لیست رشته های دانشگاه آزاد 99
نوشته شده توسط : دانتل

لیست رشته های دانشگاه آزاد 99 | مقطع کارشناسی

در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد شما می توانید بسیاری از رشته ها را صرفا براساس سوابق تحصیلی و بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری انتخاب کنید. اما در ارتباط با برخی از رشته های پرطرفدار مثل رشته های پزشکی، می بایست براساس رتبه کنکور خود در یکی از واحدهای دانشگاه ثبت نام کنید. در ادامه این قسمت رشته های ارائه شده با سوابق تحصیلی و رشته های نیازمند به شرکت در کنکور سراسری را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

لیست رشته های دانشگاه آزاد 99 | قبولی بدون کنکور

در جدول زیر برخی از مهمترین رشته هایی که بدون نیاز به کنکور و براساس سوابق تحصیلی می توانید آنها را انتخاب کنید، بیان شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و آگاهی از واحدهای ارائه دهنده هر رشته می توانید دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد، برای پذیرش براساس سوابق تحصیلی را مطالعه نمایید.

شاخه نظری رشته ها
ریاضی و فیزیک مهندسی نرم افزار کامپیوتر، مهندسی متالوژی، مهندسی مخابرات، مهندسی مکانیک، معماری، مهندسی اجرایی عمران، مهندسی ساخت و تولید، مهندسی شهرسازی، آمار، مهندسی سخت افزار کامپیوتر، مهندسی شهرسازی، مهندسی فناوری عمران، مهندسی تکنولوژی الکترونیک، مهندسی تکنولوژی برق
علوم تجربی بهداشت مواد غذایی، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی
علوم انسانی حسابداری، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، مدیریت دولتی، آموزش و پرورش ابتدایی، مدیریت بیمه
زبان آموزش زبان انگلیسی
هنر مرمت بناهای تاریخی، ارتباط تصویری، هنرهای تجسمی-نقاشی، کارشناسی حرفه ای گرافیک-تصویرسازی،

 

لیست رشته های دانشگاه آزاد 99 | قبولی با کنکور

شاخه تحصیلی رشته های قبولی در دانشگاه
ریاضی و فیزیک انواع گرایش های مهندسی:

 

برق، معماری و معماری داخلی، شهرسازی، عمران، صنایع، مکانیک، پزشکی، کامپیوتر، ساخت و تولید، مواد و متالوژی، شیمی، پلیمر، نفت، نقشه برداری، هسته ای، ورزش، نساجی، انرژی، آب، صنایع غذایی، ماشین های صنایع غذایی، هوا و فضا، ورزش.

ریاضیات کاربردی، علوم کامپیوتر

علوم تجربی پزشکی، دامپزشکی، داروسازی، دندان پزشکی، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری، مامایی، گیاه پزشکی، علوم آزمایشگاهی، تغذیه، مهندسی بهداشت حرفه ای، مهندسی بهداشت محیط، بهداشت، بهداشت خانواده، بهداشت مبارزه با بیماری ها، بهداشت مواد غذایی، شیمی کاربردی و محض، زیست فناوری، میکروبیولوژی، مهندسی علوم دامی، مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی، زیست شناسی گیاهی، زیست شناسی جانوری، زیست سلولی مولکولی، علوم و مهندسی شیلات، اقتصاد کشاورزی
علوم انسانی انواع گرایش های مدیریت:

 

بازرگانی، مالی، دولتی، صنعتی، امور بانکی، امور گمرکی، بیمه

روانشناسی و علوم تربیتی، مددکاری اجتماعی، حقوق، حسابداری و اقتصاد، علوم سیاسی، برنامه ریزی اجتماعی، مطالعه خانواده، هتلداری و گردشگری، جغرافیا، علوم ورزشی، زبان و ادبیات فارسی

زبان ادبیات انگلیسی، آموزش انگلیسی، مترجمی انگلیسی

 

مترجمی زبان آلمانی،

هنر ارتباط تصویری، مرمت بناهای تاریخی، عکاسی

لیست رشته های دانشگاه آزاد | رشته های ارائه نشده

در این بخش رشته هایی را که توسط دانشگاه آزاد ارائه نمی شوند بررسی خواهیم کرد. اما به این نکته توجه داشته باشید که این اطلاعات بر اساس دفترچه انتخاب رشته سال های گذشته تهیه شده است و احتمال دارد در سال تحصیلی جدید رشته دیگری به دفترچه اضافه یا از آن کسر شود.

شاخه نظری رشته ها
ریاضی و فیزیک
علوم تجربی
علوم انسانی فلسفه و گرایش های مرتبط، تاریخ
زبان در مقطع کارشناسی صرفا زبان های انگلیسی و آلمانی در این دانشگاه تدریس می شوند. البته در ارتباط با زبان آلمانی نیز صرفا مترجمی زبان آلمانی ارائه می شود.
هنر کلیه گرایش های مربوط به آهنگ سازی و نواختن ساز،ادبیات نمایشی، بازیگری،سینما، کارگردانی، نمایش عروسکی، انیمیشن، موزه، هنر اسلامی، طراحی صنعتی، مجسمه سازی، کتابت و نگارگری، تلویزیون و هنرهای دیجیتال، طراحی و ساخت طلا، سفالگری، فرش، طراحی لباس، طراحی صحنه، طراحی پارچه، صنایع دستی، چاپ

لیست رشته های دانشگاه آزاد 99 | تحصیلات تکمیلی

در این قسمت نگاهی به آینده تحصیلی رشته‌های مختلف در دانشگاه آزاد خواهیم داشت و رشته‌های مختلف را از نظر امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه آزاد بررسی خواهیم کرد.

رشته مورد نظر وضعیت تحصیلات تکمیلی
پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی *در زمینه ارائه تخصص های رشته پزشکی در دانشگاه آزاد قدم هایی برداشته شده اما در حال حاضر اکثر زمینه های تخصصی در این دانشگاه ارائه نمی شوند.

 

*سه گرایش تخصصی داروشناسی (سم شناسی، اقتصاد و مدیریت دارو، فارماکولوژی) در دانشگاه ازاد ارائه می شوند

*رشته دندانپزشکی در دانشگاه آزاد وضعیت بهتری دارد و بسیاری از زمینه های تخصصی این رشته در دانشگاه آزاد موجود است.

 

سایر رشته های علوم تجربی(پرستاری، مامایی، علوم آزمایشگاهی و….) رشته های کارشناسی ارشد عبارتند از:

 

بیوشیمی بالینی، علوم تغذیه، علوم بهداشتی در تغذیه،علوم تشریحی، شیمی دارویی، سم شناسی،مهندسی بهداشت محیط، مهندسی پزشکی، آموزش بهداشت، مدیریت خدمات بهداشت و درمان،بهداشت و ایمنی مواد غذایی، علوم و صنایع مواد غذایی(کنترل کیفی)، پرستاری(داخلی جراحی، سلامت جامعه، کودک،روان پرستاری، مراقبت های ویژه)، نانوتکنولوژی پزشکی، زیست فن آوری پزشکی، اقتصاد بهداشت.

گرایش های مهندسی تقریبا تمامی رشته های مهندسی در دوره تحصیلات تکمیلی ارائه می شوند
سایر رشته های تحصیلی تقریبا تمامی رشته ها (حتی تاریخ و فلسفه) در تحصیلات تکمیلی ارائه می شوند.

سوالات متداول

1. آیا رشته های تخصصی علوم پزشکی در دانشگاه آزاد ارائه می شوند؟

در سال های اخیر دانشگاه آزاد قدم هایی را در این زمینه برداشته و برخی گرایش های تخصصی رشته های علوم پزشکی را راه اندازی کرده است. با این حال بسیاری از رشته ها هنوز در این دانشگاه ارائه نمی شوند.

2.آیا مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد هم براساس سوابق تحصیلی پذیرش دارد؟

این امکان در حال حاضر فقط برای مقطع کارشناسی فراهم است و پذیرش بدون کنکور در مقطع ارشد صرفا برای دانشجویان استعداد درخشان ممکن است.

برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه لیست رشته های دانشگاه آزاد 99 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02126295595 تماس بگیرید.

منبع: لیست رشته های دانشگاه آزاد 99




:: برچسب‌ها: لیست رشته های دانشگاه آزاد 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: