روش صحیح مطالعه فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

روش صحیح مطالعه فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۲ چگونه می باشد؟ داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری ریاضی را دارند برای قبولی در رشته‌های فنی مهندسی، باید به درس فیزیک نیز توجه ویژه ای داشته باشند چراکه از این درس 45 سوال مطرح می‌شود که باید در زمان 55 دقیقه به آنها پاسخ دهند. پاسخ دادن به این تعداد سوالات در این بازه زمانی نیازمند داشتن تسلط بر مباحث می‌باشد. تسلط بر مباحث و فرمول های نسبتا پیچیده درس فیزیک کار راحتی نخواهد بود اما با رعایت اصول و روشهای صحیح مطالعه فیریک کنکور ریاضی غیرممکن هم نیست. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی روش صحیح مطالعه فیزیک کنکور ریاضی 1402 بپردازیم.

منبع: روش صحیح مطالعه فیزیک

روش صحیح مطالعه فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۲

درس فیزیک کنکور سراسری ریاضی به دلیل داشتن مباحث مفهومی، حجم بالای فرمولها و مسائل محاسباتی، نیازمند مطالعه با دقت و تمرکز بالایی است. اگر داوطلبان در زمان مطالعه درس فیزیک اصول مطالعه آن را رعایت نکنند این درس را به عنوان نقطه ضعف خود خواهند دید و اما اگر برعکس باشد درس فیزیک شیرین ترین درس کنکور ریاضی خواهد بود. برای مشاهده بودجه بندی کنکور ریاضی کلیک کنید.

داوطلبان در درس فیزیک با سطح آمادگی مختلفی قرار دارند و اگر بخواهند طبق اصول اولیه و روش صحیح مطالعه فیزیک پیش بروند، حتما موفق می‌شوند. داوطلبان بایستی پیش از تدریس معلم سعی کنند مطالبی که قرار است تدریس شود را در زمانی کوتاه پیشخوانی کنند چرا که در زمان پیش‌خوانی، سوالاتی در ذهن شکل می‌گیرد که درزمان تدریس معلم به آنها پاسخ داده می‌شود بنابراین مطالب با سرعت بیشتری بر ذهن می‌نشیند.

پس از آن و یادگیری مطلب، سعی کنید یک دفترچه جداگانه با عنوان دفتر خلاصه نویسی و یا دفتر نکات برای درس فیزیک داشته باشید. هر بار مطلبی را در کلاس می‌آموزید و یا با نکته ای مواجه می‌شوید در این دفتر یادداشت کنید. می‌توانید بخشی از این دفتر را به فرمولها نیز اختصاص دهید و در زمانی که فقط نیاز به فرمول و نکات مهم درس فیزیک دارید با حجم کمتری از مباحث روبه رو هستید. برای مشاهده  کلیک کنید.

مسئله مهم در درس فیزیک فهم مسئله است، بنابراین سعی کنید، زمانی که می‌خواهید مبحث جدیدی را مطالعه کنید مباحث مفهومی را خوب درک کنید و آنها را از مباحث حفظی جدا کنید.

 

 

حل سوالات کتاب درسی

یادگیری درس فیزیک گام به گام و به ترتیب صورت خواهد گرفت و شما به یکباره نمی‌توانید پس از مطالعه و یادگیری مطالب کتاب درسی، به سراغ حل تست‌های کنکور سراسری بروید. یعنی بدلیل پیوسته بودن مباحث و طرح سوالات بصورت تلفیقی گاهی برای حل یک سوال می‌بایست بر چند مبحث تسلط داشته باشید.

مرحله اول آشنایی با سبک سوالات هر مبحثی در درس فیزیک، حل سوالات کتاب درسی می‌باشد. چراکه بخش زیادی از امتحانات مدرسه از کتاب درسی خواهد بود و از طرف دیگر نیز حل آنها تا حدودی تسلط شما بر مباحث را بیشتر کرده و دید کلی از سوالات مباحث به شما می‌دهد.

 

 

روش صحیح مطالعه فیزیک کنکور ریاضی | تکرار و تمرین

درس فیزیک به ازای یکبار مطالعه، باید ده بار تمرین شود. بدین معنا که درس فیزیک، درس تکرار و تمرین است و داوطلب اگر می‌خواهد به تسلط در درس فیزیک برسد یعنی با دیدن سوال، راه حل را به یاد آورد بایستی برای هر مطلب بارها تمرین حل کرده و ضمن آشنایی با تمام تیپ‌های سوالی، بر سوالات نیز مسلط شود.

 

 

امتحان نهایی

داوطلبان سال دوازدهم علاوه بر شرکت در کنکور سراسری، باید خود را برای شرکت در امتحانات نهایی نیز آماده کنند. آماده شدن برای امتحانات نهایی و کسب نمره خوب، نیازمند مطالعه دقیق جزوه درسی معلم، درسنامه کتاب کمک آموزشی، تمرینات و سوالات کتاب درسی، آزمایشگاه ها و سوالات امتحان نهایی در خرداد سالهای گذشته می‌باشد. مطالعه موارد ذکر شده می‌تواند داوطلبان را برای امتحانات آماده کند.

مطالعه فیزیک کنکور ریاضی | مطالعه کنکوری

بعد از مطالعه مباحث کتاب درسی باید برای حضور در کنکور سراسری آمادگی کسب کنید. داوطلبان دراین مرحله بعد از حل تمرینات کتب درسی، یک دید کلی از سوالات بدست می‌آورند. حال باید از یک کتاب کمک آموزشی مناسب استفاده کنند و به سراغ حل تست‌های آموزشی بروند. برای مشاهده و مطالعه کتب کمک درسی کنکور ریاضی کلیک کنید.

در زمان حل تست‌های آموزشی، داوطلبان باید چند سوال را انتخاب کرده و شروع به حل کردن نمایند و هرکجا که حس کردند راه حل را بلد نیستند و یا اشتباه حل کرده اند، می‌توانند به سراغ پاسخنامه رفته و راه حل را مطالعه کنند. در حین حل این تست‌های آموزشی، حتما با نکته‌هایی در صورت سوالات، گزینه ها و پاسخنامه مواجه می‌شوند که می‌توانند آنها در دفترچه نکات خود یادداشت کنند.

تست‌های زمان دار

داوطلبان پس از مطالعه کافی و حل تست‌های آموزشی آماده حل تست ها به شیوه کنکوری یا زمان دار هستند. در حین حل سوالات، نباید به پاسخنامه نگاه کنید و باید سعی کنید سوالات را حل کنید و اگر زمان تعیین شده به پایان رسید، پاسخگویی به سوالات را متوقف کنید و در انتها با توجه به پاسخ‌های درست و غلط، درصد بگیرید.

حل تست‌های زمان دار به شما کمک می‌کند که علاوه بر بررسی میزان تسلط خود بر درس فیزیک، مدیریت زمان خود را بهبود ببخشید. همچنین پس از انجام تست می‌توانید خطاهای خود را بررسی کنید.

 

 

مشاوره مطالعه صحیح فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۲

  • درس فیزیک از دروس تخصصی کنکور ریاضی است که درصد کسب شده در آن می‌تواند در نمره کل و رتبه اکتسابی داوطلب تاثیر زیادی داشته باشد، بنابراین داوطلبان بایستی بیش از 20 درصد از ساعات مطالعه هفتگی خود را به این درس اختصاص دهند.
  • حفظ کردن فرمولها و بخش حفظی این درس از اهمیت زیادی برخوردار است بنابراین داوطلبان می‌توانند آنها را بصورت خلاصه نویسی یادداشت کنند و زمانی که می‌خواهند تست بزنند، تنها با مرور خلاصه ها، زمان را مدیریت کنند.
  • بازه های زمانی مختلف را برای مطالعه درس درنظر بگیرید. بازه زمانی تابستان، بازه نیمسال تحصیلی اول، بازه دوران طلایی عید، بازه نیمسال تحصیلی دوم از زمان‌های مهم برای برنامه ریزی درسی می‌باشد.
  • تکنینک‌های تست زنی را حتما رعایت کنید بصورتی که سوالات وقت گیر را علامت زده و به سراغ سوالات راحت‌تر بروند و در انتها در صورتی که زمان اضافی داشتند به سراغ سوالات وقت گیر بروند.

چنانچه در زمینه برنامه ریزی و مطالعه صحیح فیزیک کنکور ریاضی نیازمند مشاوره و راهنما هستید می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه فیزیک کنکور ریاضی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

منبع: روش صحیح مطالعه فیزیک





:: برچسب‌ها: روش صحیح مطالعه فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: