نوشته شده توسط : دانتل

انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی 1401 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود. تمامی حاضرین در جلسه آزمون کنکور سراسری تجربی می توانند در نیمه اول مرداد ماه نتایج اولیه خود را دریافت کنند و در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، اقدام به انتخاب کد رشته محل های روزانه و غیرروزانه مورد علاقه خود نمایند. در صورتی که شما نیز تمایل به انتخاب رشته تجربی 1401 دارید، توصیه می شود برای دریافت اطلاعات تکمیلی تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

منبع: انتخاب رشته تجربی

انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۱

پس از دریافت نتایج اولیه، تحلیل و بررسی مندرجات کارنامه بسیار اهمیت دارد؛ به گونه ای که متقاضیان باید ضمن توجه به رتبه و تراز اکتسابی خود، از وضعیت مجاز بودن و یا نبودن برای انتخاب رشته کنکور تجربی 1401 دوره های مختلف دانشگاه های سراسری و آزاد نیز مطلع گردند. انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری با هدف انتخاب کدرشته محل های ارائه شده در دوره های مختلف شامل روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان انجام می شود. 

داوطلبان زمانی که یک کد رشته محل از دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۱ را انتخاب می کنند، باید به چندین فاکتور مهم شامل علاقه، ظرفیت هر کد رشته محل، کیفیت دانشگاه های انتخابی، مسیر رفت و آمد از محل زندگی تا دانشگاه، آینده شغلی و بازار کار، استعداد و توانایی های لازم برای رشته انتخابی و همینطور رتبه و تراز اکتسابی توجه داشته باشند و در نهایت پس از انتخاب الویت ها، آن ها را در فرم انتخاب رشته درج کنند. 

 

بخوانید: راهنما کامل انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱

 

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی 1401

پس از اینکه نتایج اولیه آزمون سراسری 1401 اعلام می شود، دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی 1401 نیز بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد. داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شده اند، می توانند در بازه های زمانی اعلام شده، فرم انتخاب رشته تجربی خود را تکمیل کنند.

 

تاکنون زمان انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۱ اعلام نشده است. به محض اعلام در این قسمت بروزرسانی خواهد شد.

 

از آنجایی که معمولا نتایج اولیه کنکور سراسری در مرداد ماه اعلام می شود، متقاضیان نیز می توانند چند روز پس از دریافت نتایج، فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند. انتخاب رشته کنکور سراسری و کنکور دانشگاه آزاد به صورت مجزا و در سایت های مختلف انجام می شود.

 

بخوانید: زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱

 

کارنامه انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۱

برای انتخاب رشته کنکور تجربی 1401 تحلیل کارنامه کنکور بسیار مهم است و داوطلبی که بدون توجه به اطلاعات کارنامه و بدون تحلیل درست کارنامه، انتخاب رشته کند به احتمال زیاد نتیجه مناسبی را به دست نمی آورد. در کارنامه کنکور اطلاعاتی درج شده است که در نگاه اول داوطلب می تواند متوجه شود که چه رتبه‌ای در سهمیه ، چه رتبه‌ای در سطح کشوری و چه نمره و ترازی به دست آورده است همچنین وضعیت مجاز بودن او برای انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری و آزاد به چه صورت است.

احتمالا همه شما این موارد از کارنامه کنکور تجربی را به خوبی متوجه می شوید اما اینکه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۱ چگونه بر اساس کارنامه و اطلاعات موجود در آن انجام شود، جای سوال دارد و شما هم حتما این سوال را دارید که با این رتبه چگونه می توانم با یک انتخاب‌رشته اصولی به شرط قبولی در بهترین رشته و دانشگاه انجام دهم؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا بخش های مختلف کارنامه کنکور را توضیح می دهیم و در ادامه درباره نحوه انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۱ با شانس قبولی بالا ، صحبت خواهیم کرد.

اطلاعات ثبت نامی و آزمونی

در بخش اول کارنامه کنکور شما اطلاعات ثبت نامی و آزمونی به شرح زیر درج شده اند. در این بخش اگر اطلاعات مغایری درج شده باشد لازم است حتما از طریق ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، اطلاعات اشتباه را اصلاح کنید مخصوصا اگر این اطلاعات اشتباه مربوط به سهمیه داوطلب و عدم اعمال سهمیه باشد.

شماره پرونده نام خانوادگی و نام شماره شناسنامه جنسیت سال تولد
عنوان دیپلم معدل کتبی دیپلم نوع سهمیه زبان خارجی امتحانی کد دیپلم
اخذ دیپلم محل تولد استان بومی

اعلام علاقه مندی بر اساس تقاضانامه

داوطلبانی که در زمان ثبت نام آزمون سراسری، برای انتخاب رشته دانشگاه غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور اعلام علاقه مندی کرده اند در این بخش از کارنامه کنکور برای آنها مشخص خواهد بود. البته اگر هم اعلام علاقه مندی نکرده اید، جای نگرانی نیست چرا که سازمان سنجش در زمان انتخاب رشته کنکور تجربی 1401 فرصتی را برای شما فراهم می‌کند که با پرداخت هزینه در سایت سنجش ، انتخاب رشته دو دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی را نیز انجام دهید.

همچنین در این بخش، داوطلبان دارای سهمیه کارمندی و ایثارگری که نیز در زمان تکمیل فرم ثبت نام گزینه‌های مربوطه را فعال کرده اند، سهمیه کارمندی برای آنها اعمال می شود. سهمیه بهیار نیز به داوطلبانی که شاغل در یکی از مراکز دولتی یا غیردولتی می باشند و حداقل 3 سال سابقه خدمت دارند، اختصاص می یاید.

وضعیت مجاز به انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۱

مهم ترین بخش کارنامه کنکور،‌ بخش وضعیت مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی 1401 است. طبق این بند، داوطلبان فقط می توانند در دانشگاه‌هایی انتخاب رشته کنند که با توجه به رتبه و تراز اکتسابی، مجاز شده اند. در این بخش از کارنامه وضعیت داوطلب برای انتخاب‌رشته در دانشگاه های مختلف قایل رویت است که شامل موارد زیر می باشد:

✅ مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های روزانه و شبانه

✅ مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های مجازی، پردیس خودگردان و مازاد

✅ مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان 

✅ مجاز به انتخاب رشته دانشگاه پیام نور و دانشگاه غیر انتفاعی

✅ مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد

وضعیت رتبه و نمره کل داوطلب در هر زیر گروه

از دیگر بخش های مهم کارنامه، بخش مربوط به رتبه و تراز است. در این بخش رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، نمره تراز و میزان تاثیر سوابق تحصیلی داوطب در انتخاب رشته کنکور تجربی 1401 درج شده است. داوطلب باید از طریق رتبه‌های درج شده در این بخش متوجه شود که چه میزان شانس پذیرش در رشته ها و دانشگاه های مختلف دارد. برای مشاهده ضرایب زیر گروه کنکور تجربی کلیک کنید.

سهمیه های موثر در انتخاب رشته کنکور تجربی 1401

در پذیرش متقاضیان در دانشگاه های سراسری در رشته های مختلف ارائه شده در زیرگروه آزمایشی تجربی، سهمیه های مختلفی تاثیر گذار می باشد. هر کدام از متقاضیان با توجه به شرایطی که دارند، از یکی از این سهمیه ها برخوردار هستند. از مهم ترین سهمیه های اعمالی در انتخاب رشته کنکور تجربی می توان به موارد زیر اشاره کرد:





:: برچسب‌ها: انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 100

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: