نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری ۱۴۰۱ چگونه انجام می شود؟ داوطلبانی که جزو اسامی پذیرفته‌شدگان در هستند، لازم است ابتدا مدارک تحصیلی خود را از جمله تاییدیه تحصیلی آماده کنند تا در زمان های مقرر و اعلام شده برای ثبت نام در دانشگاه محل قبولی، اقدامات لازم را انجام دهند. ثبت نام در دانشگاه محل قبولی، به صورت اینترنتی و در سایت دانشگاه صورت بگیرد و پس از آن به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه کنند و مراحل نام نویسی خود را طی کنند. در صورتی که می خواهید از زمان و نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری 1401 مطلع شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

منبع: ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری

ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری ۱۴۰۱ 

همزمان با اعلام نتایج کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاعیه ای از طریق سایت رسمی این سازمان به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” منتشر می شود که در بردازنده جزئیات مرتبط با نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور سراسری می باشد.

افرادی که جزو اسامی پذیرفته‌شدگان هستند، لازم است با بررسی مندرجات این اطلاعیه، خود را برای ثبت نام در دانشگاه محل قبولی آماده کنند.

لازم است اشاره کنیم که پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، فرآیند ثبت‌نام آغاز می شود که از حیطه اختیارات سازمان سنجش آموزش کشور خارج است. بنابراین شرکت کنندگان در کنکور سراسری 1401 پس از اینکه از کد رشته محل قبولی خود مطلع شدند، لازم است به سایت دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کنند و سپس از جزئیات مرتبط با زمان ثبت نام، مدارک مورد نیاز برای تکمیل مراحل نام نویسی و نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه مطلع گردند. 

 

بخوانید: ثبت‌نام پذیرفته شدگان پیام نور

 

مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری 1401

همزمان با اعلام نتایج نهایی، اطلاعیه مرتبط با ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری 1401 نیز از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود.  افرادی که جزو اسامی پذیرفته‌شدگان در یکی از دانشگاه های سراسری هستند، باید در زمان های اعلام شده اقدام به تکمیل مراحل ثبت نام خود در دانشگاه محل قبولی نمایند. در صورتی که پذیرفته‌شدگان طی بازه زمانی که در اختیار آن ها قرار گرفته است برای ثبت نام در دانشگاه سراسری مورد نظر اقدام نکنند، این موضوع به معنای انصراف آن ها تلقی خواهد شد.

بنابراین هر ساله پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری باید منتظر انتشار اطلاعیه سازمان سنجش باشیم تا اینگونه از جزئیات پذیرفته‌شدگان دانشگاه سراسری 1401 مطلع گردیم. تاکنون که نتایج نهایی کنکور سراسری اعلام نشده است، برنامه زمانی ثبت نام در دانشگاه های مختلف نیز مشخص نیست. 

اما بر اساس رویه سال های گذشته مراحل ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری 1401 در اواخر شهریور ماه و یا اوایل مهر ماه بر اساس حروف الفبا طی چندین روز اعلام خواهد شد. بنابراین داوطلبان باید بر اساس حرف اول نام خانوادگی خود در تاریخ مشخصی برای ثبت نام در دانشگاه محل قبولی شان اقدام نمایند.

به محض مشخص شدن زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دانشگاه 1401 از سوی سایت سنجش، تاریخ های دقیق را در این قسمت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

بخوانید: ثبت‌نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد

 

مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری 1401

لازم است داوطلبان از قبل مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری 1401 را آماده کنند تا در هنگام تکمیل مراحل نام نویسی خود در دانشگاه با مشکلی مواجه نشوند. مهم ترین مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر است :

  • اصل شناسنامه + یک برگ کپی از تمامی صفحات آن
  • اصل کارت ملی + یک برگ کپی از تصویر پشت و روی آن
  • سه قطعه عکس 4*3 (تهیه شده در سال جدید)
  • اصل دفترچه بیمه شامل خدمات درمانی، تامین اجتماعی، ارتش و … + یک نسخه کپی از آن (در صورت دارا بودن)
  • مدرک مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا
  • رسید پستی تائیدیه دیپلم نظام قدیم و تائیدیه پیش دانشگاهی 
  • گزارش کلی سوابق تحصیلی پایه های دهم تا دوازدهم ( مختص داوطلبان نظام جدید)
  • کارنامه تحصیلی سه سال آخر دوره متوسطه دوم (مختص داوطلبان نظام جدید)
  • اصل مدرک و یا گواهی دیپلم نظام جدید آموزش متوسطه و سال ما قبل دیپلم + یک نسخه کپی از آن
  • اصل مدرک دیپلم کامل متوسطه یا گواهی آن برای نظام قدیم آموزش متوسطه + یک نسخه کپی از آن
  • اصل مدرک و یا گواهی تحصیلی متوسطه سال ما قبل دیپلم و دو سال ما قبل دیپلم برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه + یک نسخه کپی از آن
  • اصل ‌یا گواهی ‌مدرک تحصیلی دوره چهار ساله یا دوره شش ساله دبیرستان و یا هنرستان با مهر و امضای مدیر ( مختص داوطلبان نظام قدیم)
  • اصل مدرک پیش دانشگاهی + یک نسخه کپی از آن
  • نسخه اصلی حکم مرخصی سالانه و یا موفقیت کتبی و بدون قید و شرط سازمان متبوع (مختص کارمندان دولت)
  • اصل مدرک پایان دوره کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای

 

 

مراحل ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری ۱۴۰۱

سازمان سنجش به عنوان مجری کنکور سراسری، این آزمون را برگزار می کند و تمامی مراحل آن شامل ثبت نام تا اعلام نتایج کنکور از طریق درگاه اینترنتی این سازمان با آدرس الکترونیکی sanjesh.org انجام می شود. پس از اعلام نتایج نهایی، اطلاعیه مرتبط با ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری 1401 نیز از طریق سایت سنجش منتشر می شود. افرادی که به عنوان پذیرفته‌شدگان در دانشگاه های سراسری اعلام می شوند، حتما باید با مطالعه اطلاعیه منتشر شده از سوی سایت سنجش، برای ورود به مراحل بعدی اقدام نمایند. در ادامه به مراحل ثبت نام پرداخته ایم:

مراجعه به سایت سنجش

ابتدا متقاضیان باید به سایت سنجش مراجعه کنند تا متوجه شوند که در کدام دانشگاه سراسری پذیرفته شده اند. 

سپس اطلاعیه منتشر شده از سوی این سازمان را بررسی کنند تا از مهلت ثبت نام، مدارک لازم برای ثبت نام و … مطلع گردند.

دریافت تاییدیه تحصیلی

یکی از مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری ۱۴۰۱ تائیدیه تحصیلی می باشد. این تائیدیه در واقع مدرکی است که شامل گواهی پایان دوره داوطلب می باشد که آموزش و پرورش برای دانشگاه محل قبولی فرد ارسال می کند.

دریافت تائیدیه تحصیلی کمی به طول می انجامد، به همین دلیل لازم است افراد رسید پستی تائیدیه تحصیلی را نزد خود نگه دارند و آن را به مسئول ثبت نام تحویل دهند. در صورتی که مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی باشد، لازم است افراد این رسید را در سایت دانشگاه بارگذاری کنند. 

مراجعه به سایت دانشگاه محل قبولی

طی این مرحله لازم است که داوطلبان بر اساس مهلت اعلام شده از سوی سایت سنجش، به سایت دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کنند و اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه محل قبولی خود را مطالعه نمایند. 

زمان ثبت نام، مدارک مورد نیاز برای تکمیل مراحل ثبت نام، فرم های ثبت نام و همینطور نحوه ثبت نام اعم از حضوری و یا اینترنتی از طریق این اطلاعیه ها، مشخص می شود.

معمولا اغلب دانشگاه های سراسری، دارای سیستم جامع گلستان هستند که مراحل ثبت نام اینترنتی در دانشگاه از طریق این سیستم انجام می شود.

برخی از دانشگاه های علوم پزشکی و دولتی نیز از خدمات آموزشی سایت سما استفاده می کنند و اطلاعیه های مرتبط با ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاه های دولتی را از طریق این سایت اعلام می کنند.

مشاوره ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه ۱۴۰۱

پس از دریافت نتیجه قبولی، ثبت نام در دانشگاه محل قبولی از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که داوطلب در مهلت مقرر برای نام نویسی در دانشگاه محل قبولی اقدام نکند، دانشگاه این موضوع را به منزله انصراف او تلقی خواهد کرد. 

در صورتی که ابهاماتی پیرامون ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری 1401 برایتان وجود دارد، می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل مشاوره دریافت کنید و پاسخ سوال خود را بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری 1401 با پاسخنامه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ثبت نام پذیرفته شدگان سراسری 1401 در چه تاریخی آغار می شود؟

معمولا پذیرفته‌شدگان می توانند در اواخر شهریور ماه و اوایل مهر ماه نسبت به ثبت نام در دانشگاه محل قبولی اقدام نمایند.

جهت ثبت نام به چه مدارکی نیاز است ؟

برای ثبت نام در دانشگاه های سراسری به مدارک مختلفی شامل اصل و کپی شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی، عکس داوطلب و … نیاز است.

مراحل ثبت نام پذیرفته‌شدگان چگونه است؟

داوطلبان پس از دریافت نتیجه نهایی کنکور سراسری از طریق سایت سنجش و اطلاع از دانشگاه سراسری محل قبولی خود، می توانند مدارک لازم را آماده کرده و اقدام به تکمیل مراحل ثبت نام در دانشگاه محل قبولی نمایند.

منبع: ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری





:: برچسب‌ها: ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری ۱۴۰۱ ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: