نمایند. در ادامه همراه ما باشید تا ضمن آشنایی با سایت انتخاب رشته با کنکور دانشگاه آزاد از نحوه انتخاب رشته در این سایت نیز مطلع گردیم.

منبع: سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد

سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

پس از اینکه کنکور سراسری در زیرگروه های مختلف برگزار می گردد، سازمان سنجش آموزش کشور که مجری این آزمون می باشد، پاسخبرگ های شرکت کنندگان در جلسه آزمون را بررسی می کند و پس از گذشت تقریبا 4 تا 6 هفته بعد، نتایج را از طریق سایت سنجش sanjesh.org منتشر می نماید.

دسته ای از داوطلبان که بر اساس کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب‌رشته در دانشگاه ازاد شده باشند، یعنی به شناسه انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد، دسترسی داشته باشند، مجاز هستند کد رشته محل های مورد علاقه خود در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد درج نمایند. 

زمان انتخاب‌رشته کنکور سراسری در دانشگاه آزاد، از طریق مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد اعلام می گردد که متقاضیان در این بازه زمانی مجاز به انتخاب رشته هستند.

بنابراین اگر مایل به انتخاب‌رشته در دانشگاه ازاد هستید، باید در نظر داشته باشید که انتخاب‌رشته در این دانشگاه، به صورت مجزا از دانشگاه‌های سراسری انجام می شود و لازم است متقاضیان جهت اطلاع از شرایط شرکت در آن، به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی “azmoon.org” مراجعه کنند و اقدام به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب‌رشته نمایند. 

متقاضیان مجاز هستند پس از بررسی دفترچه انتخاب‌رشته و استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، آن ها را حداکثر در 100 کد رشته محل الویت بندی کرده و در فرم مربوطه درج نمایند. 

ورود به سایت انتخاب رشته با کنکور دانشگاه آزاد 1401

کنکور سراسری برای دانشگاه های سراسری و ازاد به صورت یکپارچه برگزار می شود اما پس از اعلام نتایج اولیه، مسیر این دو دانشگاه از یکدیگر جدا می شود، به طوری که علاقه مندان به دانشگاه ازاد، باید برای درج الویت های مورد علاقه خود به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” مراجعه کنند.

البته انتخاب‌رشته، فقط برای داوطلبانی امکان پذیر است که در انتهای کارنامه اولیه آن ها کد دسترسی به انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد درج گردیده باشد. در ادامه به مراحل ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد اشاره کرده ایم:

✅ به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد azmoon.org مراجعه کنید.

✅ کلیک بر روی گزینه انتخاب رشته آزمون سراسری 1401

✅ دانلود و مطالعه کامل دفترچه راهنما انتخاب رشته

✅ وارد کردن اطلاعات خواسته شده شامل ” کد دسترسی به انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد ” و ” کد مل ی”

✅ پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور ازاد

✅ تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته (حداکثر 100 کدرشته محل)

✅ تایید نهایی و دریافت کد پیگیری

نحوه ورود به سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

در این قسمت به منظور راهنمای شما عزیزان که مایل هستید جهت تکمیل فرم انتخاب‌رشته اقدام نمایید، راهنمای تصویری نحوه انتخاب‌رشته از طریق سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد یعنی سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد را به صورت گام به گام آورده ایم:

 1️⃣ ابتدا آدرس اینترنتی متعلق به سایت دانشگاه ازاد azmoon.org را در مرورگر خود جستجو نمایید.

2️⃣ برای تکمیل انتخاب‌رشته لازم است بر روی گزینه “ انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1401 (دانشگاه ازاد اسلامی) ” کلیک نمایید.

3️⃣ در صفحه ایجاد شده، لینک مرتبط با دریافت دفترچه راهنما و همینطور لینک انتخاب‌رشته قرار دارد. در صورتی که دفترچه را بررسی کرده اید و الویت های خود را استخراج نموده اید، اطلاعات خواسته شده شامل ” کد دسترسی به انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد ” و ” کد ملی ” خود را وارد کنید و در پایان بر روی گزینه ” ورود ” کلیک نمایید.

4️⃣ در صفحه جدید باز شده، اطلاعات داوطلب قرار دارد که در صورت تایید آن ها لازم است داوطلب نسبت به پرداخت هزینه انتخاب‌رشته اقدام نماید. بنابراین پس از مشخص کرددن درگاه پرداخت، بر روی گزینه ” پرداخت ” کلیک نمایید.

5️⃣ در این مرحله اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید تا بتوانید کارت اعتباری مرتبط با انتخاب‌رشته کنکور سراسری در دانشگاه آزاد را دریافت کنید. (در سال گذشته هزینه انتخاب‌رشته در دانشگاه آزاد 69000 تومان بود که احتمالا در سال جاری با افزایش همراه باشد.)

6️⃣ پس از اتمام مرحله پرداخت هزینه و دریافت سریال اعتباری انتخاب‌رشته، می توانید وارد فرم انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد شوید.

7️⃣ پس از دریافت فرم انتخاب‌رشته، الویت های خود را به ترتیب وارد کرده و پس از چندین بار بررسی در صورت داشتن اطمینان، اقدام به ثبت نهایی در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد نمایید.

8️⃣ در صورت موفقیت آمیز طی کردن مراحل فوق، در پایان یک کد پیگیری در اختیار شما قرار خواهد داد.

لینک دریافت دفترچه راهنما

همانطور که پیش تر اشاره کوتاهی کردیم، لینک دریافت دفترچه راهنما در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد فعال می شود. بنابراین اگر مایل هستید ضمن اطلاع از قوانین و شرایط شرکت در مرحله انتخاب‌رشته، از لیست کد رشته محل های ارائه شده نیز مطلع شوید، لازم است برای دریافت دفترچه به وبسایت azmoon.org مراجعه کنید. 

دفترچه راهنما همزمان با شروع مهلت انتخاب‌رشته از طریق سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد منتشر می شود. از همین رو برای دانلود دفترچه انتخاب رشته بر روی عبارت زیر کلیک کنید.

 

 

آیا انتخاب رشته پزشکی در سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد انجام می شود؟

در جواب این پرسش با باید بگوییم خیر. انتخاب رشته تمامی رشته های پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی و تمامی رشته های پیراپزشکی (پرستاری، فیزیوتراپی، مامایی، رادیولوژی و …) در سایت سازمان سنجش همراه با دیگر اولویت های دانشگاه‌های سراسری کدرشته محل های آن را در فرم انتخاب‌رشته وارد می کند.

پس اگر متقاضی رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در دانشگاه آزاد می باشید، باید برای انتخاب رشته آن ها به سایت سازمان سنجش آموز کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه نمایید.

مشاوره سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

پس از اتمام مرحله انتخاب‌رشته، سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اقدام به بررسی فرم های انتخاب‌رشته شرکت کنندگان در این آزمون می نماید و پس از تقریبا یک بازه زمانی سه الی چهار هفته ای، نتایج را منتشر می کند. شما عزیزان پس از اتمام مهلت انتخاب رشته می توانید در زمان های اعلام شده، مجدد به نتخاب رشته دانشگاه آزاد azmoon.org مراجعه کنید و از پذیرش و یا عدم پذیرش خود مطلع شوید.

پذیرفته شدگان باید در موعد مقرر به دانشگاه محل قبولی مراجعه کرده و اقدام به ثبت نام نهایی نمایند. در نظر داشته باشید که اغلب رشته های باآزمون دانشگاه آزاد شامل رشته های پزشکی و پیراپزشکی است که طرفداران بسیاری دارد و در صورتی می توانید در آن های پذیرفته شوید که انتخاب‌رشته اصولی و درستی داشته باشید. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان پیرامون انتخاب‌رشته هستند که می توانید برای طی مراحل انتخاب‌رشته از آن ها کمک بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ کدام سایت است؟

سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی “azmoon.org” می باشد.

آیا متقاضیان باید جهت تکمیل فرم در وبسایت انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد هزینه ای را پرداخت کنند؟

بله، شرکت در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد با پرداخت هزینه امکان پذیر است.

آیا دفترچه راهنمای دانشگاه ازاد نیز از طریق این سایت منتشر می گردد؟

بله، لینک دریافت دفترچه راهنما نیز در سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد منتشر خواهد شد.

منبع: سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد





:: برچسب‌ها: سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: