روش صحیح مطالعه ریاضی کنکور تجربی ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

روش صحیح مطالعه ریاضی کنکور تجربی ۱۴۰۲ چگونه می باشد؟ داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور تجربی را دارند باید توجه داشته باشند بر خلاف اکثر داوطلبان کنکور تجربی باید به درس ریاضی توجه ویژه ای داشته باشند. از درس ریاضی 30 سوال در کنکور سراسری تجربی طرح می‌شود که داوطلبان باید طی 47 دقیقه زمان، به آنها پاسخ دهند. با توجه به این تعداد سوالات و زمان، پاسخگویی به آنها نیازمند تسلط بالایی می باشد. در ادامه به روش صحیح مطالعه ریاضی کنکور تجربی 1402 به منظور کسب تسلط کافی، می‌پردازیم.

منبع:  مطالعه ریاضی کنکور تجربی

روش صحیح مطالعه ریاضی کنکور تجربی ۱۴۰۲

درصد کسب شده در درس ریاضی تجربی تاثیر زیادی در رتبه داوطلب خواهد داشت. درس ریاضی برخلاف دروس حفظی، نیازمند تمرین و تکرار زیادی می‌باشد به طوری که علاوه بر تسلط، بتوانند سرعت عملشان را در حل تست‌ها نیز افزایش دهند. برای مشاهده منابع کنکور سراسری کلیک کنید.

رعایت پیش نیازها

درس ریاضی کنکور تجربی، به گونه ای است که مباحث آن به هم مرتبط هستند و اغلب یادگیری یک مطلب پیش نیاز یادگیری مطلب دیگری است. داوطلبان در زمان برنامه ریزی برای مطالعه درس ریاضی کنکور تجربی، باید سعی کنند کتاب‌های ریاضی را به ترتیب پایه مطالعه کنند، چراکه در زمان مطالعه دروس پایه‌های بالاتر اگر مطالب پیش نیاز از پایه های پایین‌تر را بلد نباشند، در یادگیری مطلب جدید با مشکل مواجه می‌شوند.

بنابراین رعایت مباحث پیش نیاز و هم نیاز از روش های صحیح مطالعه درس ریاضی کنکور تجربی می باشد که حتما باید به آن توجه شود.

روش صحیح مطالعه ریاضی کنکور تجربی | تقسم بندی تست ها

درس ریاضی کنکور تجربی، هرچقدر که حفظیات شما خوب باشد نیازمند تکرار و تمرین می‌باشد و تسلط شما زمانی به حد مطلوب می‌رسد که به اندازه کافی تست حل کرده باشید و سوالات برایتان تکراری شود.

اما باید توجه داشته باشید که پاسخگویی به تست‌ها را تقسم بندی کنید، بدین صورت که داوطلبان بعد از فراگیری یک مبحث در کلاس درس و یا از طریق مطالعه ریاضی کنکور تجربی بایستی تست‌های آموزشی کار کنند یعنی کتاب تست خود را بردارند و شروع به حل تست بکنند تا ضمن آشنایی با سبک سوالات، از نکته‌های جدید در گزینه‌ها و پاسخنامه نیز مطلع شوند و سعی کنند آنها را در دفترچه نکات مربوط به درس ریاضی خود یادداشت کنند. برای مشاهده منابع کنکور سراسری تجربی کلیک کنید.

در زمان حل سوالات آموزشی، هر زمانی که احساس کردید راه حل را اشتباه رفتید و یا نمی‌توانید سوال را پاسخ دهید، می‌توانید از پاسخنامه کمک بگیرید و راه حل آن را یاد بگیرید.

اما پس از یادگیری یک مبحث و حل تست های آموزشی از آن، زمان حل تست‌های زمان دار فرا می‌رسد، بدین صورت که داوطلبان بایستی یک تعداد تست را انتخاب کنند و برای آنها زمان معینی را درنظر بگیرند و سعی کنند در این زمان بدون نگاه کردن به پاسخنامه به سوالات پاسخ دهند و با اتمام زمان، حتی اگر به همه سوالات نیز پاسخ نداده باشند، توقف کنند و با چک کردن پاسخنامه برای خود درصد بگیرند. برای مشاهده بهترین منبع تست کنکور تجربی کلیک کنید.

در این روش، ضمن ایجاد یک دید نسبت به مباحث خوانده شده و روشن کردن میزان تسلط داوطلبان، سرعت عمل آنها را نیز به تدریج افزایش می‌دهد.

 

 

مطالعه ریاضی کنکور تجربی | ارزیابی سوالات

یکی از نکات مهمی که در مطالعه درس ریاضی کنکور تجربی، باید بدان توجه شود ارزیابی تستها و سوالات حل شده می‌باشد. اگر به سوالی پاسخ غلط داده اید نباید از کنار آن به راحتی عبور کنید و باید سعی کنید علت را پیدا کنید و راه حل درست را فرابگیرید و نکات آن یادداشت کنید.

حتی اگر به سوالی پاسخ درست نیز داده باشید، سعی کنید پاسخنامه را به طور کامل مطالعه کنید و اگر نکاتی در گزینه ها و پاسخنامه یافتید، آنها را یادداشت کرده و بعدا مرور کنید.

تکنیک های تست زنی

سعی کنید زمانی که در حال پاسخگویی به تست‌های زماندار هستید، در کنار سوالات و تست‌های وقت گیر علامت بگذارید و پس از بررسی و حل سوالات ساده و سخت دیگر، اگر زمان کافی داشتید، به سراغ تستهای وقت گیر بروید. بدین روش می‌توانید ضمن حل تست‌های بیشتر، زمان خود را نیز به درستی مدیریت کنید.

استفاده از ابزار های مطالعه

اغلب داوطلبان در کنکور تجربی، با درس ریاضی ارتباط خوبی برقرار نمی‌کنند و گاها زمان کافی برای آن اختصاص نمی‌دهند، اما داوطلبان تجربی که به دنبال پیشی گرفتن از دیگر رقبا هستند بایستی توجه ویژه ای به این درس داشته باشند.

پیشنهاد مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تهییه یک کتاب درسی جامع همراه با درسنامه و تست برای درس ریاضی کنکور تجربی می باشد تا بتوانند به کمک آن نمونه سوالات و تست های بیشتری را حل کنند.

داوطلبانی که از مطالعه کتب درسی و کمک آموزشی نیز، نتیجه نمی‌گیرند می‌توانند به سراغ DVD های آموزشی موجود در بازار و مرتبط با این زمینه بروند. فلش کارتها، کتابچه‌های خلاصه و … نیز از دیگر ابزار موجود برای مطالعه ریاضی کنکور تجربی می‌باشد.

 

بخوانید: بخوانید: بودجه بندی کنکور تجربی

 

روش صحیح مطالعه ریاضی کنکور تجربی | نکات مهم

  • در روش صحیح مطالعه درس ریاضی کنکور تجربی ، تکرار حرف اول را می‌زند بدین معنا که داوطلبان باید با توحه به درصدی که در تست‌های زمان دار کسب می‌کنند، از میزان تسلط خود بر یک مبحث آگاه شوند و در صورتی که درصد کسب شده کمتر از حدانتظار باشد باید مجدد به تکرار و تمرین آن بپردازند تا به حد مطلبوب برسند.
  • یک دفتر برای خلاصه نویسی و یادداشت برداری فرمولها و نکات مهم تهیه کنید تا در زمان‌های مرور برای مدیریت زمان، تنها به سراغ این دفتر بروید.
  • فرمول‌های ریاضی به چندین بار مرور نیاز دارند، چرا که بسیار فرار و گاهی مشابه یکدیگر هستند. در برنامه ریزی درسی حتما چند روز یکبار مرور نکات و فرمول‌های ریاضی را بگنجانید.
  • با حل تست‌های بسیار برای درس ریاضی شما به راحتی متوجه خواهید شد، کدام مباحث و سوالات وقت گیر است و کدام سوالات به راحتی حل می‌شود و کدام سوال از توان شما خارج است. این تفکیک سوالات در جلسه کنکور به مدیریت زمان درس ریاضی کنکور تجربی کمک زیادی خواهد کرد.
  • به بودجه بندی مباحث در کنکور سراسری، توجه داشته باشید و مباحث با بودجه بندی بیشتر را در الویت بالاتری قرار دهید.

لازم به تاکید چندین باره است که لازمه یادگیری و کسب تسلط در مباحث درس ریاضی کنکور تجربی، تمرین، تکرار و حل تست‌های زیاد می‌باشد.

روش مطالعه سایر دروس تخصصی کنکور تجربی

در ادامه لینک مقالات روش صحیح مطالعه سایر دروس تخصصی کنکور سراسری تجربی 1402 برای شما داوطلبین گرامی گردآوری شده است و با کلیک بر روی آن می توانید روش مورد استفاده و نفرات برتر کنکور سال های گذشته مطالعه نمایید.

بخوانید: روش صحیح مطالعه زمین شناسی کنکور تجربی

بخوانید: روش صحیح مطالعه زیست شناسی کنکور تجربی

بخوانید: روش صحیح مطالعه شیمی کنکور تجربی

بخوانید: روش صحیح مطالعه فیزیک کنکور تجربی

برای دریافت مشاوره در زمینه روش صحیح مطالعه ریاضی کنکور تجربی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

منبع:  مطالعه ریاضی کنکور تجربی





:: برچسب‌ها: روش صحیح مطالعه ریاضی کنکور تجربی ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: