دریافت کد دانش آموزی
نوشته شده توسط : دانتل

نحوه دریافت کد دانش آموزی چگونه است؟ شماره دانش آموزی، کدی منحصر به فرد برای تمامی دانش آموزان در مقاطع و پایه های تحصیلی مختلف در سراسر کشور می باشد. در واقع کد دانش‌آموزی توسط آموزش و پرورش برای هر دانش آموز تعریف شده است و هدف از این کدها، شناسایی وضعیت تحصیلی دانش آموزان در هر پایه است. در ادامه این مقاله از سایت دانتل، اطلاعات بیشتری از نحوه دریافت کد دانش آموزی آورده ایم.

منبع: دریافت کد دانش آموزی

کد دانش آموزی چیست؟

شماره دانش آموزی یکی از اطلاعاتی می باشد که داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری، برای دریافت کد سوابق تحصیلی جهت تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی و همینطور ثبت نام در کنکور سراسری، به آن نیاز دارند. 

از مهم ترین سوالاتی که برای داوطلبان کنکور سراسری وجود دارد، این است که کد دانش‌آموزی چیست و چگونه می توان به آن دسترسی داشت. به منظور برطرف کردن ابهامات ذهنی داوطلبان قصد داریم در ادامه به روش های دریافت کد دانش آموزی بپردازیم.

دریافت کد دانش آموزی چگونه است؟

هر دانش آموزی شاغل به تحصیل در مدارس زیرمجموعه آموزش و پرورش دارای یک شماره مشخص کننده است. اطلاعات دانش آموزان در آموزش و پرورش ثبت شده است. مواردی همچون امتحانات نهایی، دریافت کد سوابق تحصیلی و انجام بسیاری از کارهای اداری آموزش و پروش نیاز به پرونده شخصی برای هر دانش آموز دارد.

علاوه بر بایگانی مدرسه، اطلاعات دانش آموزان در سازمان آموزش و پرورش منطقه تحصیلی ثبت می‌شود تا شناخت دانش آموزان راحت صورت پذیرد. همچنین انجام کارهای اداری دانش آموزان بوسیله دریافت کد دانش آموزی صورت می‌پذیرد.

 

 

کاربرد شماره دانش آموزی

داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم در رشته‌های نظری علوم تجربی، ریاضی و علوم انسانی هستند و مدرک دیپلم خود را از سال 84 به بعد و مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد دریافت کرده اند، مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق‌ تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری به نشانی اینترنتی ” dipcode.medu.ir ” می‌باشند. کد سوابق تحصیلی اطلاعات و ریز نمرات دروس داوطلبان را در اختیار سازمان سنجش قرار می‌دهد.

داوطلبان نظام جدید نیز با توجه به حذف دوره پیش دانشگاهی می‌توانند، کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را از طریق همین سایت دریافت کنند. فقط داوطلبان باید توجه داشته باشند که دریافت کد سوابق تحصیلی مشروط به وارد کردن اطلاعاتی همچون شماره دانش آموزی می‌باشد.

روش های دریافت کد دانش آموزی

1️⃣ از طریق مدرک و کارنامه دیپلم و یا پیش دانشگاهی که در قسمت بالای آن نوشته شده است 

2️⃣ در صورتی که قبلا در کنکور سراسری ثبت نام کرده باشید و اطلاعات شما در سازمان سنجش موجود باشد می‌توانید از طریق سامانه مشاهده سوابق تحصیلی سنجش، نسبت به بازیابی شماره دانش‌آموزی به کمک وارد کردن شماره ملی اقدام کنید.

 

بخوانید:دریافت  کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور

 

نحوه دریافت کد دانش آموزی از کارنامه

یکی از اطلاعات لازم برای دریافت کد سوابق تحصیلی، شماره دانش‌آموزی فرد می باشد. اولین راه برای دریافت کد دانش آموزی کارنامه دانش آموزان می باشد؛ به طوری که این کد در قسمت ابتدایی کارنامه هر داوطلب درج می گردد.

داوطلبان از طریق کارنامه‌ای که از مدرسه تحویل گرفته اند می توانند این این کد را دریافت کنند. کد دانش‌آموزی در کادر بالای کارنامه در کنار مشخصات دیگر دانش آموز درج شده که می توانند آ» را دریافت کنند. در صورتی که به کارنامه تحصیلی خود دسترسی ندارید، می توانید به دو روش این کارنامه را دریافت کرده و سپس از کد خود مطلع گردید.

  • روش اول: به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنید و از طریق مدیر مدرسه کد دانش‌آموزی خود را دریافت کنید.
  • روش دوم: داوطلبانی که جزو اسامی فارغ التحصیلان هستند، می توانند به آموزش و پرورش محل سکونت خود مراجعه کنند و سپس کد دانش‌آموزی خود را دریافت کنند.

نحوه دریافت کد دانش آموزی از سایت سازمان سنجش

داوطلبانی که در سال های قبل در کنکور سراسری ثبت نام کرده اند اطلاعات آن ها در سایت سازمان سنجش ذخیره شده از این رو متقاضیان با استفاده از سامانه مشاهده اطلاعات سوابق تحصیلی دانش آموزان می توانند کد دانش آموزی خود را از طریق این سامانه دریافت کنند. برای دریافت شماره دانش‌اموزی کافیست مراحل زیر را انجام دهید.

✅ به سایت سازمان سنجش sanjesh.org مراجعه کنید

✅ از منوی سمت راست گزینه سراسری را انتخاب کنید

✅ بر روی لینک سامانه مشاهده اطلاعات سوابق تحصیلی دانش آموزان کلیک کنید





:: برچسب‌ها: دریافت کد دانش آموزی ,
:: بازدید از این مطلب : 42

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: