نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ در تاریخ شهریور ماه نتیجه انتخاب رشته اعلام شد. داوطلبان بایستی طبق زمانبندی سازمان سنجش آموزش کشور در آزمون کارشناسی ارشد 1401 نام نویسی کرده و در جلسه آزمون حضور داشته باشند. پس از گذشت یک بازه زمانی تقریبا یک ماهه، نتایج اولیه در قالب یک کارنامه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد. متقاضیانی که مطابق کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته هستند، می توانند وارد مرحله درج کد رشته محل های انتخابی خود شوند. در نهایت نیز سازمان سنجش نتایج نهایی را اعلام می کند و اسامی پذیرفته شدگان مشخص می شود. در ادامه اطلاعات کاملی از نتایج کنکور ارشد 1401 ارائه کرده ایم.

منبع: نتایج ارشد

نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، در واقع شامل یک کارنامه برای هر داوطلب است که شامل اطلاعات مهمی همچون درصد دروس امتحانی، رتبه و تراز و وضعیت مجاز بودن داوطلب برای انتخاب رشته است. تمامی این اطلاعات برای ورود داوطلب به مرحله انتخاب رشته مهم می باشد. 

نتایج اولیه کنکور کارشناس ارشد 1401 در تاریخ 7 شهریور ماه منتشر شد.  

پس از اینکه تمامی متقاضیان مجاز به انتخاب رشته، مراحل درج الویت های خود را در سایت سازمان سنجش پشت سر گذاشتند، حال بایستی منتظر اعلام نتایج نهایی باشند. همانند مرحله انتخاب رشته، نتایج نهایی نیز برای دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مجزا منتشر می گردد.

زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1401

آزمون کارشناسی ارشد به صورت یکپارچه برای دانشگاه های های سراسری در دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد برگزار می گردد، به همین دلیل نتایج اولیه نیز برای تمامی متقاضیان به صورت یکپارچه منتشر می گردد.

مرال اعلام نتایج زمان اعلام سال ۱۴۰۱
نتایج اولیه 29 خرداد ماه 
نتایج نهایی انتخاب رشته  شهریور ماه 

سازمان سنجش آموزش کشور تا کنون اطلاعیه و اخباری از زمان اعلام نتایج ارشد 1401 منتشر نکرده است، اما احتمالا همانند سال های گذشته این فرآیند در اواخر مرداد ماه انجام شود. البته لازم به ذکر است که این بازه های زمانی با توجه به تعویق آزمون به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است. به محض دریافت اخبار جدید در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نحوه دریافت نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

برای دریافت نتایج کنکور ارشد 1401 در دانشگاه های سراسری می توانید مطابق مراحل زیر عمل کنید.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه “ کارشناسی ارشد ” کلیک نمایید.

3️⃣ در این مرحله برای دریافت نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد بایستی بر روی لینک فعال  “ سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ (اعلام نتایج نهایی دانشگاه ها ، موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی) ” کلیک کنید.

4️⃣ در صفحه جدید گزینه “ورود به سیستم ” را انتخاب کنید.

5️⃣ برای ورود به میزکارتان، سامانه دو روش جستجو در اختیار شما قرار می دهد.

          روش اول: شماره پرونده، کد ملی و سال تولد

          روش دوم: شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام 

6️⃣ یکی از روش ها را انتخاب کنید و اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید و در صفحه جدید برای دریافت نتایج انتخاب رشته ارشد بایستی گزینه ” نتایج کارشناسی ارشد  ” را انتخاب کنید.

برای دریافت نتایج به اطلاعات ثبت نامی خود احتیاج دارید، اگر آن ها را فراموش کرده اید، می توانید از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و ورود به بخش سیستم پاسخگویی آن ها را بازیابی کنید. شما می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل نیز تماس بگیرید و به کمک مشاوران این مرکز اطلاعات خود را بازیابی نماييد و یا مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

دریافت شماره پرونده کارشناسی ارشد 

اعتراض به نتایج 

در این قسمت از مقاله نحوه ثبت درخواست اعتراص به نتایج اولیه و نهایی آزمون کارشناسی ارشد را ارائه کرده ایم.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org ” مراجعه نمایید.

2️⃣ از طریق منوی سمت چپ سایت وارد بخش “ سیستم پاسخگویی ” شوید.

3️⃣ چنانچه قبلا در سامانه عضو نشده‌اید بر روی گزینه “ عضویت در سایت ” کلیک کنید و با تکمیل روند عضویت در سایت، عضو سامانه شوید.

 پس از اتمام مرحله عضویت در سامانه، مجدد وارد سایت سنجش شده و با تکرار مراحل قبل بر روی گزینه “ ورود به سیستم ” کلیک کنید.

4️⃣ در صورتی که در سایت عضو شدید و حتی اگر قبلا مراحل عضویت در سامانه را انجام داده اید، بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” کلیک نمایید. برای عضویت در سامانه، فرمی مطابق تصویر زیر نمایش داده می شود که بایستی آن را  با اطلاعات شناسنامه و شخصی‌تان تکمیل کنید. 

5️⃣ پست الکترونیک و رمز عبوری که برایتان ارسال شده است، به همراه کد ملی تان را در این مرحله در کادر های تعیین شده وارد کنید.

6️⃣ نوع آزمون و سال تحصیلی خود را وارد نمایید. (کارشناسی ارشد 1401)

7️⃣ لیست درخواست هایی که مجاز به ارسال آن ها هستید، نمایش داده می شود، لازم است برای ثبت درخواست اعتراض  گزینه  ” اعتراض به نتیجه قبولی ”  را انتخاب کتید.

8️⃣ مشخصات داوطلبی خود را وارد کنید و سپس درخواست خود را عنوان نمایید.

مشاوره انتخاب رشته ۱۴۰۱

پس از اینکه نتایج نهایی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود، اسامی پذیرفته شدگان مشخص می شود. تمامی داوطلبانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان هستند، بایستی با در دست داشتن مدارک لازم جهت ثبت نام نهایی در دانشگاه محل قبولی اقدام کنند. 

زمان در نظر گرفته شده جهت ثبت نام حضوری و یا اینترنتی در دانشگاه محل قبولی بسیار محدود است، بنابراین بهتر است بلافاصله پس از اعلام نتایج نهایی، پیگیر ثبت نام خود باشید. چنانچه پیرامون اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد سوالی دارید، کافی است در کم ترین زمان با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل تماس بگیرید و از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی این مرکز استفاده کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نتایج کنکور ارشد 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۱ در چند مرحله اعلام می شود؟

نتایج در دو مرحله اعلام نتایج اولیه و اعلام نتایج نهایی منتشر می گردد.

نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1401 چه زمانی اعلام می شود؟

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1401 تاکنون از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نشده است، به محض دریافت اخبار جدید اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نحوه دریافت نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1401 به چه صورت است؟

در متن مقاله فوق به مراحل دریافت نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1401 از طریق سایت سازمان سنجش اشاره کرده ایم.

منبع: نتایج ارشد





:: برچسب‌ها: نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: