فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در آخر دفترچه راهنما ثبت‌نام قرار داده شده است.ر این فرم همانند فرمی است که داوطلبان باید برای ثبت نام در سایت سازمان سنجش تکمیل نمایند. ثبت اطلاعات دقیق و صحیح در این فرم بسیار ضروری است. اشتباه در تکمیل اطلاعات این فرم، می‌تواند باعث حذف داوطلب از فرآیند کنکور گردد. نکات لازم برای تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام کنکور ارشد 1402 در این مقاله در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

منبع: فرم ثبت نام ارشد

فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

در طی فرآیند ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، داوطلبان باید به دقت دفترچه راهنما را مطالعه نمایند. اطلاعات لازم برای ثبت نام در این دفترچه موجود است. همچنین در این دفترچه جداول و کدهای زیادی نیز به چشم می‌خورد. تکمیل فرم ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۲ پیش از مراجعه به سایت سازمان سنجش، حیاتی است. زیرا مانع از بروز اشتباهات احتمالی می‌گردد. همچنین استفاده از فرم پیش ثبت نام تکمیل شده، باعث بالا رفتن سرعت ثبت نام در حین مراجعه به سایت ثبت نام کنکور ارشد می‌گردد. شاید حجم بالای اطلاعات موجود در دفترچه باعث سردرگمی داوطلبان گردد. از این رو ما در این مقاله اطلاعات ضروری که فرد داوطلب به آن نیاز خواهد داشت را در اختیار علاقه مندان قرار می‌دهیم.

 

بخوانید: راهنما ثبت نام ارشد

 

نحوه تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

نمونه فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 در صفحات انتهایی دفترچه راهنما دردسترس داوطلبان قرار دارد. داوطلبان می‌توانند یک نمونه از این صفحه را پرینت گرفته و اطلاعات خود را وارد نمایند. در ادامه راهنما تکمیل فرم و نحوه ثبت نام کنکور ارشد را شرح داده ایم.

این فرم متشکل از 41 ردیف است. تکمیل برخی ردیف‌ها به سادگی امکان پذیر است. اما در این میان جهت تکمیل بعضی از شماره ردیف ها باید اطلاعاتی را در اختیار داشت. در این مقاله برای سهولت دسترسی داوطلبان شماره ردیف های فرم ثبت نام کارشناسی ارشد را به چهار قسمت تقسیم می نماییم. اطلاعات لازم جهت تکمیل هر قسمت به طور مبسوط شرح داده خواهد شد.

ردیف 1 تا 10

به تصویر زیر دقت کنید.

✅ در تصویر فوق ردیف1، 2، 3 اختصاص به نام، نام خانوادگی، نام پدر دارد. در تکمیل این ردیف ها استفاده از مد، تشدید، الف محذوف و همزه غیرمجاز است. داوطلبان دقت نمایند که باید نام ها را به صورت کامل وارد نمایند.

✅ ردیف 4 فرم ثبت نام ارشد ۱۴۰۲ مختص تعیین جنسیت است.

✅ در ردیف 5 و 6 اطلاعات شناسنامه عینا وارد می‌شود. اتباع خارجی که شناسنامه ندارند، باید در ردیف 5 شماره شناسنامه عدد 9999999999 و در ردیف 6 شماره سریال شناسنامه 999999 و 99 را وارد کنید.

✅ اطلاعات درخواستی ردیف 7، 8، 9 با دقت تکمیل می‌شود. تنها نکته این بخش مربوط به اتباع خارجی است. این گروه فاقد کد ملی هستند و باید شامره گذرنامه خود را در کدملی وارد نمایند.

داوطلبان اتباع خارجی که فاقد کد ملی هستند عدد 9999999999 را بنویسید

✅ ردیف 10 نوع سهمیه داوطلبان مشخص می‌شود. این ردیف دارای 21 گزینه است. داوطلبان باید متناسب با شرایط خود، تنها یک گزینه را انتخاب نمایند.

فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ | ردیف 11 تا 20

به تصویر زیر توجه نمایید.

✅ ردیف های 11 و 12 تنها مختص داوطلبانی است که مجاز به استفاده از سهمیه رزمندگان هستند. برای دریافت کد پیگیری 12 رقمی باید از طریق سازمان‌های تابعه اقدام شود. فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 جهت استفاده از سهمیه رزمندگان وجود دارد که حتما باید تکمیل شود. کد پیگیری ایثارگری در هر سال باید تمدید شود و کد پیگیری که سال گذشته داوطلبان اخذ کرده نمی توانند امسال استفاده کنند. برای مشاهده مقاله نحوه دریافت کد ایثارگری کلیک کنید





:: برچسب‌ها: فرم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 231

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: