دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور با نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” امکان پذیر می باشد. دسته ای از داوطلبان که قصد ورود به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد را دارند، بایستی که در تاریخ های اعلام شده از سوی سازمان سنجش ابتدا نسبت به دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1402 اقدام کنند و سپس بعد از مطالعه کامل دفترچه مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. در ادامه لینک دانلود دفترچه را قرار داده ایم.

منبع: دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲

دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲

سازمان سنجش آموزش کشور که مجری کنکور کارشناسی ارشد است، در زمان ثبت نام کنکور ارشد لینک دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد را نیز منتشر می کند. داوطلبانی که علاقه مند به نام نویسی در این آزمون هستند، در قدم اول برای اطلاع از جزئیات برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، بایستی که دفترچه‌ی ثبت‌نام را دریافت و مطالعه کنند.

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲

لینک دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ را در پایین قرارر داده ایم. شما داوطلابان گرامی با کلیک بر روی لینک زیر می توانید این دفترچه را مطالعه کنید. متقاضیان می توانند پس از مطالعه دفترچه‌ی مربوطه رشته امتحانی مورد نظرشان را از میان رشته های شش گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی انتخاب کنند.

سال لینک دانلود دفترچه راهنما
دفترچه راهنما سال 1401 برای دانلود کلیک کنید
دفترچه راهنما سال 1402 به محض انتشار قرار داده می شود

متقاضیان پس از دانلود و مطالعه کامل دفترچه‌ی راهنما نام نویسی، به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ارشد شماره سربال 12 رقمی ثبت نامی را در یافت خواهد کرد و پس آن می توانند فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کنند و کد پیگیری ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد که به منزله اتمام فرآیند ثبت نام را دریافت کنند. پیشنهاد می شود پیش از نام نویسی حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

 

بخوانید: راهنما ثبت نام کنکور ارشد

 

زمان انتشار دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 همزمان با شروع ثبت نام این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می گردد. با توجه به زمان نام نویسی آزمون پیش بینی می شود دفترچه‌ی راهنما در 22 آذر منتشر شود.

زمان ثبت نام در روز 16 آذر ماه شروع و تا 22 آذر ماه 1401 ادامه خواهد داشت. دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ نیز در همان روز منتشر خواهد شد.

داوطلبان با مطالعه کامل این دفترچه تمامی شرایط و ضوابط تحصیل در مقطع ارشد آگاهی داشته باشند و سپس مدارک مورد نیاز پیش از انجام فرآیند ثبت‌نام آماده کرده و دسترس قرار دهند.

جزئیات دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1402 

دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ به طور کلی در چندین بخش طراحی شده است که شامل موارد زیر می باشد: 

❌ شرايط عمومی و اختصاصی داوطلبان

❌ مقررات وظيفه عمومی

❌ شرايط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی

❌ سهميه ها و تسهيلات

❌ مدارک لازم برای ثبت نام و شركت در آزمون

❌ نحوه تكميل تقاضانامه ثبت نام

❌ امتحانات، انتخاب رشته و نحوه گزينش نهايی

❌ جدول نام استان، نام و كد شهرستان محل اقامت

❌ جداول مربوط به رشته های امتحانی

❌ فرم مخصوص ميانگين تعداد واحدهای گذرانده شده برای دانشجويان سال آخر

❌ نمونه فرم پيش نويس تقاضانامه ثبت نا

شرایط اختصاصی شرکت در آزمون

✅ متقاضیان برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد بایستی دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه ای باشند.

✅ دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی نیز مجاز به شرکت در این آزمون می باشند، اما بایستی تا پایان شهریور ماه سال جاری فارغ التحصیل شوند.

✅ دسته از داوطلبان این آزمون که خود جزو دانشجویان در حال تحصیل در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد ناپیوسته می باشند، در صورتی که قبل از اتمام مهلت مقرر ثبت نام از تحصیل انصراف قطعی دهند، مجاز به شرکت در این آزمون می باشند.

✅ دسته ای از داوطلبان که جزو پذیرفته شدگان نهایی دوره های روزانه آزمون کارشناسی ارشد سال گذشته هستند، مجاز به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد 1402 نیستند.

✅ طبق دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد 1402 داوطلبانی که جزو فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی می باشند، بایستی قبل از نام نویسی در این آزمون از لحاظ طرح تعهد خدمت وزارت بهداشت دارای وضعیت مشخصی باشند.

✅ داوطلبانی که جزو فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های دبیری هستند، بایستی قبل از ثبت نام در این آزمون موافقت کتبی و بدون قید و شرط وزارت آموزش و پرورش را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت کنند.

 

 

سهمیه های مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1402

یکی دیگر از موارد مهمی که در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 درج گردیده است، جزئیات مربوط به سهیمه های مختلف می باشد که در ادامه اطلاعاتی پیرامون آن ها ارائه کرده ایم.

سهمیه رزمندگان رزمندگانی که از تاریخ 31 شهریور ماه 1359 تا تاریخ 31 شهریور ماه 1367 با مدت حداقل 6 ماه متوالی یا متناوب در مناطق عملیاتی حضور داشته اند، دارای سهیمه رزمندگان می باشند.
سهمیه ایثارگران سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت (جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر)
سهمیه ایثارگران 5 درصد ظرفیت (جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه)

شرایط نظام وظیفه

از دیگر موارد مهمی که در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ درج شده است، شرایط نظام وظیفه می باشد که اطلاع از آن ها برای داوطلبان آقا حائز اهمیت است. در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره کرده ایم. 

✅ دسته ای داوطلبان که جزو مشمولان غایب هستند، مجاز به ادامه تحصیل نیستند و در صورت شرکت در کنکور ارشد و قبولی در دانشگاه برای آن ها معافیت تحصیلی صادر نخواهد شد.

✅ داوطلبانی که جزو دانشجویان اخراجی هستند، تا زمانی که پایان دوره خدمت سربازی خود را دریافت نکرده اند و یا معافیت دائم نگرفته اند، مجاز به ادامه تحصیل نیستند.

✅ دسته ای از متقاضیان که جزو فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد بوده و مشمول خدمت سربازی می باشند، مجاز به تحصیل مجدد در این مقطع نیستند،

✅ حداکثر سنوات مجاز تحصیل  در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر سه سال است.

مشاوره ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲

در چند سال اخیر کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده است، بنابراین این بدین معنا می باشد که برای داوطلبان دانشگاه آزاد، دفترچه‌ی جداگانه منتشر نمی گردد و همه داوطلبان در آین آزمون یکپارچه شرکت خواهند کرد و در مرحله انتخاب رشته مسیر انتخاب رشته و نتایج نهایی دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد از یکدیگر جدا خواهد شد.

داوطلبانی که قصد نام نویسی در این آزمون را دارند، بایستی پس از مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در صورت واجد الشرایط بودن، مدارک لازم را تهیه کنند و پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش مراحل نام نویسی خود را تکمیل نمایند.

در ادامه فرم پیش نویس ثبت نام در آزمون را برای شما قرار داده ایم و برای دریافت آن کافیست بر روی آن کلیک کنید.. پیشنهاد می شود برای کمتر کردن احتمال خطا ابتدا این فرم را پتکمیل کنید سپس در سایت ثبت نام وارد کنید.

 

دانلو فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1402 (به محض انتشار لینک فعال می شود)

 

چنانچه پیرامون ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سوالی دارید، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مشاوران مجموعه دانتل، با این مرکز تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دانلود دفترچه ثبت نام ارشد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

آخرین اخبار آزمون ارشد

02 شهریور 1401: نام نویسی آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در تاریخ 16 آذر ماه 1401 آغاز و تا 22 آذر ادامه خواهد داشت. دفترچه راهنما نیز در همان بازه زمانی منتشر خواهد شد.

 

سوالات متداول

دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ چه زمانی منتشر می گردد؟

تاکنون زمان انتشار دفترچه ثبت نام مشخص نمی باشد، اما پیش بینی می شود همانند سال های گذشته در اواسط آذرماه لینک دانلود آن در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

متقاضیان برای دانلود دفترچه راهنما بایستی به کدام سایت مراجعه کنند؟

لینک دانلود دفترچه در متن مقاله قرار داده شده است.

آیا دفترچه راهنما برای دانشگاه آزاد به صورت مجزا، منتشر می گردد؟

خیر، تمامی داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های سراسری و آزاد بایستی به این نکته توجه داشته باشند که با توجه به اینکه برای ورود به تمامی دوره های دانشگاه های سراسری و آزاد یک آزمون یکپارچه برگزار می گردد، 

منبع: دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲





:: برچسب‌ها: دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: