نوشته شده توسط : دانتل

نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور سراسری ۱۴۰۱ را ادامه شرح داده ایم. دسته ای از متقاضیان ثبت نام در دانشگاه های سراسری که موفق شده اند در زمان های اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور فرم ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور تکمیل کنند، بایستی که در زمان های اعلام شده از سوی این سازمان نسبت به دریافت نتایج و پیگیری ثبت نام خود نیز اقدام نمایند. تمامی داوطلبان پس از اعلام نتایج بایستی که نسبت به نحوه مشاهده و زمان اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1401 آگاه باشند، تا بتوانند از وضعیت قبولی و عدم قبولی خود اطلاع پیدا کنند. در ادامه این مقاله راهنمای مشاهده نتایج را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

منبع: نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور

نحوه مشاهده نتایج ثبت نام بدون کنکور ۱۴۰۱

پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۱ بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب انجام می شود. سازمان سنجش آموزش کشور در یک بازه زمانی یک تا دو هفته، سوابق تحصیلی داوطلبان را بررسی می کند و سپس نتایج را از طریق سایت همین سازمان به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” منتشر می کند.

لازم است اشاره کنیم، همانطور که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری برای دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن در دو بازه جداگانه و به تفکیک اعلام می شود، نتایج نیز به صورت جداگانه و در دو بازه زمانی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.

زمان اعلام نتایج بدون کنکور ۱۴۰۱

لازم است اشاره کنیم، همانطور که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری برای دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن در دو بازه جداگانه و به تفکیک اعلام می شود، نتایج نیز به صورت جداگانه و در دو بازه زمانی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.

تمامی داوطلبانی که در سایت سازمان سنجش موفق به ثبت نام و دریافت کد پیگیری شده اند، بایستی با اطلاع از زمان اعلام نتایج به سایت این سازمان مراجعه کنند و نتایج خود را رویت کنند، چراکه فقط در زمان اعلام نتایج لینک دریافت نتایج فعال است.

نیمسال اول

اشاره کوتاهی کردیم که نتایج پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب پس از گذشت یک بازه زمانی یک تا دو هفته از زمان ثبت نام توسط سازمان سنجش اعلام می شود.

پیرامون زمان اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری نیمسال اول (مهرماه) 1401 سازمان سنجش اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما با توجه به اینکه در سال گذشته داوطلبان توانستند تا اواخر شهریور ماه ثبت نام کنند، نتایج در اواسط مهرماه اعلام گردید، پیش بینی می شود امسال نیز در همین بازه زمانی نتایج اعلام گردد.

چنانچه سازمان سنجش پیرامون اعلام نتایج بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری اطلاعیه ای منتشر کند، زمان دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

نیمسال دوم

در سال گذشته نتایج ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی در تمامی رشته ها و دوره های مختلف دانشگاه های سراسری در اواسط دی ماه از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام گردید که با توجه به عدم انتشار اطلاعیه ای در این مورد از سوی سازمان سنجش ، در سال جاری نیز در همین بازه زمانی نتایج منتشر خواهد شد.

اگر زمان دقیق اعلام نتایج برای ورودی بهمن و نیمسال دوم دانشگاه های سراسری مشخص گردید، در این قسمت برای شما عزیزان قرار خواهیم داد.

نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور مهر ماه ۱۴۰۱ 

چنانجه قصد دریافت نتایج بدون کنکور دانشگاه های سراسری را در نیمسال اول و ورودی مهر ماه دارید، طبق موارد نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور عمل کنید و نتیجه خود را رویت نمایید.

ورود به سایت سازمان سنجش 

نتایج ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود، بنابراین متقاضیان بایستی به سایت این سازمان به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه نمایند.

این نتایج مربوط به دانشگاه های سراسری می باشد، بنابراین متقاضیان باید از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنند.

کلیک بر روی لینک دریافت نتایج

 لینک مربوط به اعلام نتایج ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های سراسری در زمان های اعلام شده از سوی سازمان سنجش در سایت این سازمان فعال می شود، بنابراین در این تاریخ ها بایستی برای رویت نتیجه نهایی بر روی گزینه “ نتایج نهایی انتخاب رشته های پذيرش صرفاً براساس سوابق تحصيلی آزمون سراسری سال 1401 ” کلیک نمایید.

جست و جو بر اساس اطلاعات 

در این مرحله از نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور صفحه جدید برای داوطلبان ایجاد می شود که شامل دو کادر است که در واقع دو روش جست و جو می باشد. 

  1. روش اول: در روش اول داوطلب باید مشخصات فردی خود شامل نام خانوادگی و شماره شناسنامه به همراه عبارت امنیتی را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” جستجو”  کلیک کند.
  2. روش دوم: در روش دوم داوطلب باید اطلاعات ثبت نامی خود شامل شماره پرونده و شماره شناسنامه به همراه عبارت امنیتی را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” جستجو”  کلیک کند.

پس از وارد شدن به سامانه از طریق هر کدام از روش های فوق نتیجه برایتان نمایش داده خواهد شد و می توانید از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی خود مطمئن شوید.

نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور بهمن ماه دانشگاه سراسری ۱۴۰۱

در سال های گذشته این مرحله از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری به صورت حضوری انجام می شد و نتایج نیز به صورت حضوری از دانشگاه های محل قبولی به پذیرفته شدگان اطلاع رسانی می گردید.

در چند سال اخیر این رویه تغییر کرده و نتایج از همانند نام نویسی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گیرد. نحوه مشاهده و دریافت نتایج بدون کنکور بهمن ماه نیز هماننند نمیسال اول می باشد و داطلبان در زمان تعیین شده از طریق راهنما بالا می توانید جواب ثبت‌نام خود را مشاهده و دریافت نمایند. به محض دریافت اخبار جدید پیرامون این اعلام نتایج در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مشاوره نحوه دریافت نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری 1401

متقاضیان پس از رویت نتایج ثبت نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی خود در دانشگاه های سراسری، چنانچه جزو اسامی پذیرفته شدگان باشند، بایستی که در زمان های اعلام شده از سوی دانشگاه محل قبولی، مدارک خود را به دانشگاه تحویل دهند و مراحل نهایی کردن ثبت نام خود را پشت سربگذارند، 

چنانچه پیرامون انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و نحوه دریافت نتایج بدون آزمون ۱۴۰۱ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور سوالی دارید، می توانید از طریق شماره زیر با مشاوران مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلی دانتل تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه مشاهده نتایج ثبت نام بدون کنکور 1401 می‌توانید با مشاوران مرکزمشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

داوطلبان رشته های بدون کنکور در دانشگاه های سراسری چه زمانی می توانند نسبت به دریافت نتایج خود اقدام کنند؟

زمان اعلام تاکنون از سوی سازمان سنجش اعلام نشده است، اما به استناد به رویه سال های گذشته نتایج ورودی مهر ماه در اواخر مهر و نتایج دوره بهمن ماه در اواسط دی ماه اعلام می شود.

آیا نتایج نهایی از سوی سازمان سنجش منتشر می گردد؟

بله، اعلام نتایج نهایی بدون کنکور سراسری از سوی سازمان سنجش خواهد بود.

متقاضیان چگونه می توانند نتایج نهایی انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه سراسری خود را از سایت سازمان سنجش دریافت کنند؟

به نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور دانشگاه های سراسری در متن مقاله اشاره کرده ایم.

منبع: نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور





:: برچسب‌ها: نحوه مشاهده نتایج بدون کنکور ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: