اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ می تواند داوطلب را از این رقابت بزرگ حذف کند. یکی از مواردی که برای سازمان سنجش آموزش کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، وارد کردن اطلاعات خواسته شده به درستی می باشد. بنابراین داوطلبان باید در نظر داشته باشند، در صورتی که قصد دارند، خودشان مراحل نام نویسی در سایت سازمان سنجش را تکمیل کنند و یا برای این کار به کافینت مراجعه می کنند، اطلاعات خود را به درستی و مطابق با موارد خواسته شده، وارد نمایند. در صورتی که متقاضیان پس از تکمیل اطلاعات خود در سایت سازمان سنجش، متوجه شوند که برخی اطلاعات را اشتباه وارد کرده اند، مجاز به ویرایش آن ها می باشند. در ادامه این مقاله سعی کرده ایم اطلاعات کاملی از اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری 1402 و نحوه ویرایش اشتباهات ارائه دهیم.

منبع: اشتباه در ثبت نام کنکور 

اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

شرکت در آزمون سراسری و موفقیت در آن از اهداف بسیاری از دانش آموزان و والدین در زندگی می باشد. داوطلبان واجدالشرایط برای اینکه بتوانند در زمان های در نظر گرفته شده، در جلسه کنکور سراسری شرکت کنند، باید در تاریخ هایی که از سوی سازمان سنجش اعلام می شود، مراحل نام نویسی خود را در سایت sanjesg.org تکمیل کنند. 

ثبت نام آزمون سراسری فقط در تاریخ های اعلام شده و از طریق لینک نام نویسی فعال، در سایت سنجش امکان پذیر است. متقاضیان بایستی در تاریخ مقرر فرم تقاضانامه اینترنتی را با اطلاعات تحصیلی و اطلاعات فردی تکمیل کنند. آنچه که بسیار حائز اهمیت است، این نکته می باشد که متقاضیان باید اطلاعات خود را به درستی و کاملا صحیح در سامانه وارد کنند.

اشتباه وارد کردن اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش، سبب می شود که متقاضیان با مشکلاتی مواجه شوند و نتوانند در جلسه آزمون شرکت کنند. البته این موضوع شامل تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری، کنکور کارشناسی ارشد و آزمون دکتری را دارند، می شود. 

برخی اشتباهات رایج ثبت نام کنکور 1402 

همانطور که اشاره کردیم داوطلبانی می توانند در جلسه کنکور شرکت کنند که در زمان نام نویسی، فرم تقاضانامه اینترنتی خود را با اطلاعات خواسته شده و درست تکمیل نمایند. با توجه به تجربه ای که در طول چندین سال مشاوره تحصیلی داشته ایم، متوجه برخی اشتباهات رایج میان داوطلبان آزمون سراسری شده ایم. در ادامه قصد داریم به رایج ترین اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ متقاضیان در زمان تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی اشاره کنیم.

اشتباه وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای

از مهم ترین موارد اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ که متقاضیان بایستی در هنگام وارد کردن اطلاعات فرم ثبت نام کنکور توجه کنند، اطلاعات شناسنامه ای آن ها می باشد. متقاضیان باید اطلاعات شناسنامه ای خواسته شده شامل نام خانوادگی، نام، نام پدر، جنسیت، شماره شناسنامه، سری و سریال شناسنامه، تاریخ تولد، کد ملی و کد بخش محل تولد خود را به درستی و مطابق شناسنامه خود در این فرم وارد نمایند.

وارد کردن عکس بی کیفیت و یا اشتباه

از دیگر مواردی که سازمان سنجش آموزش کشور بر روی آن تاکید و توجه دارد، بارگذاری و ارسال عکس داوطلب با مشخصات خاصی می باشد. 

اگر خودتان مراحل ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش تکمیل می کنید، حتما دقت کنید عکسی را از خودتان انتخاب کنید که دارای مشخصات گفته شده شامل عکس با ابعاد 4×3 يا 4×6، رنگی و دارای زمینه سفید و بدون حاشیه اضافی، تمام رخ، کاملا واضح و بدون اثر مهر و مگنه، با حداکثر حجم 400×300 و حداقل 300×200 پيكسل، حداكثر 70 كيلوبايت، با قالب JPG، گرفته شده در سال جاری و با حجاب برای داوطلبان خانم باشد.

البته لازم است اشاره کنیم که اشتباه در ارسال عکس داوطلب بیشتر زمانی رخ می دهد که متقاضیان برای تکمیل مراحل ثبت نام به کافی نت ها مراجعه می کنند و فرد مورد نظر به جای عکس داوطلب، عکس شخص دیگری را در سامانه بارگذاری می کند. بنابراین حتی اگر در کافینت در حال ثبت نام آزمون سراسری می باشید، خودتان بر روی بارگذاری و ارسال عکس نظارت داشته باشید. 

وارد کردن اطلاعات تحصیلی اشتباه

ثبت نام در کنکور نیازمند این است که متقاضیان برخی اطلاعات تحصیلی خواسته شده شامل کد سوابق تحصیلی، معدل کل دیپلم، معدل کتبی دیپلم، تاریخ فارغ التحصیلی و … را نیز وارد کنند. 

از دیگر اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری 1402 رایج متقاضیان در زمان ثبت نام در کنکور سراسری، وارد کردن اشتباه اطلاعات تحصیلی‌شان می باشد. در نظر داشته باشید بهتر است اطلاعات تحصیلی لازم و خواسته شده را مطابق مدارک تحصیلی خود در فرم تقاضانامه وارد کنید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام کنکور سراسری

 

زمان ویرایش اشتباه در ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

ممکن است متقاضیان در زمان ثبت نام آزمون سراسری، به دلایل مختلفی همچون بی دقتی و یا عدم اطلاع از نحوه وارد کردن درست اطلاعات، به برخی اشتباهات رایج در کنکور سراسری 1402 دچار شوند. 

با این حال حتی اگر برخی اطلاعات خود را در سایت سازمان سنجش به غلط وارد کرده اید، می توانید در تاریخ هایی که سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان مهلت ویرایش اطلاعات ثبت نامی اعلام می کند، نسبت به ویرایش اطلاعات خود و اصلاح آن ها اقدام نمایید. بازه های زمانی در نظر گرفته شده جهت ویرایش اطلاعات و برطرف کردن اشتباه در ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ به شرح موارد زیر می باشد :

 بازه زمانی اول قبل از اتمام مهلت ثبت نام: متقاضیانی که مراحل ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور تکمیل می کنند، در صورتی که فرم تقاضانامه اینترنتی خود را به اشتباه تکمیل کرده باشند، تا قبل از اتمام مهلت ثبت نام فرصت دارند، مجدد وارد سایت سنجش شده و اشتباهات خود را برطرف کنند.

 بازه زمانی دوم در زمان تمدید مهلت ثبت نام و فرصت مجدد ثبت نام کنکور سراسری: متقاضیان در زمان تمدید مهلت ثبت نام و همینطور مهلت مجدد ثبت نام آزمون سراسری نیز مجاز به ویرایش اطلاعات ثبت نامی‌شان می باشند. 

✅ بازه زمانی سوم در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون: چند روز قبل از برگزاری کنکور سراسری، متقاضیان باید برای دریافت کارت ورود به جلسه خود از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند. متقاضیان در صورتی که در این بازه زمانی نیز متوجه شوند برخی اطلاعات خود را در سامانه به اشتباه وارد کرده اند، مجاز به ویرایش اطلاعات خود می باشند. در این مرحله ویرایش اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری 1402 از طریق لینک فعال در سایت سازمان سنجش و باجه های رفع نقص امکان پذیر است.

نحوه اصلاح اشتباه در ثبت نام کنکور 1402

متقاضیان می توانند در هر بازه زمانی که متوجه اشتباه ثبت نام کنکور و فرم تقاضانامه شدند، نسبت به ویرایش آن اقدام کنند. لازم به ذکر است ویرایش اطلاعات اشتباه و وارد کردن صحیح آنها نیازمند پرداخت هیچگونه هزینه ای نمی باشد. در ادامه به مراحل گام به گام ویرایش اشتباه در ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ اشاره کرده ایم :

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org “شوید.

2️⃣ با توجه به اینکه متقاضی کدام یک از آزمون های سنجش شامل کنکور سراسری، کارشناسی ارشد، دکتری و … می باشید؛ از منوی رنگی سمت راست سایت وارد بخش مورد نظر خود شوید.

3️⃣ وارد سامانه ثبت نام کنکور مقطع تحصیلی تان گردید.

4️⃣ برای ورود به سامانه و ویرایش اشتباه در کنکور سراسری 1402 اطلاعات ثبت نامی خواسته شده شامل ” شماره داوطلبی ” و ” شماره پرونده ” را وارد نمایید.

5️⃣ پس از ورود به سیستم، برای دسترسی به فرم تقاضانامه اینترنتی بر روی گزینه ” ویرایش ثبت نام ” کلیک نمایید. در نهایت اطلاعاتی که قصد ویرایش آن ها را داشته اید، به درستی اصلاح نمایید.

لازم به ذکر است، امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی آزمون سراسری از طریق لینک فعال سایت سازمان سنجش، فقط برای برخی اطلاعات وجود دارد. ویرایش برخی از اطلاعات همچون معلولیت، عکس داوطلب و … از طریق باجه های رفع نقص امکان پذیر می باشد.

 

بخوانید: راهنما تصویری ویرایش ثبت نام کنکور سراسری

 

مشاوره ویرایش ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۲

بسیاری از متقاضیان کنکور سراسری، برای اینکه خیالشان از مرحله نام نویسی اینترنتی در کنکور در سایت ثبت نام کنکور راحت باشد، انجام آن را به دیگر افراد از آشنایان و یا افرادی در کافی نت می سپارند. در حالی که اگر خودشان نظارت لازم را بر روی اطلاعات وارد شده نداشته باشند، ممکن است باعث بروز اشتباه و جا ماندن آن ها از این رقابت بزرگ شود.

وجود اشتباه در فرم نام نویسی، باعث لغو پذیرش متقاضیان در هر مرحله ای که باشند، می شود. بنابراین حتی اگر ثبت نام خود را به فرد دیگری سپرده اید، سعی کنید قبل از تائید نهایی، یکبار خودتان اطلاعات تحصیلی و فردی وارد شده را با اطلاعات شناسنامه ای و مدارک تحصیلی خود مطابقت دهید و در نهایت تائید کنید تا در مراحل نام نویسی اشتباهی رخ ندهد. 

شما متقاضیان گرامی در صورت داشتن هر گونه سوال پیرامون اشتباه در ثبت نام کنکور می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را از مشاوران برتر این مرکز دریافت نمایید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

اشتباه در ثبت نام کنکور شامل چه مواردی می باشد؟

شامل موارد بسیاری از جمله اشتباه در وارد کردن اطلاعات فردی، تحصیلی، عکس و … شود.

نحوه رفع اشتباه در نام نویسی کنکور به صوت غیرحضوری چگونه است؟

ویرایش در نام نویسی کنکور به صوت غیرحضوری و اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور می باشد که در متن مقاله فوق راهنمای گام به گام آن را آورده ایم.

آیا متقاضیان می توانند برای ویرایش ثبت نام، به باجه های رفع نقص کنکور نیز مراجعه کنند؟

بله، امکان ویرایش برخی اطلاعات از جمله عکس داوطلب، از طریق لینک فعال در سایت سازمان سنجش وجود ندارد. به همین دلیل متقاضیان باید به باجه های رفع نقص مستقر در استان محل زندگی خود مراجعه کنند.

منبع: اشتباه در ثبت نام کنکور 





:: برچسب‌ها: اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: