دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور
نوشته شده توسط : دانتل

دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۲ برای دسته ای از داوطلبان کنکور سراسری که مدرک دیپلم خود را از سال 1384 به بعد و مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 1391 به بعد دریافت کرده اند، جهت ثبت نام در کنکور سراسری الزامی است. داوطلبان برای شرکت در کنکور سراسری، باید معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی خود را همراه با ریز نمرات در زمان ثبت نام کنکور ارائه دهند. ارائه کدسوابق تحصیلی به جای وارد کردن دستی و تک به تک نمرات روش بهتری است چراکه احتمال خطا کاهش می یابد. در ادامه به نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور 1402 می‌پردازیم.

منبع: دریافت کد سوابق تحصیلی

دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۲

تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۲ را دارند و دیپلم خود را در یکی از رشته های نظری شامل ریاضی، تجربی و انسانی در سال 1384 و بعد از آن و همینطور مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 1391 و بعد از آن اخذ کرده اند، می‌توانند برای دریافت کد از سایت دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام کنند. منظور از سوابق تحصیلی دانش آموزان همان ریز نمرات امتحانات کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی دانش آموز که حاوی نمرات دروس مرتبط با رشته شان می‌باشد، است.

برای جلوگیری از وارد کردن دستی نمرات و کم کردن احتمال بروز خطا سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها ایجاد شده است که همان طور که مشخص است اقدام به جمع آوری اطلاعات سوابق تحصیلی دانش آموزان می کند. این سامانه از طریق سایت مربوطه به نشانی اینترنتی ” dipcode.medu.ir ” یک کد با عنوان دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور 1402 در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد.

لازم است در نظر نیز داشته باشید که داوطلبان فارغ التحصیل رشته های نظری، فنی و کاردانش از سال 98 باید برای دریافت کدسوابق تحصیلی اقدام کنند. برای مشاهده راهنما کامل ثبت نام کنکور سراسری پیشنهاد میک نیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

حتما بخوانید: راهنما ثبت نام کنکور

 

مشمولان دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم 

✅ تمامی فارغ التحصیلان نظام جدید 3-3-6 سال فارغ التحصیلی و دریافت دیپلم آن ها از سال 98 به بعد می باشد.

✅ دانش آموزانی که دیپلم خود را در یکی از رشته‌های نظری شامل علوم تجربی، ریاضی فیزیک و علوم انسانی از سال 1384 به بعد دریافت کرده اند

✅ دانش آموزان رشته‌های نظری که مدرک پیش دانشگاهی را از سال 1391 به بعد دریافت کرده اند.

✅ دانش آموزان فارغ التحصیل رشته های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش هستند و مدرک دیپلم خود را گرفته اند در صورتی که بخواهند در کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1402 شرکت کنند می‌توانند کدسوابق تحصیلی دیپلم خود را دریافت کنند.

داوطلبان غیر مشمول

❌ در صورتی که قبل از سال 91 مدرک پیش دانشگاهی خود را درافت کرده اید نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ندارید.

❌فارغ التحصیلان رشته های کاردانش و فنی حرفه ای

❌ داوطلبان دارای مدرک کاردانی الزامی به دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ندارند.

مشمول غیر مشمول
کلیه فارغ التحصیلان نظام 3-3-6 فارغ التحصیلان رشته های کاردانش و فنی حرفه ای قبل از 98
دانرگان مدرک پیش دانشگاه 91 به بعد فارغ التحصیلان رشته های نظری از سال 84 به قبل
فارغ التحصیلان رشته نظری از سال 84 به بعد داوطلبان دارای مدارک کاردانی
با توجه به حذف دوره پیش دانشگاهی از نظام جدید، داوطلبان نظام جدید فاقد کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی بوده و فقط باید کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را دریافت کنند.

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی

با توجه به زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ در تاریخ 8 تا 14 آبان ماه داوطلبان نظام جدید از شروع ثبت نام و با توجه به اعلام مدارس محل تحصیل خود سوابق تجصیلی خود را از سایت dipcode.medu.ir دریافت کنند. 

داوطلبانی که هم اکنون در حال تحصیل هستند و تاریخ دریافت مدرک دیپلم آنها خرداد ماه 1402 می باشد باید در تیر ماه به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نمرات خود را تایید کنند. اما فارغ التحصیلان پایه دوازدهم در همان زمان ثبت نام باید کد سوابق تحصیلی خود را دریافت و در فرم ثبت نام درج کنند

متقاضیان با مراجعه و ثبت درخواست الکترونیکی در سامانه  جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی، کد مورد خود را دریافت کرده و در زمان ثبت نام این کد را در فرم ثبت نام وارد می کنند.

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی کنکور 1402

داوطلبان نظام قدیم علاوه بر سوابق تحصیلی دیپلم خود باید کد سوابق تحصیلی مدرک پیش دانشگاهی خود را نیز از سایت dipcode.medu.ir دریافت کنند و آن را وارد کنند.

چنانچه در زمان ثبت نام کنکور سرای 1402 امکان دریافت و درج کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود نشدید، سازمان سنجش این امکان را فراهم آورده تا داوطلبان در زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور کد خود را در فرم ثبت نام درج و ویرایش نمایند. 

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۲

تمامی داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی خود از طریق سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق‌ تحصیلی داوطلبان کنکور سراسری ورود به دانشگاه ها ( dipcode.medu.ir ) بایستی مطابق مراحل زیر پیش بروند.

1️⃣ به سایت دیپ کد به آدرس dipcode.medu.ir مراجعه کنید

2️⃣ بر روی گزینه ” ثبت نام دانش آزمون ایرانی ” کلیک کنید. 

3️⃣ در صحفه جدید کد ملی و شماره موبایل خود که در وارد کنید.

4️⃣ در صحفه جدید پس از ثبت نام یک پیامک حاوی نام کاربری و رمز عبور ارسال خواهد شد.

5️⃣ به صحفه اصلی بازگشته و بر روی گزینه ” ورود به سامانه ” کلیک کنید. 

6️⃣ نام کاربری و رمز عبوری که از طریق پیامک برای شما ارسال شده است را وارد کنید.

7️⃣ پس ورود به سامانه یک پیام ظاهر می شود که کافیست بر روی گزینه بستن کلیک کنید.

8️⃣ برای دریافت کد سوابق تحصیلی و کارنامه دانش آموز ابتدا کادر های مربوط مقطع تحصیلی و کد دانش آموزی و منطقه محل تحصیل را وارد کند و بر روی نمایش کارنامه کلیک کنید.

9️⃣ در این مرحله نمرات شما نمایش داده می شود در صورت تایید نمرات درج شده می توانید کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنید. 





:: برچسب‌ها: دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 58

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: