ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱ در مهلت های اعلام شده از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور و از طریق سایت آموزش هر دانشگاه انجام می شود. داوطلبانی که جزو اسامی پذیرفته‌شدگان در مقاطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه های غیر انتفاعی هستند، بایستی که پس از اطلاع از وضعیت قبولی خود در این دانشگاه، با آماده کردن مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام اینترنتی و حضوری خود را آماده کنند. جهت کسب اطلاعات پیرامون ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه غیرانتفاعی 1401 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

منبع: ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه غیرانتفاعی

ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱ 

دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی از جمله دانشگاه هایی هستند که در مقاطع کاردانی و کارشناسی هم از طریق کنکور سراسری و هم به صورت بدون آزمون دانشجو جذب می کنند. رشته های دانشگاه غیر انتفاعی در پنج زیرگروه آزمایشی کنکور سراسری شامل تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان ارائه می گردد.

داوطلبانی که پس از شرکت در کنکور سراسری و اتمام فرآیند انتخاب رشته متوجه شده اند که در کد رشته محل هایی از دانشگاه غیر انتفاعی پذیرفته شده‌اند، باید در تاریخ های اعلام شده جهت ثبت‌نام حضوری و اینترنتی در دانشگاه محل قبولی اقدام نمایند. در ادامه قصد داریم جزئیات بیشتری را از ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱ ارائه دهیم.

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه غیرانتفاعی 1401

سازمان سنجش به طور همزمان با اعلام اسامی قبول شدگان و نتایج کنکور سراسری از جمله دانشگاه های غیر انتفاعی، اطلاعیه مرتبط با راهنمای ثبت نام را نیز منتشر می کند. داوطلبانی که پس از اعلام نتایج در کد رشته محلی پذیرفته شده اند، باید به سایت دانشگاه محل قبولی مراجعه کنند و از زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در آن واحد دانشگاهی مطلع گردند.

تاکنون زمان ثبت نام پذیرفته شدگان غیرانتفاعی 1401 اعلام نشده است، اما به محض دریافت اخبار جدید، تاریخ دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

در صورتی که دانشگاه مورد نظر اطلاعیه ای را در خصوص زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان منتشر نکرده باشد، لازم است متقاضیان بر اساس زمانبندی عمومی که از سوی سازمان سنجش جهت ثبت نام حضوری و اینترنتی در دانشگاه های غیر انتفاعی منتشر می گردد، اقدام نمایند. ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان بر اساس رویه سال های گذشته، معمولا مدتی پس از اعلام نتایج منتشر می گردد. 

نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان غیرانتفاعی ۱۴۰۱ 

داوطلبان پس از پذیرش برای ثبت‌نام نهایی در کد رشته محل انتخابی خود در دانشگاه غیر انتفاعی، جهت ثبت‌نام اینترنتی و حضوری در آن دانشگاه و تشکیل پرونده برای خود اقدام کنند.

ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه غیرانتفاعی 1401 احتمالا بر اساس رویه سال های گذشته در دو مرحله صورت می گیرد. مرحله اول ثبت‌نام قبول شدن رشته‌های بدون آزمون این دانشگاه به صورت اینترنتی و غیر حضوری است؛ در مرحله دوم نیز متقاضیان باید برای تشکیل پرونده و ثبت‌نام به صورت حضوری به واحد دانشگاهی مربوطه مراجعه کنند.

 

 

نحوه ثبت نام اینترنتی

همانطور که اشاره کردیم اولین مرحله ثبت نام پذیرفته شدگان غیرانتفاعی ، ثبت‌نام اینترنتی است که از طریق سایت اختصاصی هر دانشگاه انجام می شود. 

دانشگاه‌های غیر انتفاعی برای انجام امور دانشگاهی دارای سایت یکپارچه ای نیستند و هر دانشگاهی وابسته به امکاناتی که از آن برخوردار است، برای ثبت‌نام اینترنتی دانشجویان جدید الورود از سامانه های مختلفی همچون گلستان، سما و یا سایت اختصاصی دانشگاه استفاده می کند.

اما اغلب دانشگاه های غیر انتفاعی از سایت گلستان برای انجام امور دانشجویی بهره می برند. آدرس سایت گلستان هر دانشگاه غیر انتفاعی با دانشگاه دیگر متفاوت است که لازم است با اطلاع از آن برای ثبت‌نام اینترنتی خود اقدام کنید.

نحوه ثبت نام حضوری

پس از اتمام مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام اینترنتی در دانشگاه های غیر انتفاعی، هر کدام از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی، اطلاعیه زمانبندی جدید را برای مراجعه حضوری پذیرفته شدگان اعلام می کنند.

در زمانبندی های اعلام شده، داوطلبانی که در مراحل قبل اقدام به تکمیل ثبت‌نام اینترنتی خود کرده اند، لازم است با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، به دانشگاه مربوطه مراجعه کنند تا ضمن تائید صحت اطلاعات از سوی کارشناسان دانشگاه، بتوانند پرونده دانشجویی خود را تشکیل دهند.

لازم به ذکر است که زمان و نحوه ثبت نام حضوری پذیرفته شدگان دانشگاه غیرانتفاعی 1401 از سوی هر یک از واحد ها اعلام می گردد.

 

 

مدارک لازم برای پذیرفته شدگان غیرانتفاعی 1401

دسته ای از داوطلبان کنکور سراسری که جزو اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه های غیر انتفاعی ۱۴۰۱ هستند، برای تکمیل مراحل ثبت‌نام حضوری و اینترنتی خود در غیر انتفاعی، به برخی مدارک و اطلاعات نیاز دارند. این مدارک ضمن اینکه برای صحت سنجی اطلاعاتی که داوطلب در ثبت‌نام اینترنتی وارد کرده است استفاده می شود، برای تشکیل پرونده در دانشگاه نیز الزامی است.

به همین دلیل داوطلبان باید اسکن مدارک لازم را در زمان ثبت‌نام اینترنتی در سایت بارگذاری کنند و اصل آن ها نیز در زمان ثبت‌نام حضوری به دانشگاه ارائه دهند. از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه غیرانتفاعی 1401 می توان به موارد زیر اشاره کرد :

✅ ارائه اصل یا گواهی دیپلم نظام قدیم چهار ساله، نظام جدید (3-3-6) یا نظام سالی واحدی/ ترمی واحدی

✅ ارائه اصل و یا گواهی مدرک پیش‌ دانشگاهی یا کاردانی ( این گزینه مرتبط با داوطلبانی است که دارای دیپلم سالی واحدی/ ترمی واحدی هستند.)

✅ اصل شناسنامه + دو نسخه کپی از تمامی صفحات آن

✅ اصل کارت ملی + دو نسخه کپی از پشت و روی آن

✅ شش قطعه عكس 4×3 (تهیه شده در سال جاری و جدید)

✅ ارائه مدارک مرتبط به وضعیت نظام وظیفه ( مختص داوطلبان آقا)

✅ ارائه مدارک مرتبط به سهمیه داوطلب

✅ دریافت تاییدیه تحصیلی از آموزش و پرورش

مشاوره ثبت نام پذیرفته شدگان غیرانتفاعی ۱۴۰۱ 

دانشجویانی که در یکی از رشته های دانشگاه غیر انتفاعی پذیرفته شده اند، باید به این نکته توجه کنند که این دانشگاه ها به صورت شهریه پرداز اداره می شوند و لازم است متقاضیان در زمان ثبت‌نام حضوری و بدو ورود به نیمسال تحصیلی اول، شهریه مصوب دانشگاه را پرداخت کنند تا بتوانند با انتخاب واحد سال تحصیلی جدید را آغاز کرده و در کلاس های درسی حضور پیدا کنند.

در صورتی که پیرامون ثبت نام پذیرفته شدگان غیرانتفاعی 1401 سوالی دارید، می توانید پاسخ سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل مشاوره دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه غیرانتفاعی 1401 با پاسخنامه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ثبت نام پذیرفته شدگان غیرانتفاعی 1401 چه زمانی آغاز می شود؟

بر اساس رویه سال های گذشته ثبت نام پذیرفته‌شدگان مدتی پس از اعلام نتایج کنکور سراسری آغاز می گردد.

نحوه ثبت نام پذیرفته‌شدگانچگونه است؟

معمولا ثبت نام در دو مرحله به صورت اینترنتی و حضوری انجام می شود.

آیا جهت ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دانشگاه غیر انتفاعی 1401 به مدارک و اطلاعات دانشجویان جدیدالورود نیز نیاز است؟

بله، جزئیات مدارک مورد نیاز برای در متن مقاله فوق آورده شده است

منبع: ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه غیرانتفاعی





:: برچسب‌ها: ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: