دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲در واقع به صورت مشترک با دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد. داوطلبانی که قصد دارند در مقطع دکترا وارد دانشگاه ازاد شوند، می توانند همانند متقاضیان دانشگاه های سراسری، برای اطلاع از جزئیات ثبت‌نام دفترچه‌ی راهنما ثبت‌نام را دریافت و دانلود و به دقت مطالعه کنند و در صورتی که واجد الشرابط بودند، نسبت به نام نویسی در سایت “ sanjesh.org ” اقدام نمایند. در ادامه سعی کرده ایم اطلاعات کاملی از دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ارائه کنیم.

منبع: دفترچه ثبت نام دکتری آزاد

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

طی سال های اخیر، آزمون دکترا دانشگاه های سراسری و ازاد با یکدیگر ادغام شده است و یک آزمون یکپارچه برای ورود به دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان و دانشگاه ازاد برگزار می گردد. به همین دلیل برای ثبت‌نام در این آزمون نیز یک دفترچه‌ی از سوی سایت sanjesh.org منتشر می شود.

دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در واقع همان دفترچه‌ی راهنما دانشگاه های سراسری می باشد و دانشگاه ازاد دفترچه‌ای جداگانه را منتشر نمی کند. در مقاله زیر راهنما جامع و کامل ثبت‌نام را شرح داده ایم. پیشنهاد می کنیم پیش از نام نویسی مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

 

دانلود دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1402

تمامی متقاضیان مقطع دکترا هم در دانشگاه‌های سراسری و ازاد، باید دفترچه‌ی راهنمای ثبت‌نام را دریافت کنند. دفترچه راهنما آزمون ۱۴۰۲ تاکنون منتشر نشده است، به محض فعال شدن لینک دریافت دفترچه در سایت سازمان سنجش، لینک دانلود آن را در این قسمت از مقاله قرار خواهیم داد.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در مقطع دکتری در واحد های مختلف دانشگاه ازاد هستند، بایستی که ابتدا نسبت به دریافت دفترچه‌ی راهنما ثبت‌نام اقدام کنند و مطالعه آن را در الویت خود قرار دهند.

زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون دکتری آزاد ۱۴۰۲

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1402 هر ساله به صورت همزمان با فعال شدن لینک در زمان ثبت نام دکتری آزاد در سایت سازمان سنجش آموزش کشور فعال می شود. سازمان سنجش تاکنون پیرامون انتشار دفترچه‌ی راهنما آزمون اطلاعیه ای منتشر نکرده است، اما پیش بینی می شود این دفترچه همانند سال های گذشته در آبان ماه منتشر گردد.

با توجه به زمان ثبت‌نام پیش بینی می شود دفترچه‌ی راهنما در تاریخ 22 آبان ماه 1401 منتشر شود. به محض انتشار لینک دانلود این دفترچه فعال خواهد شد.

جزئیات دفترچه راهنما

دفترچه دکترا دانشگاه آزاد در دو بخش تهیه شده است که بخش اول راهنمای عملی ثبت‌نام و بخش دوم شامل شرایط دکتری آزاد و مقررات شرکت در این آزمون می باشد که در ادامه به مواردی که در هر بخش ارائه می شود، اشاره کرده ایم.

بخش اول:

راهنمای عملی ثبت نام

دفترچه دکتری آزاد

اقدامات قبل از ثبت نام
جدول زمانبندی فرآیند ها
شرایط عمومی و اختصاصی و مدارک ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد
نحوه شرکت دانشجویان انصرافی
ضوابط استفاده از سهمیه ها و تعیین وضعیت نظام وظیفه
نحوه شرکت داوطلبان غیر ایرانی
هزینه ثبت نام و نحوه پرداخت آن و راهنمای عملی ثبت نام
تکالیف داوطلبان برای شرکت در آزمون

بخش دوم:

شرایط و مقررات

مقررات آموزشی و امتحانات و نحوه پذیرش دانشجو
شرایط عمومی و اختصاصی
سهمیه ها
فرم مخصوص معدل
فرم پیس نویس تقاضامامه ثبت نام
شرایط و ضوابط ثبت‌نام اتباع خارجی

مشاوره ثبت نام آزمون دکترا ۱۴۰۲ 

مطابق دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1402 داوطلبان مجاز هستند در مجموعه امتحانی شرکت کنند که دارای مدرک کارشناسی مرتبط با آن باشند و به عبارتی بین رشته مقطع کارشناسی ارشد و دکتری آن ها تجانس وجود داشته باشد.

نکته دیگر این است که هم برای ورود به مقطع دکتری دانشگاه ازاد و هم دانشگاه های سراسری، بایستی که علاوه بر ثبت‌نام و شرکت در آزمون کتبی، در مصاحبه علمی نیز شرکت کنید. بهتر است پس از نام نویسی در آزمون دکتری و افزایش شانس خود برای دعوت شدن به مرحله مصاحبه، با یک برنامه ریزی اصولی و درست و مطالعه بهترین منابع و … خود را برای شرکت در این آزمون آماده کنید. 

در صورت داشتن هر گونه سوال و یا برای دریافت یک برنامه ریزی مطالعاتی، جهت کسب نتیجه دلخواه در آزمون دکتری و قبولی در دانشگاه ازاد، می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید و با مجرب ترین مشاوران کشور در ارتباط باشید

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت‌نام آزمون دکتری ۱۴۰۲می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری آزاد ۱۴۰۲ از طریق کدام سایت منتشر می گردد؟

دفترچه‌ی ثبت نام به صورت همزمان با دانشگاه های سراسری از طربق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” منتشر می گردد.

دفترچه‌ی ثبت نام شامل چه مندرجاتی می باشد؟

مطالعه دفترچه از این جهت که شامل اطلاعاتی پیرامون شرایط عمومی و اختصاصی، سهمیه های مختلف، جدول گروه های آزمایشی، مراحل ثبت نام، جدول کد و نام استان ها و شهرستان ها، جداول رشته ها و مواد امتحانی است، حائز اهمیت می باشد.

دفترچه‌ی ثبت‌نام در چه تاریخی منتشر می گردد؟

تاریخ انتشار دفترچه‌ی ثبت نام تاکنون مشخص نمی باشد، اما پیش بینی می شود همانند سال های گذشته در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

منبع: دفترچه ثبت نام دکتری آزاد





:: برچسب‌ها: دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: