ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی کنکور ۱۴۰۲
نوشته شده توسط : دانتل

ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی ۱۴۰۲ برای داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی کنکور سراسری هستند و دارای معدل پایینی می باشند، امکان پذیر است. داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم هستند و معدل پایینی را به دست آورده اند، می توانند یک ماه قبل از برگزاری امتحانات نهایی خرداد، شهریور و یا دی ماه به منطقه آموزشی فارغ التحصیلی خود مراجعه کنند و در امتحانات ترمیم معدل ثبت نام کنند. در ادامه اطلاعات تکمیلی پیرامون ترمیم معدل نظام قدیم پیش دانشگاهی 1402 را آورده ایم.

منبع: ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی کنکور ۱۴۰۲

ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی ۱۴۰۲

بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری قصد دارند که نسبت به ترمیم معدل خود اقدام کنند. در سال های اخیر معدل امتحانات نهایی دانش آموزان در نتیجه کنکور سراسری آن ها تاثیر گذار است اما این تاثیر به صورت مثبت اعمال می گردد. در این میان دسته ای از داوطلبان کنکور سراسری که موفق به کسب معدل خوبی نشده اند، از این موضوع متضرر می شوند و از دیگر رقبا جا می مانند.

این دسته از داوطلبان که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم هستند، می توانند به وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنند و اقدام به ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی در کنکور 1402 نمایند. اینگونه تمامی واجدین شرایط می توانند با شرکت کردن در امتحانات ترمیم معدل، معدل خود را در کنکور سراسری افزایش دهند. شرکت کردن در امتحانات ترمیم معدل در سه ماه خرداد، شهریور و دی ماه امکان پذیر است و دانش آموزان وابسته به شرایط خود و میزان آمادگی شان برای شرکت در این امتحانات می توانند در یکی از این بازه های زمانی اقدام کنند.

با توجه به اینکه طی سال های اخیر، نظام آموزشی تغییر کرده است، ترمیم معدل برای داوطلبان نظام جدید با ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی متفاوت می باشد. برای داوطلبان نظام قدیم سوابق تحصیلی به معنای دیپلم و پیش دانشگاهی است؛ به همین دلیل ترمیم معدل نظام قدیم برای کنکور 1402 برای امتحانات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی امکان پذیر می باشد. در حالی که برای داوطلبان با مدرک نظام جدید، مدرک پیش دانشگاهی تعریف نمی شود.

داوطلبان نظام قدیم شامل کسانی است که مدرک دیپلم خود را از سال 84 به بعد و مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد دریافت کرده اند. این دسته از داوطلبان کنکوری سراسری به منظور افزایش معدل و تاثیر سوابق تحصیلی خود در کنکور سراسری می توانند در امتحانات ترمیم معدل نظام قدیم شرکت کنند.

 

بخوانید: ترمیم معدل کنکور داوطلبان نظام جدید 

 

تاثیر ترمیم معدل برای کنکور 1402

بر اساس اطلاعیه هایی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شده است، تاثیر معدل در کنکور سراسری تا 40 درصد افزایش یافته است و تاثیر آن به صورت قطعی خواهد بود. با این حال خبری مبنی بر تاثیر معدل پیش دانشگاهی در کنکور سراسری اعلام نشده است، از سویی دیگر خبری مبنی بر عدم تاثیر معدل پیش دانشگاهی در کنکور سراسری داوطلبان نظام قدیم نیز اعلام نشده است. 

بنابراین اگر شما نیز دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم هستید و قصد دارید در امتحانات ترمیم معدل نظام قدیم شرکت کنید، می توانید با شرکت کردن در امتحانات نهایی که آموزش و پرورش برگزار می کند، میزان تاثیر معدل و سوابق تحصیلی خود را در کنکور افزایش دهید. اما در نظر داشته باشید که این معدل در کارنامه داوطلبان درج نمی شود و فقط برای اعمال در کنکور سراسری در نظر گرفته می شود.

 

 

تاثیر ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی 

آموزش و پرورش در جهت کمک به داوطلبانی که معدل پایینی دارند، امتحانات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی را برگزار می کند. طرح ترمیم معدل امکان شرکت مجدد دانش آموزان در امتحانات دروسی که داوطلب در آن ها نمره بالایی کسب نکرده است را فراهم می کند. در صورتی که داوطلب با شرکت در امتحانات نمره بهتری کسب کند، نمرات بهتر برای او در نظر گرفته می شود، در غیر اینصورت نمرات اولیه او در کنکور سراسری اعمال خواهد شد.

در نتیجه ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی شرایطی را برای تمامی داوطلبان نظام قدیم فراهم می کند که بتوانند معدل خود را برای ورود به دانشگاه از جمله دانشگاه فرهنگیان بهبود ببخشند.

داوطلبان نظام قدیم چه کسانی هستند؟

شرکت در امتحانات ترمیم معدل نظام قدیم پیش دانشگاهی 1402 برای دسته ای از داوطلبان امکان پذیر است که مدرک دیپلم خود را در یکی از رشته های نظری شامل ریاضی، تجربی و انسانی را از سال 1384 دریافت کرده اند.

همینطور داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را پس از سال 91 دریافت کرده اند، جزو مشمولین اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری هستند و می توانند در امتحانات ترمیم معدل شرکت کنند.

اما اگر جزو داوطلبان با مدرک دیپلم نظام قدیم قبل از سال 84 هستید و یا مدرک فنی حرفه ای و یا کاردانش خود را قبل از سال 84 دریافت کرده اید، مشمول اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری نخواهید بود.

نحوه ثبت نام ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی 1402

سامانه ای برای ثبت نام ترمیم معدل کنکور سراسری وجود ندارد و متقاضیان برای شرکت در امتحانات ترمیم معدل نظام قدیم پیش دانشگاهی 1402 باید به صورت حضوری به مدرسه بزرگسالان منطقه آموزشی خود که در آنجا فارغ التحصیل شده اند، مراجعه کنند و اقدام به ثبت نام نمایند.

اگر قصد شرکت در امتحانات ترمیم معدل را دارید، ابتدا دروس مناسب را شناسایی کنید که امتحانات آن ها به صورت نهایی برگزار می شود. در نظر داشته باشید که درس هایی با ضریب بالا، می توانند به افزایش معدل شما کمک کنند. هر چند محدودیتی برای شرکت در آزمون درس های مختلف وجود ندارد اما با شرکت در امتحاناتی که ضریب بالایی دارند، در وقت و هزینه خود صرفه جویی می کنید و می توانید سریع تر به نتیجه برسید.

زمان و محل ثبت نام ترمیم معدل نظام قدیم ۱۴۰۲

برای ثبت نام در امتحانات ترمیم معدل لازم است یک ماه قبل از برگزاری امتحانات نهایی در خرداد، شهریور و یا دی ماه به مدرسه بزرگسالان منطقه آموزشی که قبلا در آن فارغ التحصیل شده اید و  امتحانات نهایی را برگزار می کند، مراجعه کنید و سپس در امتحانات دروسی که مد نظر دارید، شرکت کنید.

پس از مراجعه به مدرسه بزرگسالان، باید به ازای دروسی که انتخاب می کنید، هزینه ای را بابت چاپ و تصحیح اوراق به مدرسه مورد نظر بپردازید.

مشاوره ترمیم معدل نظام قدیم برای کنکور ۱۴۰۲

داوطلبان نظام قدیم در نظر داشته باشند که فقط یکبار مجاز به شرکت در امتحانات ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی هستند و نیازی نیست از کسب نمره پایین نیز نگران باشند، چراکه اگر نمره اکتسابی آن ها از نمره درج شده در مدرکشان کمتر باشد، همان نمره اولیه برای اعمال در سوابق کنکور سراسری در نظر گرفته می شود.

بنابراین نمراتی که داوطلب طی این مرحله کسب می کند، جایگزین نمرات قبلی آن ها نمی شود و صرفا نمراتی هستند که به منظور اعمال در کنکور سراسری در نظر گرفته می شوند و وارد کارنامه آن ها نمی شود.

اگر شما نیز جزو داوطلبان نظام قدیم هستید که قصد دارید با شرکت در امتحانات ترمیم معدل میزان تاثیر معدل در کنکور سراسری خود را بهبود ببخشید، می توانید برای دریافت راهنمایی و دریافت پاسخ سوالات خود با  مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید.

 

بخوانید: راهنما ثبت نام کنکور سراسری

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا نمراتی که متقاضیان در امتحانات ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی 1402 کسب می کنند، در کارنامه آن ها درج می گردد ؟

خیر، نمراتی که داوطلبان در امتحانات ترمیم معدل کسب می کنند، صرفا برای اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری در نظر گرفته می شود و در کارنامه آن ها درج نمی شود.

هزینه ترمیم معدل برای کنکور 1402 چقدر است ؟

در سال گذشته داوطلبان به ازای هر یک از امتحانات خود مبلغ ثابت 50 هزار تومن و مبلغ متغیر 20 هزار تومان را پرداخت کرده اند که احتمالا امسال کمی افزایش پیدا می کند.

متقاضیان چه زمانی می توانند در امتحانات ترمیم معدل برای کنکور 1402 شرکت کنند؟

متقاضیان می توانند یک ماه قبل از امتحانات نهایی خرداد، شهریور و یا دی ماه اقدام به ثبت نام در امتحانات ترمیم معدل کنند.

منبع: ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی کنکور ۱۴۰۲





:: برچسب‌ها: ترمیم معدل نظام قدیم و پیش دانشگاهی کنکور ۱۴۰۲ ,
:: بازدید از این مطلب : 586
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: