زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ با توجه به تغییرات اعمال شده دو بار در سال در تاریخ های 29 و 30 دی ماه ۱۴۰۱ در نوبت اول و 14 و 15 تیر ماه 1402 در نوبت دوم برگزار خواهد شد. تمامی داوطلبانی که مایل به تحصیل در

دانشگاه های آزاد، دانشگاه های سراسری در دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان می‌باشند بایستی در این آزمون یکپارچه که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، شرکت کنند. در ادامه به زمان برگزاری کنکور سراسری 1402 پرداخته ایم.

منبع: زمان برگزاری کنکور

زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲

با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش کنکور سراسری در دو مرحله برگزار خواهد شد. داوطلبان می توانند بدون محدودیت در هر مرحله شرکت کنند. نمرات و رتبه های کسب شده این آزمون تا ۲ سال اعتبار خواهند داشت. با توحه زمان ثبت نام که در ماه های آبان و فروردین انجام می گیرد، زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ در ماه‌های دی و تیر می باشد. 

زمان برگزاری آزمون در مرحله اول در 29 و 30 دی ماه 1401 و برگزاری مرحله دوم آزمون در 14 و 15 تیر ماه ۱۴۰۲ می باشد.

 

با توجه به ادغام آزمون دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد، داوطلبان در یک آزمون مشترک شرکت خواهند کرد. طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور سراسری 1402 در تیر ماه خواهد بود و تاکنون مهلت دقیق آن اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد. 

نوبت اول بهمن ماه

داوطلبانی که در بازه زمانی 8 تا 14 آبان ماه ۱۴۰۲در مهلت ثبت‌نام آزمون سراسری شرکت کرده اند در تاریخ های مقرر با همراه داشتن کارت ورود به جلسه می توانند در جلسه آزمون حضور داشته باشند. زمان برگزاری کنکور در دو روز می باشد که زمان برگزاری آزمون گروه زبان در بعد از ظهر ۲۹ دی ماه  و گروه هنر نیز در بعد از ظهر ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲می باشد. تاریخ برگزاری دیگر گروه های آزمایشی در صبح می باشد. 

گروه هاي آزمايشي تاریخ برگزاری 1401
علوم تجربی  صبح روز 29 دی ماه 1401
ریاضی فیزیک صبح روز 30 دی ماه 1401
علوم انسانی صبح روز 30 دی ماه 1401
هنر عصر روز 29 دی ماه 1401
زبان های خارجی عصر روز 29 دی ماه 1401

نوبت دوم تیر ماه

داوطلبان متقاضی علاوه بر شرکت در آزمون نوبت اول دی ماه می توانند در آزمون نوبت دوم که با توجه به اطلاعیه های سازمان سنجش در اواسط تیر ماه ۱۴۰۲ برگزار می شود نیز می توانند شرکت نمایند. زمان ثبت نام این نوبت در فروردین ماه ۱۴۰۲ می باشد. همانند نوبت اول آزمون گروه های آزمایشی هنر و زبان خارجه در نوبت عصر و بقیه گروه های آزمایشی در صبح برگزار خواهد شد. زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ نوبت دوم تیر ماه بر شرح زیر می باشد.

گروه هاي آزمايشي تاریخ برگزاری ۱۴۰۲
علوم تجربی  صبح روز 15 تیر ماه 1402
ریاضی فیزیک صبح روز 14 تیر ماه 1402
علوم انسانی صبح روز 14 تیر ماه 1402
زبان های خارجی عصر روز 15 تیر ماه 1402
هنر صبح روز 14 تیر ماه 1402

کنکور سراسری فقط براساس دروس نظام جدید و البته دورس عمومی نیز از سرفصل های آزمون حذف شده و سوالی از این دروس قرار داده نمی شود. پیش از زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۲تمامی داوطلبان بایستی نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند تا از محل و حوزه امتحانی خود مطلع شوند.

 

 

زمان دریافت کارت ورود به جلسه 

لازمه ورود به جلسه آزمون همراه داشتن کارت ورود به جلسه می باشد. چنانچه داوطلبان این کارت را همراه نداشته باشند از ورود آن ها ممانعت به عمل خواهد آمد. زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور یک هفته پیش از زمان برگزاری کنکور سراسری 1402 منتشر می‌گردد. کارت ورود به جلسه به صورت جداگانه برای هر نوبت آزمون منتشر می شود.

تاکنون زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون نوبت اول بهمن ماه مشخص نشده است. به محض اعلام در این بخش بروزرسانی خواهد شد.

در بعضی موارد ممکن است اطلاعات درج شده بر روی کارت اشتباه باشد. از این رو داوطلبان باید نسبت به ویرایش این اطلاعات اقدام کنند. ویرایش اطلاعات از دو طریق اینترنتی یا از طریق باجه های رفع نقص آزمون سراسری امکان پذیر می باشد. برای مطالعه کامل این اطلاعات می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه

داوطلبانی که قصد دریافت کارت ورود به جلسه خود را دارند کافی است در تاریخ‌های اعلام شده و پیش از زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲طبق مراحل زیر پیش بروند و کارت خود را دریافت کنند.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند و از منوی رنگی سمت راست سایت بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنند.

 

2️⃣ بر روی لینک فعال ” دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1402 ” کلیک کنند.

3️⃣ اطلاعات خود شامل شماره پرونده، کد پیگیری ثبت نام را وارد کرده و کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

از آنجایی که هنوز زمان دریافت کارت ورود به جلسه مشخص نیست، لینک مربوط به دریافت کارت ورود به جلسه این آزمون در سایت سازمان سنجش فعال نمی باشد، اما به محض فعال شدن، راهنمای تصویری دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۲ به این مطلب اضافه خواهد شد.

مدارک لازم برای حضور در زمان برگزاری کنکور سراسری 1402

کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار از مهمترین مدارکی که داوطلبان باید در زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲به همراه داشته باشند، کارت ملی و یا شناسنامه عکس‌دار داوطلب می‌باشد که ناظران آزمون از آن جهت شناسایی داوطلبان استفاده می کنند. همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، کارت ورود به جلسه نیز از الزامات است و داوطلبان موظف هستند یک برگه پرینت از این کارت را به همراه خود به جلسه آزمون ببرند.

همانطورکه بردن برخی مدارک و وسایل به جلسه کنکور سراسری الزامی است، بردن برخی دیگر طبق قوانین و ضوابط شرکت در جلسه کنکور سراسری ممنوع می‌باشد.

وسایل ممنوعه جلسه کنکور سراسری به موارد زیر اشاره کرد.

  • تلفن همراه و تبلت و پیجر
  • کتاب و جزوه
  • کیف و ساک دستی
  • ساعت هوشمند و دستبند هوشمند
  • ماشین حساب و قلم نوری

چنانچه داوطلبی برخلاف قوانین و ضوابط در زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲عمل کند و وسایل فوق را به همراه داشته باشد، به عنوان تقلب محسوب خواهد شد که باعث ممانعت از ادامه دادن پاسخگویی داوطلب به سوالات خواهد شد. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

مشاوره زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲

داوطلبان کنکور سراسری سال گذشته از نظر روحی روانی فشار زیادی را متحمل شدند؛ پیشنهاد مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل به داوطلبان کنکور سراسری 1402 این است که سعی کنند آمادگی خود را حفظ کنند و با توجه به وضعیت غیرقابل پیش بینی آماده تغییرات نیز باشند تا از این موضوع ضربه نخورند.

برای اطلاع از آخرین اخبار در زمینه زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲و اعلام نتایج و انتخاب رشته می توانید عضو کانال تلگرامی دانت کو شوید و یا در اینستاگرام ما را دنبال کنید. برای عضویت می توانید بر روی لینک های موجود در انتهای مقاله کلی کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور سراسری 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ در چه تاریخی می باشد؟

تا کنون زمان آزمون اعلام نشده است اما معمولا در تیر ماه می باشد.

کارت ورود به جلسه چه تاریخی منتشر می شود؟

کارت ورود به جلسه معمولا 3 الی 5 روز پیش از برگزاری آزمون منتشر می شود.

آیا همراه داشتن کارت ورود به جلسه الزامی می باشد؟

بله داوطلبان باید حتما کارت ورود به جلسه و کارت ملی را همراه داشته باشند.

منبع: زمان برگزاری کنکور





:: برچسب‌ها: زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: